2009-07-20, 20:15
Medlem
es6packs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inpetto
Du verkar ha missuppfattat mig. Det är precis det jag menar, Burberry slutar tillverka kepsarna för att de fått en för tydlig sunk-stämpel, pga av att massa förortsbarn springer runt med kopior osv.
Den uppfattning som jag fått är att de flesta "casual-märkena" är dyra italienska/engelska märken de flesta snorungar som hänger i den här tråden aldrig ens hört talas om.

T ex. så förknippar jag Fred Perry och Lacosté med tennis snarare än Huliganism. (nu har jag inte läst hela tråden, men jag antar att dessa märken kan ha nämnts en hel del)

Visst, Fred Perry är ett ganska så nytt märke och är mest "mode" just nu än casual märke.
Lacoste är ett gammalt märke och betraktas casual, no doubt.

Engelska och Italienska casual märken?
Italien har ju framförallt det omtraktade Stone Island & C.P Company

Och dom riktigt Engelska casual märkena som är old school är ju basic.
Adidas, Reebok, O True Saxon & Hacket London
Citera
2009-07-20, 20:27
Medlem
joeskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av es6pack
Visst, Fred Perry är ett ganska så nytt märke och är mest "mode" just nu än casual märke.

Kan även tillägga Aquascutum London som ett märke som växer sig allt större inom casualkulturen.
Citera
2009-07-20, 21:15
Medlem
FredrikMis avatar
Citat:

Du glömde Paul & Shark
Citera
2009-07-20, 21:55
Medlem
Citat:

Driver du med oss eller försöker du bara leka insatt?
Citera
2009-07-20, 22:35
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Driver du med oss eller försöker du bara leka insatt?

Den frågan ställer jag till samtliga skribenter som har skrivit i tråden idag (dig undantaget).
Citera
2009-07-20, 22:36
Medlem
Worezs avatar
Tycker det är tråkigt att märken som Stone Island fått en Huliganstämpel. Väljer därför att lämna SI-rocken hemma när jag ska på fotboll för att inte bli tagen för någon simpel fotbollsmördare. Har dock funderat på att ta bort patchen, men övervägt att det får vara allt eller inget.
Citera
2009-07-20, 22:38
Medlem
Worezs avatar
Citat:

Tycker du glömmer Duffer of St. George och Pringle Scotland.
Citera
2009-07-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Den frågan ställer jag till samtliga skribenter som har skrivit i tråden idag (dig undantaget).
Nu är jag inte speciellt insatt i dagens casualkultur men det känns väldigt skrämmande att gå in här. Får en känsla av att det är väldigt mycket snack och väldigt lite kunskap.

Adidas är för det första inte engelskt utan tyskt och för det andra så är jag väldigt tveksam till att placera in One true saxon, Hackett och Duffer som något Old school.
Citera
2009-07-21, 07:37
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Nu är jag inte speciellt insatt i dagens casualkultur men det känns väldigt skrämmande att gå in här. Får en känsla av att det är väldigt mycket snack och väldigt lite kunskap.

Adidas är för det första inte engelskt utan tyskt och för det andra så är jag väldigt tveksam till att placera in One true saxon, Hackett och Duffer som något Old school.

Instämmer. Ser mig inte heller som någon som har järnkoll men i jämförelse med mycket av det som postas här så vetefan. Problemet är väl att de flesta uttrycker sig så stupsäkert fast de uppenbarligen knappt har en aning om hur saker och ting ligger till. "Aquascutum London ett märke som växer sig allt större..." till exempel, hallå!

Nej, mina herrar, mer kunskap och mindre påståenden skulle den här tråden må bra av.
Citera
2009-07-21, 10:14
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Tycker du glömmer Duffer of St. George och Pringle Scotland.

Duffer har ju konkat(?) men Pringle har du helt rätt i.

Kan folk sluta kika in i tråden och säga att casuals har förstört SI, de var de som gjorde märket till vad det är idag. Om inte casual hypen kring märket hade kommit så hade det troligtvis inte ens varit känt bland fler än folk som hänger på modé visningar om det ens hade funnits kvar vid det här laget. Om ni inte vill bli associerade med fotbolls kickers (som ni kallar det) bär inte SI då, så enkelt är det. "buhu vänstern har tagit min palestina sjal!!"
Citera
2009-07-21, 11:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av joesko
Kan även tillägga Aquascutum London som ett märke som växer sig allt större inom casualkulturen.

tog det dig 5-6 år att skriva det här inlägget så att det verkligen var så när du började skriva?
Citera
2009-07-21, 11:47
Medlem
csts avatar
Citat:
Adidas
Adidas är väl tyskt?

Herregud vad den här tråden håller på att spåra ur, styr upp ner nu annars kommer jag att låsa skiten för gott.

/mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in