Flashback bygger pepparkakshus!
2013-01-03, 15:04
Medlem
SMguld01s avatar
Säsong 8 var bra mycket bättre än säsong 7
Citera
2013-02-09, 01:10
Medlem
EfterBlivandes avatar
Någon som vet när nästa säsong börjar?
Citera
2013-02-18, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EfterBlivande
Någon som vet när nästa säsong börjar?

Om dom kör sitt vanliga schema, i mitten av september Man får väl hoppas på något tidigare då denna säsong bara hade 10 avsnitt.
Citera
2013-03-15, 14:23
Medlem
Den åttonde säsongen höll väldigt hög klass tycker jag. Avsnittet med psykoanalysen var fanimig bland det roligaste jag sett, all-time. The Cereal Defense var en annan höjdpunkt denna säsong imo.

Det som är allra mest unikt med denna serie är att de senare säsongerna håller minst lika hög klass som de tidigare säsongerna till skillnad från ex. The Office och How I Met Your Mother, och det känns inte direkt som att den är på nedåtgående heller.
Citera
2013-03-15, 14:37
Medlem
swimp78s avatar
Den vågar ta ut svängarna mer nu än tidigare.

Alla har nått en ny nivå av skitighet, låghet och fulhet i de senaste två säsongerna. Gillar det!

Ett favoritavsnitt är "Dee Dee Dates a retarded person"
ÄLSKAR när de framträder med Nightman VS Dayman under namnet "Electric Dream Machine"
Bara tanken på Dennis spandex-dräkt får mig att börja garva.
Citera
2013-03-18, 13:37
Medlem
Rangvalds avatar
Tror att Mac kommer ut som gay i s09.

Denna scenen är nog s08's bästa:
http://meta.filesmelt.com/downloader.php?file=WindBeneathMyWings.gif

Citera
2013-03-25, 19:19
Medlem
M19s avatar
Väldigt rolig och inspirerande serie, ur ett psykologiskt perspektiv.

Kan inte släppa hur lik min personlighet är med dennis, dvs jag är bäst och du som läser detta är en äcklig individ!

/gud
Citera
2013-04-02, 13:38
Medlem
Rangvalds avatar
IASIP kan bli film!

http://www.tmz.com/2013/04/02/its-always-sunny-in-philadelphia-rob-mcelhenney-movie-glenn-howerton-beer-microbrew/
Citera
2013-04-02, 13:50
Medlem
swimp78s avatar
Jag älskar IASIP men tror verkligen inte på idén med att göra långfilm av serien

IASIP är "hard comedy", i samma no-hugging-no-learning-skola som seinfeld
Det är humor som funkar som ett klockverk i 20-minuterssnuttar, men det är också
humor som baserar sig på noll procent värme, sentimentalitet och mänsklighet och därför inte lämpar sig för längre format.

"Friends" eller "New Girl" eller nån annan av de där sentimentala tv-komedierna med vissa dramaelement och "varma" karaktärer kanske skulle kunna funka i långfilmsformat, men jag tror inte IASIP skulle göra det. Eller Seinfeld för den delen.
Citera
2013-04-05, 12:00
Medlem
Brossys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag älskar IASIP men tror verkligen inte på idén med att göra långfilm av serien

IASIP är "hard comedy", i samma no-hugging-no-learning-skola som seinfeld
Det är humor som funkar som ett klockverk i 20-minuterssnuttar, men det är också
humor som baserar sig på noll procent värme, sentimentalitet och mänsklighet och därför inte lämpar sig för längre format.

"Friends" eller "New Girl" eller nån annan av de där sentimentala tv-komedierna med vissa dramaelement och "varma" karaktärer kanske skulle kunna funka i långfilmsformat, men jag tror inte IASIP skulle göra det. Eller Seinfeld för den delen.

Håller helt och hållet med, tror det blir svårt att göra en film av en serie som inte har några dramaelement, och jag hoppas inte att de skulle försöka mixa in lite av det bara för att de ska göra en film isf, IASIP är bäst som det är där man bara kan hoppa in i ett avsnitt var som helst och ändå skiten är rolig.
Citera
2013-04-05, 13:46
Medlem
fast trailer park boys är ett exempel på hur man kan göra film av en "rå" humorserie. visst finns det lite kärlek med, som laheys nedsupna homorelation till randy eller ricks totalt snedvridna white trash familj... men det är knappast att räkna som "varma" karaktärer utan mer svart humor att dom själva tror dom är förebilder när sanningen är långt därifrån.

jag tror mao på iasip som film, om nån skulle göra den.
Citera
2013-04-05, 16:39
Medlem
Älskar fan denna serie, kan vara favoritserien genom alla tider i hård konkurrens med Seinfeld. Sällan ett dåligt avsnitt eller ens en dålig scen.

Såg precis om 5e säsongen för typ 3e gången och det jag nog älskar mest med serien är hur alla verkligen bara bryr sig om sig själva, eller iallafall bara om gänget (minus Dee då som får ta lite skit )

Ett exempel är när de ska va med i "flippadelphia" som de vart bannade från i 10 år. För att få en person som de spelade mot för 10 år sedan att va med i turneringen så gör de bl a följande: Slår sönder hans restaurang och skrämmer gästerna samt hotar med att vattnet är förgiftat, Dennis pissar inne i restaurangen. Frank och Dennis förstör sedan snubbens hus totalt (Frank hög på någon drog kommer inte ihåg vilken det va denna gång), de knyter ihop hans skjortor, spikar fast hans skor i golvet, svämmar över och försötr badrummet totalt, Frank gör hans deklaration så att han ska få en fet skattesmäll och sedan avslutar de med att typ elda upp snubbens gräsmatta. Under hela akten så för de bara en normal konversation och inget verkar konstigt.

Sedan förgiftar de några collegeungdomar och Dee och glömmer bort tävlingen. Snubben vars hus de förstörde kommer sedan dynglack då han ställde upp i tävlingen och frågade vart fan de va. de ryckte typ på axlarna och han slår sedan igen dörren hårt när han går ut. Då lackar gänget ur och tycker det är en överreaktion och barnsligt gjort, briljant

Edit: Vill nog inte heller se någon film, hellre att de gör 5-6 avsnitt och en kortare säsong isf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in