2009-08-21, 13:38
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daje
Har sett de nya HL-zip tröjorna. Nya färger bla en svart med grå flagga istället för den vanliga flaggan. Lite smådetaljer också.

Tufft, lite jobbigt att de överexploaterar tröjan för de som har den redan? Du har ingen bild eller möjlighet att fixa?
Citera
2009-08-21, 14:00
Medlem
Varför denna minst sagt överdrivna fascination för en högst medelmåttig tröja från ett trött brand?
Varje gång jag ser en sådan där äcklig tröja med Union Jack på axeln så drömmer jag mig tillbaka till den tiden då man faktiskt behövde kunskap och finess för att klä sig med stil.
Citera
2009-08-21, 14:48
Bannlyst
http://se.zoovillage.com/store/productdetail.asp?DisplayItemID=46486&Position=1&L istType=1&BrandID=443&CategoryID=0|0&Gender=0&Size ID=0
Citera
2009-08-21, 14:49
Bannlyst
De nya finns även i röd och mörkare grå än den förra grå, men med de vanliga flaggorna
Citera
2009-08-21, 15:07
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Att Ma.Strum är billigare än SPW säger mig ingenting. Har du sett höstens priser?!?!

Kommer fortfarande vara dyrt.

Jag kan hålla med om att höstens jackor från Stone Island och CP är extremt dyra, upp mot 10 000 kr strecket om man skall ha ice jackorna.

Dock så kommer Ma.Strum spela i en helt annan division. Visst vi pratar ju inte dressman billigt men kring 4000 kr strecket och det är ju inte så tokigt för en jacka kan jag tycka
Citera
2009-08-21, 15:10
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsss
*Nästan* minst lika intressant som Ma.Strum är ju (i min mening) Barbour x To Ki To-jackorna. Någon som vet någon markbutik i Stockholm som kommer ta hem dem?..

Yes Nk tar in To Ki to men bara en modell. Om man läser på scenen så verkar det som TWEED skall ta in 3 eller 4 modeller. Både i synthet och vaxat.

Jag har sätt jackorna live i samband med ett besök på Selfredgies och jag gillar Riding jackan och driving jackan enormt!
Citera
2009-08-21, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky Kid
Jag kan hålla med om att höstens jackor från Stone Island och CP är extremt dyra, upp mot 10 000 kr strecket om man skall ha ice jackorna.

Dock så kommer Ma.Strum spela i en helt annan division. Visst vi pratar ju inte dressman billigt men kring 4000 kr strecket och det är ju inte så tokigt för en jacka kan jag tycka
Vansinniga priser för -enligt mig. Skit rent ut sagt.
Det har dock blivit mode att klanka ner på SPW på vissa forum men när kollektionerna är ute i affärerna så svämmar recent buys-trådarna över med udda material och färger.

Ma Strum ska onekligen bli intressant att klämma och känna på.
Av det yttepyttelilla jag har sett så det väl bra ut. Mycket bra till och med. Materialen lockar minst lika mycket som designen. Man kan ju inte motstå pikétröjor med 7% silver invävt i tyget om jag inte har läst fel.

Roligt med lite riktiga diskussioner istället för tomt prat om vilken färg flaggan har på Henry Flöjts senaste zip-uptröja.
Citera
2009-08-21, 16:19
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Det har dock blivit mode att klanka ner på SPW på vissa forum men när kollektionerna är ute i affärerna så svämmar recent buys-trådarna över med udda material och färger.

Ma Strum ska onekligen bli intressant att klämma och känna på.
Av det yttepyttelilla jag har sett så det väl bra ut. Mycket bra till och med. Materialen lockar minst lika mycket som designen. Man kan ju inte motstå pikétröjor med 7% silver invävt i tyget om jag inte har läst fel.

Roligt med lite riktiga diskussioner istället för tomt prat om vilken färg flaggan har på Henry Flöjts senaste zip-uptröja.

