2012-06-02, 15:51
  #4393
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Inte officiellt nej. Räckte dock att man skickade ett mail till dem så löste det sig.

Även jag kan slå ett slag för Penfield. Riktigt bra grejer. Kvalité i paritet med Stone Island.

Att höra det höjde mitt intresse. Vart jäkligt missnöjd med kvalitén på L&S jackan och ville ha något av kvalité. Just därför jag har spanat en del på Stone Island, och för att den var jäkligt snygg.

Fortfarande ingen som vet vart man kan få tag på den jackan jag länka för under 3000 kr? Den finns ju även i lite ljusare blå: http://www.casualclothing.dk/shop/stone-island-overshirt-21159p.html Känns dock inte lika snygg och jag tror man kommer tröttna på den färgen lättare.
Citera
2012-06-02, 18:51
  #4394
Medlem
http://cdn.stureplan.se/imagereportage/52002/standard/Mathias%20Bergh%20&%20Andreas%20Weise%20med%20v%C3 %A4n.jpg
patch horor

Beige SI och handväska, är det det vi kommer att se på läkaren i höst 2012?
Citera
2012-06-02, 19:45
  #4395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://cdn.stureplan.se/imagereportage/52002/standard/Mathias%20Bergh%20&%20Andreas%20Weise%20med%20v%C3 %A4n.jpg
patch horor

Beige SI och handväska, är det det vi kommer att se på läkaren i höst 2012?

Ja jaklar vilken rolig bild. Haha. Skrattar gott.
Citera
2012-06-03, 00:23
  #4396
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirminghamB6
Ja jaklar vilken rolig bild. Haha. Skrattar gott.


Sluta garva, jag har den där SI-jackan till höger...samma färg med...skjut mig
Citera
2012-06-03, 00:25
  #4397
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Mycket snyggt, får fundera lite. Men visst skickade inte CC Stone Island och C.P Company till Sverige förut?

Jo, precis som flera nämnt så skickar de nu till Sverige men gjorde det inte tidigare pga rättigheter osv. Somsagt, Penfield kan ju vara värt (om man inte tycker det kan framstå som ripoff på Fjällräven). Funderar själv på att testa kvalitén.
Citera
2012-06-03, 03:10
  #4398
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Jo, precis som flera nämnt så skickar de nu till Sverige men gjorde det inte tidigare pga rättigheter osv. Somsagt, Penfield kan ju vara värt (om man inte tycker det kan framstå som ripoff på Fjällräven). Funderar själv på att testa kvalitén.

Jo, kollade lite på en http://www.asos.com/Penfield/Penfield-Lockwood-Field-Jacket/Prod/pgeproduct.aspx?iid=2098515&cid=5646&sh=0&pge=2&pg esize=20&sort=-1&clr=Black men man kan fråga sig varför dom gör sig så lik fjällräven..

Annars kanske http://se.zoovillage.com/productdetail.aspx?did=74346&pos=7 är något att satsa på. Visst håller dom bra kvalité? Mycket av mina åsikter baseras på kvalitén på plagget. Jag vill liksom köpa något som jag inte behöver slänga efter hösten. :)
Citera
2012-06-04, 22:43
  #4399
Medlem
Ska snart dra till Italien (Lido di jesolo) och ha det gott. Vad ligger priserna på kläder där? T ex Tacchini, Stone Island, Balenciaga m.m. Kan man göra fynd där eller dom ligger som här hemma?
Citera
2012-06-10, 14:43
  #4400
Awaiting Email Confirmation
Jag behöver storlekshjälp igen... Size har fått in en del schyssta adidas t-shirts. Jag är 180cm och väger 75kg. Vilket storlek skulle ni rekommendera om jag vill att tröjan ska sitta relativt tajt? S eller M?
http://www.size.co.uk/product/adidas-originals-team-gb-t-shirt/26976/
Citera
2012-06-10, 14:54
  #4401
Medlem
The-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Jag behöver storlekshjälp igen... Size har fått in en del schyssta adidas t-shirts. Jag är 180cm och väger 75kg. Vilket storlek skulle ni rekommendera om jag vill att tröjan ska sitta relativt tajt? S eller M?
http://www.size.co.uk/product/adidas-originals-team-gb-t-shirt/26976/

Som med alla plagg så får du ta och möta bland annat bröstvidd för att veta vilken storlek som passar bäst.
Citera
2012-06-10, 15:21
  #4402
Awaiting Email Confirmation
Ja, men storleksguiden på size är generell för alla märken. Det står bara ute en längd på tops. Antar att det är bröstvidd. Jag får ta att mäta helt enkelt, tack!
Citera
2012-06-10, 19:12
  #4403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Ja, men storleksguiden på size är generell för alla märken. Det står bara ute en längd på tops. Antar att det är bröstvidd. Jag får ta att mäta helt enkelt, tack!

Har i princip beställt en helt ny garderob från internet efter att man vuxit till sig lite. Enligt erfarenhet spelar det ingen roll hur mycket man mäter och trixar, bara beställa och se efter. Jag har allt ifrån M-XL (nåja, men L-XL, enstaka M) beroende på märke och modell, så mycket skiljer det. Tycker dock att Adidas oftast är väldigt "true to size".

Italienska och Japanska är generellt "mindre" storlekar, UK, US och dyl. är oftast "större" och övriga europeiska märken kan vara väldigt blandat, beror helt på märke i princip.
Citera
2012-06-12, 23:09
  #4404
Medlem
Ser ut att va trend med kickerskläder, rånarluva och eventuellt bar bringa i Ukraina, Polen och Ryssland . Kanske ska satsa på det. Jävla skitländer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in