2011-03-20, 13:57
  #3193
Medlem
Ingen som har tips på lite vårjackor? Tänkte införskaffa en eller två nya när lönen dimper ner. Gärna sådana jackor som finns i Stockholms området. Prisklass är väl mellan 1-4 tusen beroende på kvalité och hur snygg men runt 2 är väl det jag tänkt mig.

Dessa är väl de jag spanat in. Petar nog suit jackan, den ser ut att ha värdelös passform och vara riktigt budget jämfört med de tidigare två släppen.

http://www.aphrodite1994.com/clothing-7/jackets-and-coats-9/sherman-modern-classics-jacket-navy-hooded-33405.htm
Ben Sherman fiskar jacka

http://www.aphrodite1994.com/clothing-7/jackets-and-coats-9/lyle-scott-parka-acid-blue-31181.htm
Skrikig L&S, skulle gärna plockat denna men logon förstör tycker jag.

http://www.oipolloi.com/Store/OiPolloi-DII-2710-51-barbour+brooke+jacket+olive.html
Kanske en waxad Barbour med luva

http://www.northernthreads.co.uk/product_card.php?id=272503&group=NTM&stype=JKT
Beige Farah jacka

http://www.endclothing.co.uk/department/jackets-and-coats/heritage-research-modified-longline-parka-3.html
Heritage reserach
Citera
2011-03-20, 14:06
  #3194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
http://www.sneakersnstuff.com/sv/product/4363/rom * Finns i storleken US8,5 vilket motsvar 8UK som i sin tur innebär 2/3 storlek.

Sorry, var nog lite otydlig. Menade vita Adidas Rom med blåa stripes!
Citera
2011-03-20, 17:21
  #3195
Medlem
DontRuns avatar
Någon som vet om det är kopior på sportsdirect? Är det någon som beställt och har lust att kommentera kvaliteten på plaggen?
Citera
2011-03-20, 22:47
  #3196
Medlem
Jag har beställt från Sportsdirect.com och tycker det verkar riktigt reko. Skriver när jag slängt på mig plaggen.

Nån som använder Ellesse btw? Man ser en typ en gång per halvår känns det som. Ingen som har erfarenhet av detta gamla märke?
Citera
2011-03-21, 09:01
  #3197
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yOAKIM89
Sorry, var nog lite otydlig. Menade vita Adidas Rom med blåa stripes!

Såg inte länkarna förrens nu... Ber om ursäkt för det!

Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Jag har beställt från Sportsdirect.com och tycker det verkar riktigt reko. Skriver när jag slängt på mig plaggen.

Nån som använder Ellesse btw? Man ser en typ en gång per halvår känns det som. Ingen som har erfarenhet av detta gamla märke?

Lägg gärna in en kommentar om hur FILA-plagget sitter
Citera
2011-03-21, 14:25
  #3198
Medlem
Vad tycker ni om MA.strums parachutejackor FB? Någon som vart och känt på en och kan uttala sig om känslan?
Citera
2011-03-21, 22:05
  #3199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://www.northernthreads.co.uk/product_card.php?id=272503&group=NTM&stype=JKT
Beige Farah jacka
Heritage reserach

Den jackan väntar jag på att kunna beställa. Så fort jag för över lönen till mitt konto så kommer jag beställa hem den. Fast den blåa då. Sen är det bara en windrunner eller annan sportigare jacka som behövs också. Där jagar jag en fila som jag länkade till för ett par sidor sedan i denna tråd.
Citera
2011-03-21, 23:37
  #3200
Medlem
monamuslims avatar
Visst, Carhartt är väl inte casualmärket nr.1 men den här jackan är värd att visas.
http://www.highlights.nu/index.php?id=2&page=13&search_brand=36&sida=2&page =14&shophex=&pid=2992
Citera
2011-03-22, 15:25
  #3201
Medlem
AnimalOfPrays avatar
Också nyfiken på hur det fungerar att beställa från Sportsdirect. Roligt med retro filakläder. Och priserna var ju minst sagt överkomliga
Citera
2011-03-22, 20:04
  #3202
Medlem
Jag har till min besvikelse märkt att mina absoluta favoritskjortor från Ben Sherman, modellen med det klassiska rutmönstret(LÄNK)inte går att hitta längre. Någon som vet var de kan tänkas finnas i Sthlm eller på nätet? Ben Shermans hemsida är under renoveringen och de hänvisar till Asos som inte har modellen. Åhlens i Sthlm har jag också bockat av med negativt resultat. Ingen av de nämnda har haft modellen på minst 1-1-5år.
Citera
2011-03-22, 21:25
  #3203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SliceOfLife
Jag har till min besvikelse märkt att mina absoluta favoritskjortor från Ben Sherman, modellen med det klassiska rutmönstret(LÄNK)inte går att hitta längre. Någon som vet var de kan tänkas finnas i Sthlm eller på nätet? Ben Shermans hemsida är under renoveringen och de hänvisar till Asos som inte har modellen. Åhlens i Sthlm har jag också bockat av med negativt resultat. Ingen av de nämnda har haft modellen på minst 1-1-5år.

Testa NK, dom hade iaf för några år sedan... annars ska väl TK MAXX öppna i sverige?
Eller om du har nån polare som åker till london, alla mina skjortor är köpta där för ca 200 st..
Citera
2011-03-22, 21:40
  #3204
Medlem
Mr.Brukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SliceOfLife
Jag har till min besvikelse märkt att mina absoluta favoritskjortor från Ben Sherman, modellen med det klassiska rutmönstret(LÄNK)inte går att hitta längre. Någon som vet var de kan tänkas finnas i Sthlm eller på nätet? Ben Shermans hemsida är under renoveringen och de hänvisar till Asos som inte har modellen. Åhlens i Sthlm har jag också bockat av med negativt resultat. Ingen av de nämnda har haft modellen på minst 1-1-5år.

Kolla PUB huset, har ett hyfsat stort utbud av Ben Sherman.

Förövrigt så har verkligen Ben Sherman gått ned sig med åren. I och med införandet av deras "nya" logga så ser det mesta numera ut som skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in