2008-08-06, 14:12
Medlem
Psychopatricks avatar
Har också hört detta. Struntprat, vad är det för sexigt med killar som spelar på en jävla gitarr?.. Kanske inte har med det här att göra men till försvar sa jag (som inte spelar gitarr); jag tycker det är sjukt sexigt med tjejer som spelar fotboll (tjejen i fråga spelar inte fotboll). Hon blev sur! ha-ha
Citera
2008-08-06, 14:26
Medlem
0xed00des avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ich
E C#m
Att dra upp gitarren på fest ,
A B
är nog det pinsammaste man kan göra.
E C#m
Men är det det tjejer gillar mest ?
A B E
Medans killarna ej vill höra.

F#m G#
Gitarren hör hemma på efterfester ,
A B
och vid tillfällen med nån tjej.
E C#m
Dra ej fram den när nån av dina gäster ,
A B E
icke vill höra på dig.

Haha, vilken bra låt, fyndig text och trevlig ackordföljd! Den ska jag fan nöta in och öva på med jämna mellanrum så att man snabbt får tyst på nästa festsabotör med en gitarr man stöter på (gitarrer KAN dock vara stämningshöjare, men knappast mellan för- och efterfest ). Fatta vad kul det blir, han har precis massakrerat Stairway to heaven introt (som de alltid gör ) och så säger man nått i stil med "det lät fint, jag kan också en låt!" varpå man spelar den där.

Det måste ju bli glädje i dess renaste form, kanske inte för honom, men som bekant så får man skörda det man sår
Citera
2008-08-06, 21:23
Medlem
Thoorfanghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
När jag gick på gymnasiet så var det ett helt gäng tjejer som tvingade mig att vara kvar i ett musikrum tillsammans med dem och lira gitarr för dem.
Det var rätt kul.

"Lira gitarr" ?
E de slang för att spela skinnbanjo, eller?
Citera
2008-08-06, 22:53
Medlem
0xed00des avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thoorfangh
"Lira gitarr" ?
E de slang för att spela skinnbanjo, eller?

Hmmm, det låter lite som en omvänd bukkake-ring
Citera
2008-08-06, 22:59
Medlem
Fru Vs avatar
Utan att ha läst 16 sidor med svar...

jag tror det handlar om tjusningen i att se någon bemästra något, och instrument kan ju låta oerhört vackert. Jag kan finna det attraktivt när en man spelar instrument om det så är gitarr, flöjt eller trummor, det är liksom det här med att se hur han lyckas med skicklighet och talang få det att låta bra.
Citera
2008-08-07, 04:35
Medlem
NolaDarlings avatar
när en kille drar fram en gitarr på en fest är det så uppenbart att han tror att "oj, oj vad alla brudar kommer att bli impade nu". personligen så föredrar jag om killen i fråga drar fram gituarhero istället.
Citera
2008-08-07, 19:57
Medlem
Tjejer verkar tycka det är mysigt tydligen, de flesta iaf.

Jag som är kille avskyr folk som drar upp gitarrer, speciellt om de inte är skickliga på att spela eller sjunger bra. Enda anledningen till att de gör det är för att kanske få sig ett napp, eller verka "känslosamma" inför brudarna... Eller nått
Citera
2008-08-07, 20:12
Medlem
Witticisms avatar
Nja... jag tycker att det är sexigt med vilket instrument som helst, men just gitarr är kanske lite sexigare eftersom det ofta är gitarristen som är "huvudpersonen" i rockband osv kanske.. Och att man kan sjunga samtidigt.

Det är kul att få sånger skrivna till sig
Citera
2008-08-07, 21:14
Medlem
NolaDarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Nja... jag tycker att det är sexigt med vilket instrument som helst, men just gitarr är kanske lite sexigare eftersom det ofta är gitarristen som är "huvudpersonen" i rockband osv kanske.. Och att man kan sjunga samtidigt.

Det är kul att få sånger skrivna till sig

det här med att jag inte tycker att gitarrspelade är hett beror nog mycket att jag inte alls är en rocktjej. föredrar en snubbe som kan beatboxa lite eller dansa snyggt isåfall.

kreativitet i allmänhet är ju rätt hett.
Citera
2008-08-07, 21:44
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NolaDarling
det här med att jag inte tycker att gitarrspelade är hett beror nog mycket att jag inte alls är en rocktjej. föredrar en snubbe som kan beatboxa lite eller dansa snyggt isåfall.

kreativitet i allmänhet är ju rätt hett.

Så är det säkert!
Jag är ganska mycket av en rocktjej, fast lyssnar numera på allt möjligt.

Killar som dansar bra är hur hett som helst! *dräglar lite*
Citera
2008-08-07, 23:39
Bannlyst
Alltså en kille som spelar gitarr blir ju inte automatiskt mer intressant bara för att han spelar gitarr. Inte för mig iaf.

Killen måste vara intressant utan gitarren också, för att bli intressant med den. Men håller med om det som skrivits tidigare, det är tändande med killar som kan bemästra något riktigt bra, gärna något som involverar flinka fingrar.
Citera
2008-08-07, 23:50
Medlem
Paparobos avatar
Tjena! Det är jag som är Trumpet-Freddy! FÅR MAN BESVÄRA MED EN TRUDELUTT??

dudiduiduiduiduduiudui... tack nu kan du ta av dig brallorna.

nej jag tror att den magiska gitarren bär med sig en viss charm som får många fruntimmer att vekna. Som sagt, det bara är så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in