2007-09-16, 14:40
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Bra att någon gör det. Trummis är ju annars den mest otacksamma positionen i en musikorkester när det kommer till sånt här.

tror du syftar på basisten

"vad stor din gitarr e!"
Citera
2007-09-16, 14:43
Medlem
Apspektakels avatar
Rangordningen i ett band är ju (när det kommer till vad som är mest fittmagnet då) Sångare > Gitarrist > > > > basist / trummor.

Både trummisar och basister har en tendens att vara lite kufiga
Citera
2007-09-16, 14:45
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Rangordningen i ett band är ju (när det kommer till vad som är mest fittmagnet då) Sångare > Gitarrist > > > > basist / trummor.

Både trummisar och basister har en tendens att vara lite kufiga

Kan tänka mig att kvaliten på människans personlighet går efter samma rangordning, dock omvänd ordning. - långt ifrån alla är det givetvis men gitarrister har en tendens att vara sjukligt dryga.
Citera
2007-09-16, 14:50
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
Kan tänka mig att kvaliten på människans personlighet går efter samma rangordning, dock omvänd ordning. - långt ifrån alla är det givetvis men gitarrister har en tendens att vara sjukligt dryga.

Jajo klart det blir så.
Sångaren och gitarristen/gitarristerna blir ju klart drygast med tanke på att dom får mest uppmärksamhet ;P
Citera
2007-09-16, 14:54
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Jajo klart det blir så.
Sångaren och gitarristen/gitarristerna blir ju klart drygast med tanke på att dom får mest uppmärksamhet ;P

Vilket antagligen är varför de valde instrumentet från början - cirkeln är sluten!
Citera
2007-09-16, 15:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hard Ride
Bra tips. Får bli en riktig Svenne-banan/party-gitarrist, så kanske mina åratal av skaltragglande inte var förgäves
Sorry, det var inte menat så ...Själv lirar jag Hendrix och ZZ Top,men det brukar inte funka lika bra som den typen av låtar..tjejjer är suckers för sånt...typ Hotel California osv..enklare än att dra upp träningsstärkarn på max kl halv tre på natten och väcka grannarna med Voodoo Child.
Citera
2007-09-16, 15:58
Medlem
Farbror Frittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hisinge_girl
Det värsta jag vet är fester där ngn gitarrkille tar fram guran och ska lira hela kvällen så att man inte kan sitta och snacka och ha kul. Jag hade en kursare på 90-talet som var sådan. Vi gick på 2-3 fester tillsammans. Sicket ego den snubben hade! Skulle vara i centrum hela tiden. Och inte spelade han bra heller. Han fattade ju inte hintar heller om att han skulle lägga av. Senare på kvällen, när folk blev berusade, fick han veta med besked att vi inte ville lyssna på hans jävla gitarrplockande.
Man får väl se till att spela nåt kul, som man får med sig de andra på. Och så kan man låtar gitarren gå runt, det är härligt. Då gör det inget om en del både låtar och gitarrister är lite sådär.
Citera
2007-09-16, 16:16
Medlem
Shifflets avatar
Jag minns en gång på en företagsfest på mitt förra jobb, en kille som helt klart var skicklig på guran samt hade en hyffsad röst hade tagit med sig sin egna gitarr. Här du jävlar skulle det raggas på varenda brud som fanns i närheten.

Han satt och spelade och såklart fick han allas uppmärksamhet, och dom som inte brydde sig fick gå en jävla bit bort för att slippa höra. Låtvalen var klyscha på klyscha med en stark betoning på Gessle och allsång. Efter typ 30 minuter (kanske 3-4 öl) ger en annan på jobbet upp och säger åt honom att "du kan ju fan inte spela! ge hit gitarren!!"

Sen spelar och sjunger han en låt helt otroligt skickligt, efter låten lägger han ner guran och knäpper en öl till. Jävlar vad coolt det var, han hade till skillnad från den självutnämnda lägereldsgitarristen aldrig under det året jag jobbade med honom nämnt att han kunde spela ens en ton på gitarren. Alla var helchockade och nissen som hade plågat oss med Holy Diver och Juni, Juli, Augusti rörde inte guran på resten av kvällen
Citera
2007-09-16, 17:55
Medlem
Buck_s avatar
Jag har lirat gitarr sen jag var 13 år kanske. Aldrig tagit lektioner eller så men nu när man är en bit över 20 har man såklart lärt sig en del. Endast mina närmaste vänner som varit hemma hos mig vet om att jag spelar då de sett gitarren.

Det har blivit rätt bra ändå, jag är en kille som är väldigt mellow på t.ex fester. Är ingen pratkvarn, är sällan i centrum och lite av en nörd t.o.m och jag har aldrig sagt ett knyst någonsin om att jag lirar gitarr. Men om vi är på en fest och folk har hunnit dricka ett tag och en polare hittar en gitarr så brukar det bli "kom igen fan, du är ju grym!" och efter lite tjatande (jag hatar att spela framför folk, de gånger jag gjort det går nog att räkna på ena handen) så lirar jag typ Under the bridge, eller nån fin Zeppelin låt med toksköna ackord i som bara är sådär mysiga, och sen är det slut med det.

Vid det här laget har det hänt att töser kommer fram efter en stund och ber få höra mera, score!
Citera
2007-09-16, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidBautista
hahhah, så sant! De ser inte skillnaden på svårt och lätt.

Mm det är ungefär som skillnaden på att inte ha något underhudsfett och verkligen vara vältränad, det hajjar dom inte heller.
Citera
2007-09-17, 04:18
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Vi har alla hört det någon gång, någon tjej som säger "killar som spelar gitarr är sååå heta!" eller något liknande.
Jag spelar själv gitarr och har gjort det i en hel del år så jag har fått höra den repliken en hel del.
Men... vad fan är det som är så sexigt med det? Det är ett instrument.
Jag hade lika gärna kunnat spela banjo, men tydligen så är det ju något som gör tjejer helt blöta i byxan när en kille säger att han spelar gitarr.
Handlar det om drömmen (kom ihåg, tjejer älskar bekräftelse) om att ligga med en rockstjärna eller någon annan häftig kille?

Jag har frågat 2 tjejkompisar om det här fenomenet men svaren jag har fått har inte gjort mig mycket klokare, "det bara är så".
Jag har varit tillsammans med två musiker/sångare. Men det var verkligen inte därför vi blev ihop. Däremot var det jobbigt att gå på spelningar & dyl musikträffar/repor osv. Så njäää musiker i all ära men att vara ihop med ngn som redan har en så svår "älskarinna" är väl ingen höjdare.
Hade inget emot att de hade sitt intresse, det svåra var att försöka vara med på allt skit som rör musikvärlden. Jag hade ett eget liv som jag gillade.
De klarade inte deras ego av.

Att sen försöka vara hemma & vila efter jobbet & tvingas höra samma stycke spelas om & om igen gav mig ngr extra gråa hår.....
Alla människor som samlades hos oss var också en plåga när man kom hem ibl vid 6-7 på morgonen & bara ville äta & sova. Uääähhh
Citera
2008-04-17, 13:46
Medlem
trafalgars avatar
Vad tycker ni tjejer om killar som spelar gitarr?

Jag spelar gitarr och har aldrig blivit negativt bemött då jag berättat att jag spelar gitarr, på t.ex. fester o.s.v. Har ni andra killar också märkt det och vad tycker ni tjejer om killar som kan spela gitarr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in