2009-12-06, 23:54
  #1801
Bannlyst
Har i dagarna införskaffat en Codagan-jacket. Är mycket nöjd med jackan, den är varm och skön. Kan rekomendera den skarpt

Var inne på Fjällräven men gillade inte deras storlekar riktigt.

Henri Lloyd tycker jag i övrigt gör mycket snygga jackor och de har en bra passform.

Men tack för tipset på den jackan Tricky Kid!
Citera
2009-12-07, 00:29
  #1802
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Vilket märke skulle ni rekommendera för jeans?

A.P.C.
Citera
2009-12-07, 00:59
  #1803
Medlem
Sergio Tacchini kläder i STHLM

Någon som vet om det finns en affär i Stockholm som säljer Tacchini? Har bara en tröja som är dessutom specialdesignad och köpt via Internet.

Dessutom, några bra tips på vita sneakers (Förutom Nike och Adidas såklart)?
Citera
2009-12-07, 10:06
  #1804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EzZn0
Vilket märke skulle ni rekommendera för jeans?
Edwin. All the way through.
Svensson gör också bra jeans.
Citera
2009-12-07, 13:02
  #1805
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davinho
Någon som vet om det finns en affär i Stockholm som säljer Tacchini? Har bara en tröja som är dessutom specialdesignad och köpt via Internet.

Dessutom, några bra tips på vita sneakers (Förutom Nike och Adidas såklart)?

Terrace säljer Tacchini men rekomenderar den inte dock. Annars har ju Casual clothing, Sweet & tender, Tweed och Zoo village Sergio tacchini så kan du bara lägga en beställning.

Original trainers på söder har Sergio~ trainers har jag för mig, inte helt hundra dock men kan vara värt att kolla upp. Vet att de har Lloyd trainers iaf.
Citera
2009-12-07, 13:28
  #1806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Terrace säljer Tacchini men rekomenderar den inte dock. Annars har ju Casual clothing, Sweet & tender, Tweed och Zoo village Sergio tacchini så kan du bara lägga en beställning.

Original trainers på söder har Sergio~ trainers har jag för mig, inte helt hundra dock men kan vara värt att kolla upp. Vet att de har Lloyd trainers iaf.


Varför inte terrace? Dom har en hel del tacchini
Citera
2009-12-07, 14:43
  #1807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Varför inte terrace? Dom har en hel del tacchini

Nu känner jag inte till Argones lagtillhörighet men en supporter till ett annat stockholmslag rekomenderar knappast en AIK-ägd butik.
Citera
2009-12-07, 15:50
  #1808
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daonjel
Nu känner jag inte till Argones lagtillhörighet men en supporter till ett annat stockholmslag rekomenderar knappast en AIK-ägd butik.

Supportrar från vilket annat lag som helst rekommenderar inte en AIK-ägd butik!
Citera
2009-12-07, 16:22
  #1809
Medlem
Teliatomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Terrace säljer Tacchini men rekomenderar den inte dock. Annars har ju Casual clothing, Sweet & tender, Tweed och Zoo village Sergio tacchini så kan du bara lägga en beställning.

Original trainers på söder har Sergio~ trainers har jag för mig, inte helt hundra dock men kan vara värt att kolla upp. Vet att de har Lloyd trainers iaf.

plussar till och säger: Nordiska Kompaniet
dem borde ha ST
Citera
2009-12-09, 07:10
  #1810
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teliatomten
plussar till och säger: Nordiska Kompaniet
dem borde ha ST

Säker? Har inte sett det där.

F.ö kan jag väll skryta lite och säga att en Ben sherman piké kostar halva priset här nere jämfört med på NK
Citera
2009-12-10, 00:51
  #1811
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davinho
Någon som vet om det finns en affär i Stockholm som säljer Tacchini? Har bara en tröja som är dessutom specialdesignad och köpt via Internet.

Dessutom, några bra tips på vita sneakers (Förutom Nike och Adidas såklart)?

Vita sneakers är ju grymt svårt att tipsa om det finns ju så många. Jag bevakar några auktioner nu jag vill ha hem ett par Rom http://cgi.ebay.co.uk/adidas-rom-vintage-original-80s-casuals-new-tobacco_W0QQitemZ120503939985QQcmdZViewItemQQptZUK _Cloth ing_Menswear_MensShoes_GL?hash=item1c0e983391 får se hur det blir med det.

Gällande sergio så i slutet av november skickade tweed ut ett nyhetsbrev där dom körde en kampanj på Sergio Tacchini. Vet ej hur mycket som finns kvar eller ens om dom kör kampanjen fortarande. Värt att kolla upp dock. Plaggen dom pratar om ser man här http://tweedmalmo.blogspot.com/2009/10/sergio-tacchini.html

Citat:
Polo 1966 Slim, piké, 30 %, 799 kr, nu 559 kr

Zador Sweater, track top, 25 %, 999 kr, nu 749 kr

Zapping Sweater, track top, 25%, 999 kr, nu 749 kr

Artisan Trainer, traniners, 30 %, 799 kr, nu 559 kr

Draco Belt, bälte, 30 %, 199 kr, nu 139 kr

Kepsar, diverse modeller, 40 %, 299 kr, nu 179 kr

Beniamino Knit, stickat, 40 %, 949 kr, nu 569 kr

Olos Pullowver, stickat, 50 %, 999 kr, nu 500 kr

Object Pullover, stickat, 50 %, 899 kr, nu 450 kr

Occaxion Pullover, stickat, 50 %, 999 kr, nu 500 kr

Oligos Pullover, stickat, 50 %, 999 kr, nu 500 kr

Balosso Jacket, bomber, 50 %, 2299 kr, nu 1150 kr

Oblito Piumino, parka, 50 %, 3499 kr, nu 1750 kr
Citera
2009-12-10, 00:53
  #1812
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daje
Har i dagarna införskaffat en Codagan-jacket. Är mycket nöjd med jackan, den är varm och skön. Kan rekomendera den skarpt

Var inne på Fjällräven men gillade inte deras storlekar riktigt.

Henri Lloyd tycker jag i övrigt gör mycket snygga jackor och de har en bra passform.

Men tack för tipset på den jackan Tricky Kid!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in