2009-08-18, 12:07
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worez
Behöver lite rådgivning. Har fått möjligheten att köpa en helt ny Stone Island Knitwear i färgen blå. Storleken är rätt och priset ungefär tusen kronor med frakt. http://www.stoneisland.com/item/store/STONE+ISLAND/tskay/0735EF3C/rr/1/cod10/39155553NG/areaid//sts/ Den ljusblåa av dessa är det.

Tycker ni jag ska slå till? Vill helst ha en svart, men för det priset kändes det prisvärt.

Blå är ju en roligare färg, blir så tråkigt med svart. Om du vill ha den slå till, se bara till att den är äkta och att du inte blir lurad.
Citera
2009-08-18, 12:21
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Blå är ju en roligare färg, blir så tråkigt med svart. Om du vill ha den slå till, se bara till att den är äkta och att du inte blir lurad.
Kan säga att den är äkta till 110%. Säljs av en respekterad butik som jag handlat av tidigare via deras summersale. Inga privatpersoner här.
Citera
2009-08-18, 21:49
Medlem
afugglass avatar
Citat:
Behöver lite rådgivning. Har fått möjligheten att köpa en helt ny Stone Island Knitwear i färgen blå. Storleken är rätt och priset ungefär tusen kronor med frakt. http://www.stoneisland.com/item/store/STONE+ISLAND/tskay/0735EF3C/rr/1/cod10/39155553NG/areaid//sts/ Den ljusblåa av dessa är det.

Tycker ni jag ska slå till? Vill helst ha en svart, men för det priset kändes det prisvärt.

Har själv en i svart, helt ok inget att höja till skyarna direkt. Hade köpt den i blå om jag var dig, betydligt roligare färg.
Citera
2009-08-18, 22:49
Medlem
Argones avatar
Citat:
Kan säga att den är äkta till 110%. Säljs av en respekterad butik som jag handlat av tidigare via deras summersale. Inga privatpersoner här.

Okej, men gillar du den ere klart du ska slå till.

Kan du inte droppa länken till butiken sen när du lagt din beställning eller var det specialerbjudande för maillista typ?
Citera
2009-08-18, 23:01
Medlem
csts avatar
Tänkte bara uppmärksamma er på att inte bryta mot regel 1.01.

/mod
Citera
2009-08-18, 23:07
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Okej, men gillar du den ere klart du ska slå till.

Kan du inte droppa länken till butiken sen när du lagt din beställning eller var det specialerbjudande för maillista typ?
En tröja kvar från en markbutik. Ingen webbshop alltså utan fixat den via att jag känner de som äger butiken ytligt.
Citera
2009-08-21, 08:29
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Det började bra fast dom senaste säsongerna har väl varit mer eller mindre värdelösa.
Cats and Dogs är dock en trevlig skapelse.

Ma.Strum kommer bli dyrt, väldigt dyrt.

Vad jag har hört så kommer Ma.Strum vara klart billigare än både SI och CP Company.

http://www.fhm.com/style/fashion-news/the-new-force-in-outerwear-20090803

TWEED i malmö tar för övrigt in Ma.Strum
http://tweedmalmo.blogspot.com/2009/08/hosten-ar-snart-har.html

"Höstens nya varumärken hos TWEED blir Barbour, inklusive den kultförklarade To Ki To-kollektionen, C.P. Company, Ma.Strum, ett varumärke som förvaltar arvet efter Stone Islands, C.P. Companys och Left Hands skapare Massimo Osti och det med Ostis arvgtagares välsignelse – mer fenomenala jackor får ni leta efter länge – samt de två anglofila klassikerna Gloverall och Alan Paine. TWEED-klassikerna Stone Island, Hackett, Fred Perry, Henri Lloyd, Baracuta, John Smedley, 6876, ONETrue Saxon, Paul & Shark och Sergio Tacchini hänger alla med även denna höst. Vi väntar med spänning på leveranser!"

Jag ser grymt mycket fram emot Ma.Strum!
Citera
2009-08-21, 11:39
Bannlyst
Har sett de nya HL-zip tröjorna. Nya färger bla en svart med grå flagga istället för den vanliga flaggan. Lite smådetaljer också.
Citera
2009-08-21, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky Kid
Vad jag har hört så kommer Ma.Strum vara klart billigare än både SI och CP Company.

Jag ser grymt mycket fram emot Ma.Strum!

Att Ma.Strum är billigare än SPW säger mig ingenting. Har du sett höstens priser?!?!

Kommer fortfarande vara dyrt.
Citera
2009-08-21, 13:17
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Att Ma.Strum är billigare än SPW säger mig ingenting. Har du sett höstens priser?!?!

Kommer fortfarande vara dyrt.
Nja, priserna på Ma.Strum var väl inte så farliga. Från £111-£204, det är väl ganska normala priser på en jacka.
Citera
2009-08-21, 13:23
Medlem
*Nästan* minst lika intressant som Ma.Strum är ju (i min mening) Barbour x To Ki To-jackorna. Någon som vet någon markbutik i Stockholm som kommer ta hem dem?..
Citera
2009-08-21, 13:35
Medlem
Teliatomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daje
Har sett de nya HL-zip tröjorna. Nya färger bla en svart med grå flagga istället för den vanliga flaggan. Lite smådetaljer också.

Låter mycket intressant. Så du menar att Union Jack har gått och blivit grå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in