2015-04-06, 09:51
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige08
hahaha alltså va? hur kan man inte förstå vad som menas?

Tja, jag har aldrig hört det förut och så fick jag höra det för första gången i torsdags, och om du läser vad jag skrev sen så fattar du också att jag hade en aning om vad det betydde. Sluta lek så jävla ball genom att klanka ner på andra. pajas.
Citera
2015-04-06, 12:37
Medlem
Vad tycker ni om Nemen's SS15?

Acronym co-laben är ju galet prissatt.

http://www.nemen.it/product/nmn_e15035_cony01/

http://www.nemen.it/product/nmn_e15041_cony01/

Dessa två tycker jag är riktigt snygga. Dock är det väl det här med Nemen och prisökningen samt den ändå otestade kvalitén? Tycker storlekarna verkar ha krympt också - 61cm p2p på XXL?
Senast redigerad av vivalaboeg 2015-04-06 kl. 12:39.
Citera
2015-04-06, 13:45
Medlem
Ni har sett att Fabio (Nemen) har ett nytt projekt pågång?
http://www.plurimus.it/

"Hello all, my new project, Plurimus, will be online in a few days.
Plurimus is an ancient latin word which means "Many from One".
With Plurimus, the focus will be on creating technical outerwear, of military inspiration, while experimenting with the concept of modularity.
Infact, the concept behind Plurimus is the one to develop "sets" instead of developing collections. All garments will be made in Italy in small numbers.
Each set will include a central garment (Jacket) and complimentary parts that can be worn (and purchased) separetely from the central garment.
The first limited edition set will be NO_S01 and it will be available for pre-order in a few days at http://www.plurimus.it
In the while, everyone interested in the project can register to the mailing list in order to be notified as soon as the website goes live.
Thank You
Fabio"
Citera
2015-04-06, 22:12
Medlem
nutsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Ni har sett att Fabio (Nemen) har ett nytt projekt pågång?
http://www.plurimus.it/

"Hello all, my new project, Plurimus, will be online in a few days.
Plurimus is an ancient latin word which means "Many from One".
With Plurimus, the focus will be on creating technical outerwear, of military inspiration, while experimenting with the concept of modularity.
Infact, the concept behind Plurimus is the one to develop "sets" instead of developing collections. All garments will be made in Italy in small numbers.
Each set will include a central garment (Jacket) and complimentary parts that can be worn (and purchased) separetely from the central garment.
The first limited edition set will be NO_S01 and it will be available for pre-order in a few days at http://www.plurimus.it
In the while, everyone interested in the project can register to the mailing list in order to be notified as soon as the website goes live.
Thank You
Fabio"
Spännande! Hoppas man får se något diskret och stilrent.
Citera
2015-04-07, 03:23
Medlem
vanligvaniljs avatar
Har en del kläder från Fred Perry för gillar verkligen det märket, dem släpper mycket clean stuff, och jag klär mig casual annars och undrar om det finns någon go hat/keps att matcha in, just nu kör jag snapback carhartt men känner att det inte riktigt smälter in, finns det någon keps/hat som kan matcha in bra? föredrar snapback, men det kanske inte är det optimala?
Senast redigerad av vanligvanilj 2015-04-07 kl. 03:29.
Citera
2015-04-07, 08:20
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Har en del kläder från Fred Perry för gillar verkligen det märket, dem släpper mycket clean stuff, och jag klär mig casual annars och undrar om det finns någon go hat/keps att matcha in, just nu kör jag snapback carhartt men känner att det inte riktigt smälter in, finns det någon keps/hat som kan matcha in bra? föredrar snapback, men det kanske inte är det optimala?

Gant eller PRLauren kepsar är rätt snygga, rätt vanliga dock men de finns i många färger och det finns andra liknande märken. Skaffa gärna en med läderband (y)
Citera
2015-04-07, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Hackett kepsar är favoriter hos mig, även PRL kepsarna.. Snapback har jag aldrig burit och kommer aldrig göra det heller.
Citera
2015-04-07, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nutsie
Spännande! Hoppas man får se något diskret och stilrent.
Antagligen inte. Vill du ha diskret och minimalistiskt (ej att förväxla med stilrent) finns Filippa K och dyl.

Ganska ballt koncept måste jag säga, att se jackan som en huvudmodul och delar man tillsätter. SI & CP har ju jobbat lite så tidigare med avtagbara luvor osv.
Citera
2015-04-07, 23:40
Medlem
PreaCs avatar
Varför finns det så dåligt utbud på CP Company i alla affärer?

Lade nyss en beställning på denna jacka, gjorde jag fel i att välja navy istället för silver?
http://www.casualclothing.dk/shop/cp-company-jacket-47893p.html
Citera
2015-04-10, 00:05
Medlem
RoffePerssons avatar
Hej. Det låter väl som om jag är 15 nu, men jag tar risken.
vet någon hur och var jag kan få tag i den beiga rocken som skådespelaren Charlie Hunnam (Pete) har på sig på den första matchen i "Green Street Hooligans"?

Jag vet att den såldes för tre, kanske fyra år sen på div sidor, men jag prioriterade aldrig att köpa den då... Dumt, mkt dumt...

Hur som helst så vill jag ha tag i en nu, och det borde inte vara omöjligt, eller?

Alternativet är årets Camelfärgade rock från Aquascutum, men jag tkr att färgen är aningen för mörk och kragen faller mig inte riktigt i smaken, inte när jag vet att det finns en rock som passar mina önskemål "precis"

Jag skulle uppskatta om någon har något råd som kan hjälpa mig.

Det blir en ny CP company vårjacka, men jag måste ha en lite finare jacka (rock) också, har bara vinterrockar och kortare vårjackor.

Patcharna är naturligtvis i regel bortplockade från mina SI ytterkläder. Som sagt, jag är inte femton längre, hehe.
tack på förhand, mvh Roffe.
Citera
2015-04-10, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffePersson
vet någon hur och var jag kan få tag i den beiga rocken som skådespelaren Charlie Hunnam (Pete) har på sig på den första matchen i "Green Street Hooligans"?

Jag vet att den såldes för tre, kanske fyra år sen på div sidor, men jag prioriterade aldrig att köpa den då... Dumt, mkt dumt...

Hur som helst så vill jag ha tag i en nu, och det borde inte vara omöjligt, eller?

Alternativet är årets Camelfärgade rock från Aquascutum, men jag tkr att färgen är aningen för mörk och kragen faller mig inte riktigt i smaken, inte när jag vet att det finns en rock som passar mina önskemål "precis"

Det blir en ny CP company vårjacka, men jag måste ha en lite finare jacka (rock) också, har bara vinterrockar och kortare vårjackor.

Patcharna är naturligtvis i regel bortplockade från mina SI ytterkläder. Som sagt, jag är inte femton längre, hehe.

Är det denna du söker? http://www.stoneisland.com/us/stone-island/men/full-length-jacket_cod41323102kb.html
Citera
2015-04-10, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoffePersson

Brukar komma upp på diverse sajter och blocket när folk insett att de inte är lika balla som på filmduken, tänk på det innan.

Vill du ha den ändå är den länkad ovan. Annars kan du köpa en klassisk Mackintosh jacka, carcoat eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in