2011-11-17, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snokatt
Haha nejtack. Skulle inte ens ha på mig den om jag fick betalt

Ja det kanske händer någon gång att någon "tuff" kille kommer fram. Dock är jag lång och styrketränar förtillfället. Så lite motstånd får dem allt om de ska försöka bevisa något Men ja, dom riktiga "grabbarna" tror jag bara skiter i en. Jag ser förövrigt inte ut som någon "grabb", förutom kläderna då.

Jag tycker oxå det verkar lite för mycket att ta av den. Den är inte alls stor och ja, känns bara ännu löjligare att ta av sig den?

Har ju tillex flera Morrisplagg där jag skyltar rätt bra över hela magen/ryggen med texten MORRIS. Samt en Adidasväska som det står ADIDAS på utmed sidan. Och det är ju ingen som stör sig på.

Som jag sa tidigare, det hade varit skillnad om det stog STONE ISLAND över hela ryggen. Nu är det ju bara en liten Patch på armen på en annars helt svart jacka. Typ som Canada Goose patchen på deras parkasjacka.

Dock kommer jag kanske ta av mig den när det är fotbollsmatch i stan för att undvika att bli inblandad i något

1. Spelar ingen roll om du styrketränar, det gör dig inte till en fighter om du hamnar i trubbel
2. Adidas är så mainstream att ingen funderar "är han grabb"
3. Morris är inte Casual, NÅNSTANS
4. Patchen är en signatur, tror enda skillnaden mellan den och texten "STONE ISLAND" är att patchen faktiskt är originell och märkets signum
Citera
2011-11-17, 20:55
Medlem
Jag är lite nyfiken på Penfields jackor, är det någon som har erfarenhet av storlekar,modeller, kvalité eller annat nödvändigt?
Citera
2011-11-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eckelbarnet
Nu vet jag ej svaret på din fråga. Men jag ska köpa en Stone island, och hur dem i storlekarna? :P

Man ska gå upp en storlek från sin vanliga, det gör jag iaf. Om du har M ska du ha L. Vad för Stone Island plagg ska du köpa?
Citera
2011-11-17, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Man ska gå upp en storlek från sin vanliga, det gör jag iaf. Om du har M ska du ha L. Vad för Stone Island plagg ska du köpa?

Oki! Det är en vän till mig som skrivit tidigare i tråden "Snokatt" som ska köpa en jacka. Han har problem med sin data så han bad mig bara svara att det va en JACKA! Som han ska köpa
Citera
2011-11-18, 09:25
Medlem
Söker efter en tröja, tror att det var Henri Llloyd som släppte den men finns det liknande av annat märke gör det inget så länge det är samma färger.

http://www.asos.com/Pretty-Green/Pretty-Green-by-Liam-Gallagher-Grand-Prix-Chest-Stripe-Jumper/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1704372&cid=9397&sh=0&pge=0&pg esize=20&sort=-1&clr=Navy
Den ser ut ungefär som den där, anledningen att jag inte köper just denna är för att min storlek är slut samt att Lloyd tröjan var snäppet vassare, tycker inte Pretty green släppt någonting bra heller för den delen.

Någon som vet vilken tröja jag menar eller om den finns kvar på någon webshop? Antar att den är från en gammal kollektion så kan nog bli lite knepigt men allt finns ju på nätet.
Citera
2011-11-18, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr-Pump
Sen finns ju även mössan med googles på

http://www.nittygrittystore.com/client/nittygritty/dynamic/articles/mark_2133.jpg
ja.. det gör ju det
Citera
2011-11-18, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://www.nittygrittystore.com/client/nittygritty/dynamic/articles/mark_2133.jpg
ja.. det gör ju det
McNasty är ett exempel på den typ av människor som kan bära de där utan att verka..sjuk i huvudet.
Citera
2011-11-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
McNasty är ett exempel på den typ av människor som kan bära de där utan att verka..sjuk i huvudet.

Objection! Glasögon på näsan och på hjässan, varför?! Ser mer muppigt ut än någonsin.
Citera
2011-11-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
1. Spelar ingen roll om du styrketränar, det gör dig inte till en fighter om du hamnar i trubbel
2. Adidas är så mainstream att ingen funderar "är han grabb"
3. Morris är inte Casual, NÅNSTANS
4. Patchen är en signatur, tror enda skillnaden mellan den och texten "STONE ISLAND" är att patchen faktiskt är originell och märkets signum

1: Nej men det ger mig en ganska stor fördel om jag är dubbla storleken om någon kommer fram och vill ge mig en käftsmäll.

2: Nä det vet jag oxå, men om man bär dom med tillex en Ben sherman skjorta, Stone jacka och Burberry keps så är det klart att man lägger märke till de mer än om man bara använder endast Adidas skor.

3: Har aldrig sagt att Morris är Casual? Dock har jag 2 Morris Rugbytröjor jag ibland använder.

4: Ja, kommer säkert vara folk som lägger märke till den och någon kommer säkert undra. Vid närmre eftertanke har jag ALDRIG sett någon bära ett SI plagg där jag bor, vilket antagligen kommer göra att jag kanske sticker ut lite extra. (bra eller dåligt vet jag ej, det märker jag väl)
Citera
2011-11-19, 10:13
Medlem
Har någon besökt den nya Burberry butiken i Stockholm? I så fall, hur är priserna där?
Citera
2011-11-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snokatt
1: Nej men det ger mig en ganska stor fördel om jag är dubbla storleken om någon kommer fram och vill ge mig en käftsmäll.

2: Nä det vet jag oxå, men om man bär dom med tillex en Ben sherman skjorta, Stone jacka och Burberry keps så är det klart att man lägger märke till de mer än om man bara använder endast Adidas skor.

3: Har aldrig sagt att Morris är Casual? Dock har jag 2 Morris Rugbytröjor jag ibland använder.

4: Ja, kommer säkert vara folk som lägger märke till den och någon kommer säkert undra. Vid närmre eftertanke har jag ALDRIG sett någon bära ett SI plagg där jag bor, vilket antagligen kommer göra att jag kanske sticker ut lite extra. (bra eller dåligt vet jag ej, det märker jag väl)

1. "Dubbla storleken" ? Är du dubbelt så stor som en genomsnittlig grabb eller?
2. "Burberrykeps" ? Har du sett nån grabb använda den nyligen eller?
3. Du verkade insinuera att Morris var casual
4. Det kommer nog inte hända något spännande där du bor...

Avdelning: antecknar allt i min rosa kalender
Citera
2011-11-20, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Har någon besökt den nya Burberry butiken i Stockholm? I så fall, hur är priserna där?

Inte varit där men antar att det är samma priser som "vanligt". Är det något speciellt du letar efter kan du kolla upp priset på webshoppar innan så du vet ungefär vad det kan tänkas gå på.

http://www.mrporter.com/Shop/Designers/All/Burberry
Mr Porter har en del Burberry du kan kolla in, en piké lär väl gå på drygt en tusing.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in