Flashback bygger pepparkakshus!
2018-11-07, 20:49
Medlem
Kickexs avatar
Stackars Sunny! Flashback lär såga sönder detta avsnittet

Nu vet vi iaf varför Rob blev så muskulös.
Citera
2018-11-08, 14:34
Medlem
Vad i helvete... Det började ganska roligt, tex när Mac var på fängelset och glatt konstaterade att samtalet med pappan gick bra

Men vad fan hände sen? Jävla trams med den där dansen på slutet. IASIP ska vara urflippat, sjuka kommentarer och absolut inte PK.

Jävligt tråkigt att konstatera, men ska de fortsätta som den här säsongen så kan de lika gärna lägga ner efter 13.
Citera
2018-11-08, 18:55
Bannlyst
Tycker tidigare delar av säsongen varit bra. Hade kanske gillat de två tidigare avsnitten mer om jag förstått mig på handägg.

Här var det bara ett rejält magplask. Väntade på att farsan skulle komma tillbaka med en shank, prison riot eller liknande. NÅGOT i slutet. Payoff med Cricket. Payoff med Franks "tillstånd". Vad som helst.

Istället ingenting. Ingenting alls det bara fizzlade ut och jag satt och såg ut som en fågelholk. OK det blev ju oväntat, och tanken var väl då att det skulle få tittaren att "tänka till" men nej...funkade inte alls. Skippa den låtsasdjupa artsy meta skiten och skoja med bögarna lika hårt som resten.
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-11-08 kl. 19:30.
Citera
2018-11-08, 19:00
Medlem
Något var fel med avsnittet, jag tror McElhenney vunnit något vad e dyl så han fick göra ett avsnitt precis hur han ville hur dåligt det än vore, och han valde att visa upp hur deffad han är. Jag snabbspolade under merparten av dansen så jag kanske missade nåt men fan vad det sög. Å andra sidan är han sjukt j-a deffad, med reservation för att det är cgi men det har dom väl aldrig använt tidigare.

Cricket var ju stenhård som läderbög, billig men ändå stenhårt.
Citera
2018-11-08, 21:59
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
IASIP ska vara urflippat, sjuka kommentarer och absolut inte PK.

IASIP kör med grov humor men har aldrig varit annat än PK deluxe. Men visst passade inte dansen seriens ton.

På det stora hela en fantastisk säsong, Charlie i toalettavsnittet och Franks fejs i bögavsnittet är nog favoriterna så här efter en första titt. Synd på Dennis i dom två sista avsnitten.
Citera
2018-11-08, 23:16
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
IASIP kör med grov humor men har aldrig varit annat än PK deluxe. Men visst passade inte dansen seriens ton.

På det stora hela en fantastisk säsong, Charlie i toalettavsnittet och Franks fejs i bögavsnittet är nog favoriterna så här efter en första titt. Synd på Dennis i dom två sista avsnitten.
Kändes som de återanvänt en hel del skämt, tex Frank som blöder pch blir trasigare och trasigare för var minut som går, bögrestaurangskämt, nej, det här avsnittet var inte så bra. Däremot tyckte jag att det var rätt nyskapande att ha med Mac's dans, det var verkligen inte i IASIP's stil och just därför lite kul, de borde kanske haft en komisk twist på slutet, det hade blivit bättre. De vill väl att man ska tänka till, kanske om bögeri eller annat, om att bli accepterad och älskad av föräldrar. Han har fått ihop en grym kropp i alla fall, undras hur länge han orkar hålla den.
Citera
2018-11-08, 23:32
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Kändes som de återanvänt en hel del skämt, tex Frank som blöder pch blir trasigare och trasigare för var minut som går, bögrestaurangskämt, nej, det här avsnittet var inte så bra. Däremot tyckte jag att det var rätt nyskapande att ha med Mac's dans, det var verkligen inte i IASIP's stil och just därför lite kul, de borde kanske haft en komisk twist på slutet, det hade blivit bättre. De vill väl att man ska tänka till, kanske om bögeri eller annat, om att bli accepterad och älskad av föräldrar. Han har fått ihop en grym kropp i alla fall, undras hur länge han orkar hålla den.

Jag hade inget emot dansen som sådan, gillade den till och med, men det skar sig duktigt mot galenskaperna som ledde fram till den.
Citera
2018-11-09, 01:37
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Jag hade inget emot dansen som sådan, gillade den till och med, men det skar sig duktigt mot galenskaperna som ledde fram till den.
En del av charmen med serien är att den är Robs, Charlies och Glens lilla leklåda och de gillar ju att förvåna och göra udda saker. Rob hade väl en dröm om att få visa upp sin kropp och göra något seriöst, för ett ögonblick när jag såg Danny DeVitos min under dansen så tänkte jag "det här skulle kunna vara ur en jätteseriös film och det visar hur duktig DeVito är som skådis vilket man inte ser normalt i IASIP". Jag tror att folk är negativa för att dom inte är vana vid ett seriöst inslag med budskap i serien.
Citera
2018-11-09, 04:36
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
En del av charmen med serien är att den är Robs, Charlies och Glens lilla leklåda och de gillar ju att förvåna och göra udda saker.

Det är tammetusan hela charmen med serien, ända sen McElhenneys solopitch hos FX har IASIP helt och hållet varit deras grej. Det är så vitt jag vet helt unikt för en komediserie av den magnituden och därför är också IASIP helt unikt bra. Jag tycker synd om alla som inte har sett IASIP och därför inte vet hur bra tv kan vara.

Citat:
Rob hade väl en dröm om att få visa upp sin kropp och göra något seriöst, för ett ögonblick när jag såg Danny DeVitos min under dansen så tänkte jag "det här skulle kunna vara ur en jätteseriös film och det visar hur duktig DeVito är som skådis vilket man inte ser normalt i IASIP". Jag tror att folk är negativa för att dom inte är vana vid ett seriöst inslag med budskap i serien.

Här håller jag med om allt utom att vi normalt inte får se hur bra skådis DeVito är. Jag har aldrig sett en och samma man bli utsatt för så många tokigheter i en serie och DeVitos fysiska stil fixar biffen varje gång. Vidare finns det många fina stunder mellan Frank och Charlie för att inte nämna alla gånger Frank blir panikslagen, ledsen, arg, förvirrad eller håller bisarra monologer. Min favoritscen med DeVito är givetvis när Frank får reda på att Dennis och Dee inte är hans. Nej, DeVito lyser som en stjärna i IASIP.
Citera
2018-11-09, 12:57
Medlem
Dofternas avatar
Älskar dansen. Älskar när konst utmanar åskådaren. För ASIP är konst och det är roligt att se att de fortfarande kan utmana tittaren.
"buhu, han dansade voj voj. det passar inte den bild jag har av vad som passar...det är PK med dans"

Bland det bästa jag sett.
Citera
2018-11-09, 14:39
Medlem
Citat:

Det är väl inte så "pk-delux" att driva med missbrukare, judar, svarta, "rape jokes" etc?
Citera
2018-11-09, 14:50
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
Det är väl inte så "pk-delux" att driva med missbrukare, judar, svarta, "rape jokes" etc?

Du har ju missförstått serien helt och hållet. Dom enda dom driver med är gänget själva och hur stora rövhål dom är, samt mediebranschen i vissa riktade avsnitt som The Gang Tries Desperately to Win an Award.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in