Citat:
Ursprungligen postat av Gabrio
Ja, men storleksguiden på size är generell för alla märken. Det står bara ute en längd på tops. Antar att det är bröstvidd. Jag får ta att mäta helt enkelt, tack!
Har i princip beställt en helt ny garderob från internet efter att man vuxit till sig lite. Enligt erfarenhet spelar det ingen roll hur mycket man mäter och trixar, bara beställa och se efter. Jag har allt ifrån M-XL (nåja, men L-XL, enstaka M) beroende på märke och modell, så mycket skiljer det. Tycker dock att Adidas oftast är väldigt "true to size".
Italienska och Japanska är generellt "mindre" storlekar, UK, US och dyl. är oftast "större" och övriga europeiska märken kan vara väldigt blandat, beror helt på märke i princip.