2008-08-08, 00:10
Medlem
amc0s avatar
Har bara följt början på tråden, men dom simplaste låtarna är det som lockar kvinnofolket, som här om dagen. En polare hade tagit dit sin strata och jag satt och plinkade lite, improviserade skalor och solon. Vi killar satt där och lira en sväng och så påpekar jag till en annan kompis som precis börjat lira, att dom låtarna med grundackorden är dom som lockar brudar mest. Så jag strummade G-D-A ackorden i en följd och visst var det tjejer som vände sig om och sa att man skulle spela igen. Men jag vägrade, våga vägra simpel och usel musik, dvs. POP!
Citera
2008-08-08, 00:19
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
Verkar som att vi basister är helt körda man kanske skulle börja öva lite mer på gitarren

Jag var tydligen het bland flickorna på högstadiet, spelade då enbart bas, ack så tragiskt att jag fick reda på det fyra år för sent.

Sedan dess har jag lärt mig spela gitarr och sjunga, kanske var det som krävdes för att kvinnofolket skulle göra lite mer väsen av sig istället för att bara iakta. Haha, nej nu får jag släppa mina pseudofreudianska tendenser och helt enkelt konstatera att kvinnor nog i allmänhet är attraherade av utstrålningen och självförtroendet man utstrålar genom att stå på scen/i rampljuset.
Citera
2008-08-08, 00:22
Medlem
Har en kompis som är den där fest-spelaren.
Ibland kan jag bli lite irriterad. Även om jag tar gitarren av han ibland och spelar lite själv. Mest för min egen underhållning dock. Men brudar får jag inga för det. Mest för att jag spelar progressiv metal Men ändå
Citera
2008-08-08, 00:24
Medlem
0xed00des avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amc0
Har bara följt början på tråden, men dom simplaste låtarna är det som lockar kvinnofolket, som här om dagen. En polare hade tagit dit sin strata och jag satt och plinkade lite, improviserade skalor och solon. Vi killar satt där och lira en sväng och så påpekar jag till en annan kompis som precis börjat lira, att dom låtarna med grundackorden är dom som lockar brudar mest. Så jag strummade G-D-A ackorden i en följd och visst var det tjejer som vände sig om och sa att man skulle spela igen. Men jag vägrade, våga vägra simpel och usel musik, dvs. POP!

Mjo, men du måste medge att simpelt faktiskt funkar . Jag skulle gissa på att det uppfattas som ödmjukt att lira några enkla ackord (om och om och om och om igen) istället för att riva loss ett solo som för den oinvigde låter onödigt komplicerat och plottrigt.

Tjejer, några kommentarer?
Citera
2008-08-09, 23:08
Medlem
Som sagt så är de ju inte ett piss imponerade av svårighetsgraden på det man spelar. Vad man spelar eller hur bra det låter är inte heller så viktigt
Citera
2008-08-10, 00:11
Bannlyst
Om man som kille vänder på steken och får syn på en pingla som spelar gitarr så är det ju ganska hett. Hon skulle få min uppmärksamhet i alla fall.
Citera
2008-08-10, 00:14
Medlem
Hört att tjejer blir våta när dom ser en kille spela på harpa. Har ni också hört det?
Citera
2008-08-10, 00:31
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallarsving123
Hört att tjejer blir våta när dom ser en kille spela på harpa. Har ni också hört det?

Harpa är inte så imponerande. Plocka några strängar, så låter det himmelskt...hur man än gör så låter det coolt
Citera
2008-08-10, 01:29
Medlem
yjm308s avatar
haha jag nämde för en brud att jag spelade gitarr, då blev hon helt "ååh du får gärna komma hem till mig o lära mig "

jag rörde inte ens gitarren, den låg hemma flera kilometer bort.
så jag tror stenhårt på att gitarren funkar, precis som hundtricket
Citera
2008-08-11, 10:44
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yjm308
haha jag nämde för en brud att jag spelade gitarr, då blev hon helt "ååh du får gärna komma hem till mig o lära mig "

jag rörde inte ens gitarren, den låg hemma flera kilometer bort.
så jag tror stenhårt på att gitarren funkar, precis som hundtricket

Jo, jag vet det där. Synd bara att alla vill höra sin favoritlåt och alla vill lära sig spela.

Nej, jag säger aldrig att jag spelar gittarr utan håller det tyst för mig själv. Alla människor blir bara jobbiga då.
Citera
2008-08-12, 05:31
Medlem
Ozgoods avatar
Hatar att spela gitarr på fester. Massa fulla dryga brudar och puckade snubbar som ska kleta och önska pisslåtar. Nej... tacka vet jag säckpipa!
Citera
2009-02-05, 16:13
Medlem
Snöblinds avatar
Jag spelar lite allt möjligt och det är inte ovanligt att man spelar på förfesten.. Fast det gäller uteslutande då jag festar med de andra i banden jag är med i, så det gills inte riktigt.

När man hänger med folk man inte känner är det ett stort jävla nej på att plocka fram gitarren. Har gjort det någon enstaka gång efter påtryckningar men det slutar alltid med jobbiga önskningar som jag inte kan uppfylla. Värt att nämnda är väl att jag spelar punk/hårdrock och inte kan en enda visa/poplåt så det har väl med det att göra

Men ja, jag tycker också det är drygt att sitta och kräva uppmärksamhet på en stor fest. Fast mycket av detta bottnar nog i avundsjuka för er tondöva stackare även om jag håller med er, eller hur man nu ska säga...

Och det här med att tjejer i allmänhet inte ser skillnad på en som spelat två veckor och en som spelat i fem år är absolut sant. Spelar ingen roll om du drar av ett yngwie-solo helt perfekt, brudarna kommer ändå flockas runt snubben som just körde Brev från kolonien

Tillägg: Jag är rätt bra på gitarr, bas och trummor men kan inte sjunga för fem öre. Fast efter tio öl tror jag att jag kan det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in