2009-08-22, 00:35
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
FNYC är ett underbart forum. Nörderi när det är som allra bäst. Eller sämst.
Kan inte riktigt bestämma mig.

Jag har själv burit relativt mycket SPW genom åren men har nu mer eller mindre slutat med det. Inte på grund av det har blivit för vanligt eller något annat sådant strunt.
Det har helt enkelt blivit för dyrt för min plånbok.
Det kommer gå mycket illa för SPW om de fortsätter med denna galna prissättningen. Framförallt om man ser till deras nuvarande kvalité.
Skulle inte bli det minsta förvånad om man hittar ett par flagship Mille eller Ice på rean i Januari. Det var inte längesen man fick köa för att få tag på vita patchar.

Därför var det för mig en glädjande nyhet att Ma. Strum blir relativt billigt.

Nej, jag tror att vi blev på tok för anala för den här tråden nu..

Till SS10 så skall Ma.Strum ha skakat fram lite gamla sketcher från Urban Protection arkivet och det skall komma en jacka som har väldigt mycket Light över sig. En minificklampa vid ena bröstfickan. Tänk dig urban protection fast en modell som du kan ha på dig utan att folk helt undrar vad du är för filur. Dom bilder jag har sätt från SS10 Ma.Strum får det verkligen att vattnas i munnen.

Men nu skall vi inte gå händelserna i förskott först har vi AW09 och då har jag mina ögon på Stealth jackan!

[img=http://img525.imageshack.us/img525/6464/stealthi.th.jpg]
Citera
2009-08-22, 00:57
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Håller med Rieker på detta, fortsätt. Var intressant att läsa men kan ni inte förklara/ länka till kollektionerna för de som inte är fullt så insatta?

Vi pratar ju om Ma.Strum kollektion SS10 och den finns det inte så mycket på bilder på ännu. Jag har ett gäng bilder på Ma.Strum AW09 som jag kan slänga upp men dom kläderna finns ju i butikerna om några veckor så det kanske inte behövs. Det skall tydligen vara en rätt stor lanseringskampanj i slutet av september på Harrods som hade varit grymt kul att gå på. Något för er boys i England!
Senast redigerad av Tricky Kid 2009-08-22 kl. 01:14.
Citera
2009-08-22, 10:57
Bannlyst
kommer någon butik i Stockholm ta in Ma.Strum? paul and friends skulle inte göra det, däremot var det inte osannolikt att de skulle plocka in stone island
Citera
2009-08-22, 11:08
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
kommer någon butik i Stockholm ta in Ma.Strum? paul and friends skulle inte göra det, däremot var det inte osannolikt att de skulle plocka in stone island

Njet till AW09 så är det bara Casual Clothing i CPH och TWEED i malmö som får in Ma.Strum utanför Italien och England.

Hur det är för SS10 vet jag inte. Båda ovan butiker fortsätter med märket men om någon mer tar in det vet jag ej.
Citera
2009-08-22, 11:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky Kid
Njet till AW09 så är det bara Casual Clothing i CPH och TWEED i malmö som får in Ma.Strum utanför Italien och England.

Hur det är för SS10 vet jag inte. Båda ovan butiker fortsätter med märket men om någon mer tar in det vet jag ej.

fantastiskt att butikerna som tar in dem, utanför de ovanstående, ligger väldigt nära varandra. jag förmodar att det casualclothing att inte skickar utanför danmark, precis som stoneisland och cpcompany.
Citera
2009-08-22, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
fantastiskt att butikerna som tar in dem, utanför de ovanstående, ligger väldigt nära varandra. jag förmodar att det casualclothing att inte skickar utanför danmark, precis som stoneisland och cpcompany.

Hmm varför skulle dem inte göra det? Anledningen till att CasualClothing inte *host host* skickar SPW utanför Danmark är väll pga. avtalet dem har med 4M? eller är jag helt ute och cyklar. Alla andra märken skickas ju till andra länder..
Citera
2009-08-22, 13:04
Medlem
Blixis avatar
Citat:

Tack för all intressant information du delar med dig av på forumet. Kul läsning! Du råkar inte veta vad en Ma.Strum jacka kommer gå loss på? Självklart variera priset men någon form av riktlinje?
Citera
2009-08-22, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jsss
Hmm varför skulle dem inte göra det? Anledningen till att CasualClothing inte *host host* skickar SPW utanför Danmark är väll pga. avtalet dem har med 4M? eller är jag helt ute och cyklar. Alla andra märken skickas ju till andra länder..
Stämmer på ett ungefär det där med SPW.
De vill ju som alla andra företag tjäna så mycket pengar som möjligt. Det vore idiotiskt att inte sälja Ma. Strum till andra länder med tanke på att det sitter massor av grabbar och gubbar på öarna som gnuggar sina guldtänder vid blotta tanken av Ostis gamla designer täckta med ett lager av teflon..

Blixi> Cirka 3000-4000 för skalet. 2500 för isolationslagret.
Står lite längre upp i tråden och i denna artikel; http://www.fhm.com/style/fashion-news/the-new-force-in-outerwear-20090803
Citera
2009-08-22, 13:22
Medlem
Idag går jag förövrigt på Division 3 i en skuggig jacka i gore-texmaterial..
Citera
2009-08-22, 13:56
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsss

Casual Clothing köper sina kläder av den Scandinaviska agenten Nitty Gritty så att dom inte skickar kläder till Sverige beror väl på att Nitty inte gärna ser att CC skickar kläder på en marknad där dom själv säljer, då som butiken Nitty Gritty.
Citera
2009-08-22, 13:59
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Idag går jag förövrigt på Division 3 i en skuggig jacka i gore-texmaterial..

Fan hösten är inte här ännu wezt, var är färgerna? Själv känner sig Tricky Kid sommrig och har på sig en röd Capandula.

6876 till hösten så kommer det det en parka jacka som jag är löjligt sugen på!
Citera
2009-08-22, 14:05
Medlem
Citat:
Fan hösten är inte här ännu wezt, var är färgerna? Själv känner sig Tricky Kid sommrig och har på sig en röd Capandula.

6876 till hösten så kommer det det en parka jacka som jag är löjligt sugen på!
Har knatat runt hela sommaren i en lila multipocket och en röd mille. Det får räcka med färger nu ett tag nu så fuktig bonnfotboll måste vara det ultimata tillfället att lufta sin nya jacka

Capandulan är inget för mig. Försökte mig på en orange jäkel för ett par säsonger sedan men det kändes bara fel.

Den där Parkan måste jag ha missat. Jag som annars är väldigt svag den typen av jackor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in