2010-07-22, 23:48
Medlem
Någon här som köpt en äkta Björn Borg Mk1 Fila-jacka och vet något om storlekarna på dom?
Jag menar då vilka mått det är gällande armarna på Large och X-Large storlekar från armhåla till slutet av ärmen. Har någon tvättat denna jacka utan problem med att färger blöder ut i de vita partierna?
Alla erfarenheter välkomnas varmt och detta bör vara tråden för killar som bär detta plagg.

http://www.80scasualclassics.co.uk/fila-vintage/fila-settanta-track-top-borg-bj-in-red-793498-393982-548603.php
Citera
2010-07-23, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riffraffer
Någon här som köpt en äkta Björn Borg Mk1 Fila-jacka och vet något om storlekarna på dom?
Jag menar då vilka mått det är gällande armarna på Large och X-Large storlekar från armhåla till slutet av ärmen. Har någon tvättat denna jacka utan problem med att färger blöder ut i de vita partierna?
Alla erfarenheter välkomnas varmt och detta bör vara tråden för killar som bär detta plagg.

http://www.80scasualclassics.co.uk/fila-vintage/fila-settanta-track-top-borg-bj-in-red-793498-393982-548603.php

finns på impala i malmö iaf om du befinner dig i närheten.
Citera
2010-07-23, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumiin
finns på impala i malmö iaf om du befinner dig i närheten.
Jo de är lätta att få tag på vare sig det är en fysisk affär eller på nätet men jag undrade som sagt hur storlekarna är och hur långa armarna är på Large och X-Large.
Citera
2010-07-23, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riffraffer
Jo de är lätta att få tag på vare sig det är en fysisk affär eller på nätet men jag undrade som sagt hur storlekarna är och hur långa armarna är på Large och X-Large.

och min poäng var lite att det då kanske inte är så svårt att gå och prova hur den sitter och fråga personalen i butiken hur den blir efter tvätt..
Citera
2010-07-24, 20:46
Medlem
letar efter en hoodie i denna modellen http://www.addict.co.uk/products/sku/mens/knitwear/plain_knit_zip_hoody_sport_green/

Tycker den är assnygg och den hade nog passat på mig.. Någon som har nått tips på någon annan ?
Citera
2010-07-25, 03:58
Medlem
Fick precis hem en Stone island Shadowproject jacka, dyr som fan men värd varenda krona, passformen är helt suverän!
Sen gillar jag kollektionens mer diskreta framtoning, Less is more

Men jag är lite nyfiken på Victorinox kollektion?
Någon som har varit och fått nån erfarenhet av märket?
Jackorna har jag kollat lite på nätet men det känns inte som att det är nått speciellt, eller har jag misstagit mig där?
Citera
2010-07-25, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W124036
Fick precis hem en Stone island Shadowproject jacka, dyr som fan men värd varenda krona, passformen är helt suverän!

Jackorna har jag kollat lite på nätet men det känns inte som att det är nått speciellt, eller har jag misstagit mig där?

Ge oss bild!
Citera
2010-07-25, 15:21
Medlem
Gröna hoodiesar kan väl hålla till någon annanstans, men Stone Island Shadow, då snackar vi! Extremt fina saker önskar jag hade fler kulor på kontot, men det har man inte så får ligga lågt.

Victrinox är bland de tråkigaste jag sett. Håll dig till Acronym, Visvim och Cabourn när du vill ha avancerade jackor men vill ha alternativ till Cp, SI, Si SHawod, 6876 och MA Strum
Citera
2010-07-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W124036

Är inte helt övertygad över den påstådda briljans som Errolson Hugh tydligen ska besitta.
En del Shadow är dock riktigt bra men tyvärr så är 90% av kollektionerna ren och skär idioti. Dyr idioti.
Måste dock fråga vad för jacka du har skaffat.

Grejen med Victorinox är att de blev haussade för ett par år sen på en del engelska forum för att de hade lampor på en jacka.
De senaste säsongerna har de faktiskt levererat en del stabila jackor men kollektionerna som helhet känns mest som axelryckning. Nu när Terrace har plockat in skiten så ser jag ingen som helst anledning till att hetsa upp sig.

Mest casual sommaren 2010 är dock Clubmasters, Birdwell samt en iskall Stella på en sollbädd någonstans längs den franska Rivieran.
Citera
2010-07-25, 21:13
Medlem
Tackar för komentarerna!
Jag är riktigt nöjd, håller helt med om att vissa plagg i kollektionen är lite väl, hmm konstiga, men denna är precis som om jag skulle designat den själv
http://www.vanmildert.com/mens-1/jackets-90/island-shadow-project-trylon-167809.htm?source=webgains&siteid=http://www.vanmildert.com

Jag har hittils hållit mig ifrån stone island för att jag upplever märket som uttjatat, men just shadow har det där lilla extra.
Svårt att beskriva känslan man får av vissa plagg.

Ang Victorinox så var det av ren nyfikenhet, men det verkar vara som jag misstänkte.
Ett märke, inget speciellt och ja...
Citera
2010-07-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Är inte helt övertygad över den påstådda briljans som Errolson Hugh tydligen ska besitta.
En del Shadow är dock riktigt bra men tyvärr så är 90% av kollektionerna ren och skär idioti. Dyr idioti.
Måste dock fråga vad för jacka du har skaffat.

Grejen med Victorinox är att de blev haussade för ett par år sen på en del engelska forum för att de hade lampor på en jacka.
De senaste säsongerna har de faktiskt levererat en del stabila jackor men kollektionerna som helhet känns mest som axelryckning. Nu när Terrace har plockat in skiten så ser jag ingen som helst anledning till att hetsa upp sig.

Mest casual sommaren 2010 är dock Clubmasters, Birdwell samt en iskall Stella på en sollbädd någonstans längs den franska Rivieran.

man kan även matcha sina Birdwell med en lvc-tee och en marlboro på en balkong i söderort....
Citera
2010-07-27, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jla
man kan även matcha sina Birdwell med en lvc-tee och en marlboro på en balkong i söderort....
LVC är bra. Blue Bell bättre. Enligt mina preferenser då.
När jag väl röker så blir oftast Luckies för att locka fram soldaten i mig eller Bensons för att kittla min anglofila nerv.

Nej, nu är vi ute och snurrar!

Leder in tråden i rätt spår igen genom att viska Metropolis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in