2013-09-13, 00:25
Medlem
Stormakts avatar
Det var ett subtilt avsnitt, bra och mnga skna grejer. Mac r ju sknast i det hr avsnittet, eller nr Dennis och Dee skulle kpa vapen illegalt, fick sna flashbacks till avsnittet nr dom ska kpa crack!

Stark brjan p den hr ssongen, faktiskt!
Citera
2013-09-13, 00:49
Medlem
attackspades avatar
Ja Mac allts som inte knner till den gamla klassiker "never bring a knife(lr svrd) to gunfight". Fr att sen inte inse det hur mnga ggr.
Citera
2013-09-13, 09:32
Medlem
Cristuphers avatar
Gillade avsnittet men gillar inte riktningen dem verkar g nr de frsker gra "universumet" orealistisk.

Att frank skulle f vara med i tv, samtidigt som han tar upp tv vapen och berttar hur han frskt skjuta folk, att de inte fr ngra konsekvenser.

Vldigt mnga orealistiska saker i detta avsnittet och mnga andra nyligt slppta avsnitt.

Det som r s roligt med denna serie r att vi har 5 dysfunktionella mnniskor i en vanlig vrld. Men nu brjar det blir 5 dysfunktonella mnniskor i en dysfunktionell vrld.

Skrivet frn mobil
Senast redigerad av Cristupher 2013-09-13 kl. 09:41.
Citera
2013-09-13, 09:41
Medlem
swimp78s avatar
En "darling" jag tycker serieskaparen en gng fr alla ska dda r den humorretoriska tekniken gnget-pratar-dumheter-infr-en-tredje-part. Sna scener har det gtt inflation av i IASIP

Det var vldigt mnga sna scener tidigare i serien, men de har visserligen bttrat sig ngot, men det frekommer fortfarande. Typisk scen : ngra i gnget, eller allai gnget, samlas infr tredje part (typ Advokat, frsljare av ngot slag, myndighetsperson) och framfr sitt budskap /sin sak. Detta budskap blir mer och mer absurt och framfrs mer och mer hgljutt och i mun p varandra. Klipp. Kameran panorerar till tredje part, som r stum av frvning eller ser skeptisk ut. De kan inte kra det dr greppet mer.
Citera
2013-09-13, 11:04
Medlem
Tasken1s avatar
Hoppas p bttre avsnitt nsta vecka!
Citera
2013-09-13, 15:07
Medlem
Smsta avsnittet i seriens historia. Rrde inte p smilbanden en enda gng.
Citera
2013-09-13, 17:43
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Smsta avsnittet i seriens historia. Rrde inte p smilbanden en enda gng.

Sger nog mest om dig...

N, men visst var det lngt ifrn seriens bsta men underhllande rakt igenom i alla fall utan ngra riktiga gapskratt och det gr den bttre n tminstone ett dussin andra avsnitt i min bok.
Citera
2013-09-14, 13:48
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Sger nog mest om dig...

N, men visst var det lngt ifrn seriens bsta men underhllande rakt igenom i alla fall utan ngra riktiga gapskratt och det gr den bttre n tminstone ett dussin andra avsnitt i min bok.

Tyckte frvisso detta avsnitt var bttre n ssongspremiren, men det verkar ju ocks vara en genomtnkt id frn skaparna att vara lite mer allmnn och fokuserad p de strre punkterna nr ssongerna har premir. Vi gamla fans kommer ju kika p det nd.
Det stmmer nog kanske aningen mer korrekt just nu (rknar inte oss svenska piratebay-tittare) - d FX bytte ver IASIP till FXX vilket fr mnga kabelutbud i USA bara resulterar i en extra utgift, att man ocks vill fnga tomtarna som kpte den nya kanalen p.ga andra anledningar?

Gillar nd kontinuiteten dom har. Att gamla karaktrer trffas p med en fortsatt historia p tidigare hndelser.
Senast redigerad av Harpy 2013-09-14 kl. 13:54.
Citera
2013-09-14, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Gillar nd kontinuiteten dom har. Att gamla karaktrer trffas p med en fortsatt historia p tidigare hndelser.

Vi fr hoppas p Crickety Cricket snart...det var ett tag sedan nu.
Citera
2013-09-14, 23:04
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Vi fr hoppas p Crickety Cricket snart...det var ett tag sedan nu.

Rickety Cricket r en given karaktr! ven McPoyles frvntar jag mig under ssongen.
Citera
2013-09-15, 22:40
Medlem
TaxMonkeys avatar
Hoppas sjlv p att advokaten tervnder. Vldigt bra inkarnation av "the straight act".
Citera
2013-09-15, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Rickety Cricket r en given karaktr! ven McPoyles frvntar jag mig under ssongen.
Stackaren verkar g ner sig mer och mer fr varje ssong. Ska bli intressant och se om han lyckas sjunka nnu lgre Och sjlvklart mste vi f se McPoyles. Dessa tv kan nog vara bland dom obehagligaste karaktrer jag sett i en komediserie.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Hoppas sjlv p att advokaten tervnder. Vldigt bra inkarnation av "the straight act".

Hller med Avsnitten med advokaten brukar hlla hg klass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in