2010-10-05, 23:05
Medlem
unclefloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nissec
Ska till Barcelona om några dagar och undrar om någon av er har tips på sköna casualbutiker?
Har gjort bra fynd på Corte Ingles på Mallorca förut, bl a Paul & Shark och Hackett.
Att Corte finns i Barca vet jag men är ute efter andra butiker också.

Tips?

Du kan inte missa Cortes Ingles om du står på Placa de Catalunya, precis som föregående talare nämnde. Det finns en del Lacoste, RL, Burberry och Paul&Shark. Hackett såg jag inte, men var inte där så länge. I övrigt fanns det inte alltför mycket casualrelaterade kläder/butiker, men jag är absolut ingen kännare av stan. För dojor fanns Clarks/Adidas Originals något uppåt kvarter från CI.
Citera
2010-10-05, 23:41
Medlem
ChaChings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
Några år? Det har redan hänt, för 2 år sedan ungefär.

Det beror väl på vad man definierar som fjortismärke. Det är inte direkt som Lyle&Scott och Fred Perry, som varje unge över 12 har.
Citera
2010-10-06, 20:36
Medlem
Var får man tag på fila-tröjor billigast? 80scasuals som gäller kanske?
Citera
2010-10-06, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo

Filas officiella hemsida har bra priser. Sen finns det på www.asos.com också. Jag är väldigt sugen på en viss Filatröja.
Citera
2010-10-07, 02:30
Medlem
GOOD-TO-MEs avatar
Kommer ej in bara för att hata eller vara tråkig men tycker de där märkerna gör otroligt tråkiga kläder. Verkligen trista, kan lika gärna köra på militärt överskott... Hade aldrig dragit på mig varken ben sherman eller si kläder.
Citera
2010-10-07, 04:21
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GOOD-TO-ME
Kommer ej in bara för att hata eller vara tråkig men tycker de där märkerna gör otroligt tråkiga kläder. Verkligen trista, kan lika gärna köra på militärt överskott... Hade aldrig dragit på mig varken ben sherman eller si kläder.

Kan ha varit det mest intetsägande inlägg jag läst på flashback, och då har jag läst många. Lite mer precis kan du nog vara om du ska kritisera? Ben Sherman och SI är kanske inte jätte roliga men de utgör ju inte direkt hela klädkulturen.

Citat:
Det beror väl på vad man definierar som fjortismärke. Det är inte direkt som Lyle&Scott och Fred Perry, som varje unge över 12 har.

Fjortis är väl ett begrepp som innefattar alla från åldern 12-30 som verkar allmänt sega i kolan och beter sig som trailer-trash.

Citat:

Filas officiella hemsida har bra priser. Sen finns det på www.asos.com också. Jag är väldigt sugen på en viss Filatröja.

Apropå på Fila så hittar jag inget på ASOS, har jag missat något? Har själv kört från 80scasuals, helt ok priser och hyffsat utbud!
Senast redigerad av Rieker 2010-10-07 kl. 04:29.
Citera
2010-10-07, 20:56
Medlem
Några jackor,

http://www.aphrodite1994.com/clothing-7/jackets-and-coats-9/suit-jacket-navy-vital-27651.htm
suit, 1200:-. Riktigt snygg, kommer nog beställa en själv snart.

http://www.aphrodite1994.com/clothing-7/jackets-and-coats-9/barbour-jacket-black-carbon-earle-28035.htm
Barbour, 2000:-

och för de med fetare plånbok..

http://www.endclothing.co.uk/department/jackets-and-coats/barbour-x-tokihito-yoshida-waxed-driving-jacket-2.html
Barbour tokio driving jacket, 5lax..
Citera
2010-10-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rieker
Kan ha varit det mest intetsägande inlägg jag läst på flashback, och då har jag läst många. Lite mer precis kan du nog vara om du ska kritisera? Ben Sherman och SI är kanske inte jätte roliga men de utgör ju inte direkt hela klädkulturen.

Fjortis är väl ett begrepp som innefattar alla från åldern 12-30 som verkar allmänt sega i kolan och beter sig som trailer-trash.

Apropå på Fila så hittar jag inget på ASOS, har jag missat något? Har själv kört från 80scasuals, helt ok priser och hyffsat utbud!

Du måste missat något. Iofs har dom inte stort utbud, men några guldklimpar enligt mig. Kan vara så att det är kollektionen "Fila gold"
Citera
2010-10-08, 01:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
http://www.aphrodite1994.com/clothing-7/jackets-and-coats-9/suit-jacket-navy-vital-27651.htm
suit, 1200:-. Riktigt snygg, kommer nog beställa en själv snart.

Sjukt snygg jacka!!
Kan man inte köpa den i Stockholm? Man vet ju inte om den passar en eller inte liksom...
Citera
2010-10-08, 17:04
Medlem
The.unnameables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mojojojojojo
Fick rätt så gott om dom i england.

Söker efter schysta vinterjackor som man inte fryser ihjäl i när det är -10 här i sverige.
Citera
2010-10-09, 12:03
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.unnameable
Fick rätt så gott om dom i england.

Söker efter schysta vinterjackor som man inte fryser ihjäl i när det är -10 här i sverige.

Stone Islands nya ser ut att vara riktigt varma och sköna. Dock är priset ganska högt..

Rockport har annars sköna jackor, några Henri Lloyd också. Fjällräven har en fräsch parka som heter Greenland, kan vara nåt att titta på
Citera
2010-10-09, 17:52
Medlem
Riekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.unnameable

Annars är ett tips att köpa en vaxad Barbour och köpa inner linning till den, varmt och skönt. Har kört med det senaste 4 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in