Medhåll det är lite av en snobbism kring SPW bland dom mer sesoned casuals, det är inne att rynka på näsan och säga det är ett märke för småkidsen som sätt det GSH typ. Jag är närmare 40 än 30 och visst vissa säsonger är mindre bra men nog hittar jag varje säsong flera prylar som jag bara måste ha. AW09 är en mycket stark säsong! Jag gillar SI och CP och jag skiter i vad förståsigpåarna på forumen skriver. Fan till och med grabbarna på found sitter och klankar ner på märket fast det framgår rätt tydligt att stora delar av deras liv går åt kring att filosofera om SPW.

Men som du säger priserna är galna. Om dom inte skärper sig så kommer märket ta stryk. Redan idag ser vi SPW tradas på the grey market. Ohållbart i längden.

Du har koll hör jag! Silver i Pikerna kommer först SS10 inte många som har koll på det där! jag lyfter på hatten!
Senast redigerad av Tricky Kid 2009-08-21 kl. 16:35.
Citera
2009-08-21, 16:40
Medlem
Teliatomtens avatar
Citat:
istället för tomt prat om vilken färg flaggan har på Henry Flöjts senaste zip-uptröja.

Jaha nu får vi som är intresserade av nya HL kollektionen inte snacka om färgerna? Gå och göm dig , den här tråden är tillför att diskutera Henri Lloyd och då gör jag det, hur mycket du än vill att man inte ska göra det
Citera
2009-08-21, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky Kid
Medhåll det är lite av en snobbism kring SPW bland dom mer sesoned casuals, det är inne att rynka på näsan och säga det är ett märke för småkidsen som sätt det GSH typ. Jag är närmare 40 än 30 och visst vissa säsonger är mindre bra men nog hittar jag varje säsong flera prylar som jag bara måste ha. AW09 är en mycket stark säsong! Jag gillar SI och CP och jag skiter i vad förståsigpåarna på forumen skriver. Fan till och med grabbarna på found sitter och klankar ner på märket fast det framgår rätt tydligt att stora delar av deras liv går åt kring att filosofera om SPW.

Men som du säger priserna är galna. Om dom inte skärper sig så kommer märket ta stryk. Redan idag ser vi SPW tradas på the grey market. Ohållbart i längden.

Du har koll hör jag! Silver i Pikerna kommer först SS10 inte många som har koll på det där! jag lyfter på hatten!
FNYC är ett underbart forum. Nörderi när det är som allra bäst. Eller sämst.
Kan inte riktigt bestämma mig.

Jag har själv burit relativt mycket SPW genom åren men har nu mer eller mindre slutat med det. Inte på grund av det har blivit för vanligt eller något annat sådant strunt.
Det har helt enkelt blivit för dyrt för min plånbok.
Det kommer gå mycket illa för SPW om de fortsätter med denna galna prissättningen. Framförallt om man ser till deras nuvarande kvalité.
Skulle inte bli det minsta förvånad om man hittar ett par flagship Mille eller Ice på rean i Januari. Det var inte längesen man fick köa för att få tag på vita patchar.

Därför var det för mig en glädjande nyhet att Ma. Strum blir relativt billigt.

Nej, jag tror att vi blev på tok för anala för den här tråden nu..
Citera
2009-08-21, 21:14
Medlem
Riekers avatar
Citat:

Absolut inte! Det här är vad denna tråd behöver.. Fortsätt!

Håller med er båda om vad ni skriver så tänker inte kladda ner något innan jag har något vettigt att säga. Dock behöver ni veta att det är dessa saker som ska diskuteras i en tråd som denna, keep up the good work!
Citera
2009-08-22, 00:22
Medlem
Argones avatar
Citat:

Håller med Rieker på detta, fortsätt. Var intressant att läsa men kan ni inte förklara/ länka till kollektionerna för de som inte är fullt så insatta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in