2008-07-19, 23:30
Medlem
Mark-Sempais avatar
Borde vara lagligt att misshandla fest-gitarrister till döds.
Citera
2008-07-20, 09:11
Medlem
c014s avatar
De gånger vi haft en gitarr framme, är det aldrig någon tjej eller någon som blir imponerad. Det är väl som när folk pratar om fotboll eller vad som.. man gör det knappast för att imponera på brudar.

Gitarr är jävligt roligt bara.
Citera
2008-07-20, 10:36
Medlem
trafalgars avatar
Jag tycker också att det är fånigt att dra fram gitarren på fester, känns bara fånigt. Varför tycker alla brudar att varenda rockstjärna som spelar gura är så jävla coola och sexiga då?
Det luktar lite avundsjuka i den här tråden, förstår inte varför det skulle vara avtändande att dra introt till nothing else mathers. Jag är inte sliskig, är som en vanlig person. Typ!
Citera
2008-07-23, 19:05
Medlem
flipis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Det kan nog gå bra med bas också, för många tjejer fattar nog inte skillnaden.

Nej det går bättre med bas, det är ett sexigare instrument,( ja, jag vet att de ser nästan likadana ut), men basen låter helt klart sexigare. Dessutom kryllar det av wannabe-gitarrister ute i Sverige och det drar ner credden för alla. Basisterna är dessutom mkt mer unika i sitt sätt att vara....

Trummor är också sexigt, men trummisar är sjukt jobbiga att umgås med (de sitter sällan still).
Citera
2008-07-23, 20:14
Medlem
OriginalBacs avatar
När jag var yngre brukade jag dra fram gitarren och lira såna låtar som man vet att brudarna gillar. Hade jag gjort det idag hade jag till exempel lirat Jason Mraz-låten och Fix You liksom.
Det finns två sorters brudar och de som tänder på sånt gör det för att det signalerar till dem:

"Han måste vara känslig och vara väldigt lik mig eftersom han spelar MIN favoritlåt!"

De som inte tänder på det är smarta nog och inser:

"Han drar fram gitarren på en fest. Hmm, undrar just varför han gör det när det redan finns bra musik. Jo, han vill knulla dumma brudar som tror att han är känslig och lik dem eftersom de har samma favoritlåt som ALLA ANDRA."

Slutsats, bara dumma brudar tänder på äckliga killar som raggar genom att spela RIX-Fm låtar. När jag var yngre var jag dum och gillade dumma brudar. Nu gör jag det inte längre, alltså spelar jag inte gitarr på kalas.
Citera
2008-07-23, 20:28
Medlem
brainspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipi
Nej det går bättre med bas, det är ett sexigare instrument,( ja, jag vet att de ser nästan likadana ut), men basen låter helt klart sexigare. Dessutom kryllar det av wannabe-gitarrister ute i Sverige och det drar ner credden för alla. Basisterna är dessutom mkt mer unika i sitt sätt att vara....

Trummor är också sexigt, men trummisar är sjukt jobbiga att umgås med (de sitter sällan still).

Okej om man kan spela nå funky slap bass groove mania....på bas. Men att sitta å spela nån basgång är väl sådär stelt? Nej inga instrument på nån fest i huvudtaget!
Citera
2008-07-24, 01:43
Medlem
flipis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Okej om man kan spela nå funky slap bass groove mania....på bas. Men att sitta å spela nån basgång är väl sådär stelt? Nej inga instrument på nån fest i huvudtaget!

På fest har jag aldrig nämnt, jag menar i största allmänhet, kanske med undantaget en viss Lemmy Kilmister, han är faktiskt inte sexig alls. Duff McKagan däremot är riktigt sexig (eller var iaf, börjar ju bli lite gammal), som ett plus i kanten är han dessutom fd, trummis...

http://www.duffmckagan.net/uyi6.jpg
http://www.duffmckagan.net/uyi37.jpg
Citera
2008-07-24, 01:47
Medlem
När jag gick på gymnasiet så var det ett helt gäng tjejer som tvingade mig att vara kvar i ett musikrum tillsammans med dem och lira gitarr för dem.
Det var rätt kul.
Citera
2008-07-24, 06:10
Medlem
Det jag hatar ungefär lika mycket som gitarrspelande på fester är
folk som allmänt romantiserar kring gitarrspelandet. De som drar upp
historier om "solnedgångar", "lägereldar", "mys i parken" osv som
inkluderar gitarrer.

Det är så otroligt mycket homogay att jag näst intill smäller av, jag
sitter och skakar av obehag nu så mycket jag hatar det.
Citera
2008-07-24, 07:38
Medlem
Samwises avatar
Jag sjunger ju i ett band, det är ju svårt för mig att bara dra av en låt i a capella,framför en tjej känns lite dumt och dödande.

Jag inser att just nu kommer de som spelar gittar få ligga mer än mig, men om mitt band skulle få ett genombrott(HAHA) så är det jag som får ligga, det får alltid leadsingern!
Senast redigerad av Samwise 2008-07-24 kl. 07:49.
Citera
2008-08-06, 12:29
Medlem
flipis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Jag sjunger ju i ett band, det är ju svårt för mig att bara dra av en låt i a capella,framför en tjej känns lite dumt och dödande.

Jag inser att just nu kommer de som spelar gittar få ligga mer än mig, men om mitt band skulle få ett genombrott(HAHA) så är det jag som får ligga, det får alltid leadsingern!

Det där kan ju faktiskt ta och diskuteras. Då måste ni nog slå rätt stort, annars verkar det faktiskt som om musikerna får mer uppmärksamhet än sångaren, iaf i de lokala band jag känner här, som jag tidigare nämnt föredrar jag själv trummisar och basister.
Citera
2008-08-06, 12:53
Medlem
Djinghiss avatar
jag tycker det är ok att spela gura vid vissa fest tillfällen, dock är det inte ok att göra det mitt bland alla festande, de som vill plinka får sitta lite avsides och göra det om de vill.
själv spelar jag bas, inte speciellt bra men jag kan spela. dock skulle jag aldrig göra det på fest, kanske om jag och bandet framför nån av våra låtar men aldrig solo med basen. Tycker inte om att spela själv heller (för den delen) föredrar att spela i grupp.

och ja, jag är lång, slank, snygg med långa mörkblonda lockar samt ett konstant sug i blicken.
haha!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in