2007-09-15, 12:29
Medlem
Apspektakels avatar
Vi har alla hört det någon gång, någon tjej som säger "killar som spelar gitarr är sååå heta!" eller något liknande.
Jag spelar själv gitarr och har gjort det i en hel del år så jag har fått höra den repliken en hel del.
Men... vad fan är det som är så sexigt med det? Det är ett instrument.
Jag hade lika gärna kunnat spela banjo, men tydligen så är det ju något som gör tjejer helt blöta i byxan när en kille säger att han spelar gitarr.
Handlar det om drömmen (kom ihåg, tjejer älskar bekräftelse) om att ligga med en rockstjärna eller någon annan häftig kille?

Jag har frågat 2 tjejkompisar om det här fenomenet men svaren jag har fått har inte gjort mig mycket klokare, "det bara är så".
Citera
2007-09-15, 12:32
Bannlyst
Har också fått höra det ett antal gånger och man börjar ju undra.
Citera
2007-09-15, 12:33
Medlem
Sälklubbarns avatar
Det kan nog gå bra med bas också, för många tjejer fattar nog inte skillnaden.
Citera
2007-09-15, 12:37
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Det kan nog gå bra med bas också, för många tjejer fattar nog inte skillnaden.

Mjo...
Och det här med att kunna spela gitarr är väl inte mycket dom flesta tjejer förstår sig på vidare bra :P
Verkar vara så att en kille som spelar en låt med 3 ackord men sjunger lite till det kan "spela" bättre än en kille som kan riva av ett ansiktssmältande solo i tjejers ögon

Ett roligt exempel är när jag kl 5 på morgonen en gång hade med en tjej hem.
Hon ser gitarren och ber mig snällt (tjatar) att jag ska spela en låt.
Klockan är som sagt 5 på morgonen, jag hade druckit i nästan 12 timmar och var minst sagt trött och jag drog inte hem henne för att spela gitarr om man säger så :P
Iaf... jag plockar upp gitarren och spelar något så groteskt dåligt, jag träffat fan knappt strängarna... när jag klar så säger hon "ooohh vad bra du är!!!! " på fullaste allvar
Citera
2007-09-15, 12:39
Medlem
jandis avatar
ja, det är rockstjärnegrejen dom gillar. och så föreställer dom sig att det är ömma och djupa killar som vet vad lidande och riktig kärlek är som spelar gitarr.
fast det är bara omusikaliska och tråkiga tjejer som säger såna saker.
Citera
2007-09-15, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Mjo...
Och det här med att kunna spela gitarr är väl inte mycket dom flesta tjejer förstår sig på vidare bra :P
Verkar vara så att en kille som spelar en låt med 3 ackord men sjunger lite till det kan "spela" bättre än en kille som kan riva av ett ansiktssmältande solo i tjejers ögon

Ett roligt exempel är när jag kl 5 på morgonen en gång hade med en tjej hem.
Hon ser gitarren och ber mig snällt (tjatar) att jag ska spela en låt.
Klockan är som sagt 5 på morgonen, jag hade druckit i nästan 12 timmar och var minst sagt trött och jag drog inte hem henne för att spela gitarr om man säger så :P
Iaf... jag plockar upp gitarren och spelar något så groteskt dåligt, jag träffat fan knappt strängarna... när jag klar så säger hon "ooohh vad bra du är!!!! " på fullaste allvar

hahhah, så sant! De ser inte skillnaden på svårt och lätt.
Citera
2007-09-15, 13:00
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jandi
ja, det är rockstjärnegrejen dom gillar. och så föreställer dom sig att det är ömma och djupa killar som vet vad lidande och riktig kärlek är som spelar gitarr.
fast det är bara omusikaliska och tråkiga tjejer som säger såna saker.

Att det är tjejer som inte kan ett skit om musik visste jag redan (se min berättelse ovan).
Citera
2007-09-15, 13:02
Medlem
jandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Att det är tjejer som inte kan ett skit om musik visste jag redan (se min berättelse ovan).

haha såg den. jag tycker såna tjejer gör det pinsamt att för mig att vara tjej.
Citera
2007-09-15, 13:17
Medlem
Herr Lindholms avatar
För att dom är så koordinerade att de kan röra händerna oberoende av varandra?
Citera
2007-09-15, 15:53
Medlem
joe_ss avatar
Har inget bra svar på gåtan men håller med om att så fort den slemmigaste skitbögen på fest drar fram en gura och börjar plinka "Stairway to heaven" eller nåt annat skit så rinner saften på det täcka könet så det skvalar. Märkligt fenomen det där!!??

Min exhustru hade en fäbless för dylika gitarrklåparäckel. Må hon brinna den apan. Eller som någon skrev i någon annan tråd: Hon var inte en hora just då men hon blev det senare.

Ps För att förtydliga mig själv vill jag dock påpeka att jag, joe_s, inte har något varken för eller emot gitarrvirtuoser. Ds
Citera
2007-09-15, 16:03
Medlem
Har aldrig hört att de är sexiga.. Men att spela gitarr är SEXIGT är något helt annat.. Skulle själv gjärna kunna spela gitarr(jag är kille) men jag får lita på utseendet/utsrålningen.. De tjejkompisar som jag har som säger att det är sexigt att kunna spela gitarr säger det för att de tänker sig sängen och en kille med fingerfärdighet.. (de tänker knappast på valkarna.. men man kan ju inte klandra dom för intelligens heller ).. Speciellt lugna låtar där fingrarna ska röra sig smidigt över strängarna får tjejer att falla..
Citera
2007-09-15, 16:05
Medlem
Parkers avatar
Killar som spelar kazoo då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in