Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-23, 22:01
Medlem
Halloween2s avatar
Ännu ett sjukt bra avsnitt! Tror nästan detta är den starkaste säsongen so far, bara varit ett mindre bra avsnitt vilket var med morsorna.
Citera
2017-02-24, 00:46
Medlem
elitzs avatar
Underbart att serien fortfarande håller, den är lika bra som alltid. Helt otroligt att det hela tiden kan komma nya bra avsnitt, säsong efter säsong. Bra även nu senast, blir alltid glad när Cricket dyker upp.
Eller bara jävligt roligt hur Frank, Charlie och Dee fingrar på tillbehörslådan till Dennis stora vrede.
Citera
2017-02-24, 06:16
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Ännu ett sjukt bra avsnitt! Tror nästan detta är den starkaste säsongen so far, bara varit ett mindre bra avsnitt vilket var med morsorna.

Jag tycker waterpark har varit klart svagast hittills och jag var orolig för att allt efter det skulle vara skit. Historier som involverar ett brådmoget barn brukar vara ett säkert tecken på att idéerna är slut och att allt går utför hädanefter. Fy fan för Abby eller vad hon nu hette, vidrigt tråkig karaktär.

Senaste var bra och jag blev inte så lite rörd på slutet.
Citera
2017-02-24, 07:41
Medlem
Nicki-Lilltrolls avatar
Jag är jävligt imponerad att de håller sådan kvalité fortfarande efter 12 år. Man märker verkligen att dem vill bara göra tio avsnitt per år för att göra det bästa, istället för att skita ur sig 22st om året.
Citera
2017-02-24, 13:47
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag tycker waterpark har varit klart svagast hittills och jag var orolig för att allt efter det skulle vara skit. Historier som involverar ett brådmoget barn brukar vara ett säkert tecken på att idéerna är slut och att allt går utför hädanefter. Fy fan för Abby eller vad hon nu hette, vidrigt tråkig karaktär.

Senaste var bra och jag blev inte så lite rörd på slutet.

Själv har jag nog aldrig skrattat så mycket som när mac och dee satt fast i det avsnittet, fy fan vad ont jag hade i magen efteråt.
Citera
2017-02-24, 18:23
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Själv har jag nog aldrig skrattat så mycket som när mac och dee satt fast i det avsnittet, fy fan vad ont jag hade i magen efteråt.

Jag tycker också att det samt AIDS-scaren på slutet var förbannat roligt. Men jag tycker som sagt att Dennis och Abby var aptråkiga och Macs bisarra version av homosexualitet var för flippad och påträngande för att vara rolig med allt tjatande om anal prolapse osv. Det kändes inte riktigt färdigbearbetat och lite desperat.
Citera
2017-02-24, 19:16
Medlem
norces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Som jag tolkar det är Sunny-gänget för jävla trötta på PK-ismen i samhället och det här är deras sätt att kommentera sin samtid. Även (var det första avsnittet där de trodde att de var negrer?) visar på att man är jävligt irriterade på BLM-fånerier och "N-words".

Sunny-gänget sticker ut från resten av kändis-/Hollywoodpatrasket genom att, som jag tolkar det, återkommande ifrågasätta rimligheten i att semantik trumfar resultat (vilket ju var andemeningen i dagens avsnitt).
Här har vi ett tydligt exempel på någon som desperat vill få in sin egen åsikt i sin tolkning.

Första avsnittet där de alltså blir svarta var ju det mest uppenbara uttalandet att "Det är omöjligt att veta om det vara rasism eller inte". Dvs de sa egentligen ingenting förutom att det skulle kunna vara rasism, men det skulle också kunna vara något helt annat.

Här har du ett uttalande från Glenn:
"It occurred to us that maybe it should be a musical, but we didn’t do that, we wrote the episode at first as a straight episode, and we realized that a lot of the subject matter in that episode in particular was difficult – we’re essentially tackling the idea of what it’s like to be black in America. But we also recognize that we’re three white dudes, and it’s a little sketchy to have an opinion about what it’s like to be black in America when you’re just a bunch of white guys. Although we do have black writers, the show is still ultimately our show, and the characters are all white. So we knew there had to be some kind of an angle – this would be a lot more fun, and a lot more digestible, if we turned it into a musical.

Were there black writers in the room when the story was broken?

Absolutely. One of our assistants – we have three assistants on the show, and two of the three are also writers. And one of them is black, and I think this year, he was the only one in the room. He was generally in the room the entire time, because we don’t mind pushing boundaries, but it’s never our intention to be insensitive or offensive.

The way the show is described often is “Wow, these guys don’t care.” But that’s not true. I don’t think the show would work if it were truly hateful. It’s one thing for the characters to be misinformed, ignorant or bigoted. It’s another thing for the show to be misinformed, ignorant or bigoted. We can only do so much to educate ourselves about what it’s like to be a black person in America, and eventually you have to talk to someone who has actually been there. We try not to shy away from jokes that might make people uncomfortable, but never at the expense of being sensitive to people’s real life experience."

Och hur visar de att de är irriterade på "n-words"? De verkar ju ganska tydliga med att de inte är okej med att säga ordet, samtidigt som de ger bra argument för att även ord som "fag" inte ska nämnas isåfall. Alltså allt eller inget. Och de verkade ju dessutom komma överrens om att fag hade en hemsk historia och kanske inte borde sägas så enkelt, även om de såklart anser att det handlar om kontext, men att vissa ord ändå anses för känsliga.
Citera
2017-02-25, 17:14
Medlem
Fnissturkens avatar
S12E08 måste nog vara det mest tråkiga avsnittet någonsin. Och lite för spejsat på slutet när de öppnar lådan.
Citera
2017-03-02, 17:05
Medlem
Halloween2s avatar
Man måste älska Cricket
Citera
2017-03-03, 07:38
Medlem
swimp78s avatar
De lyckades bra med att hitta en lämplig skådis till tjejen
Hon hade verkligen en rar labrador-utstrålning
Citera
2017-03-05, 23:40
Medlem
UUUUGghghghh... jag hoppas jag har fel när jag säger det här men har IASIP blivit PK när de ska vara svarta i första avsnittet?

Återkommer om de kan ge lite nyans i rasdebatten som pågår.
Citera
2017-03-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemeiska-Lejonet
UUUUGghghghh... jag hoppas jag har fel när jag säger det här men har IASIP blivit PK när de ska vara svarta i första avsnittet?

Återkommer om de kan ge lite nyans i rasdebatten som pågår.

Jävlar i min låda jag trodde de vänt PK. De visar bara att de är den bästa humorgruppen i modern tid. Och då har jag inte ens sett hela första avsnittet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in