2012-06-21, 01:23
Medlem
Skn serie, frstr inte varfr den inte fr mer uppmrksamhet i svensk TV. Hur som helst, r det ngon som vet var man finner svensk undertext till ssong 3 och framt? Jag frstr vad de sger men det knns nd bekvmare att kolla med text tycker jag. Ngon som vet? Lnka grna i s fall!
Citera
2012-07-11, 01:28
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Om ngon vet vad lten heter nr mac och frank r p douche bten, charlie och "the waitress" traskar p stranden och dennis och Dee rkar bli inblandad i ett rn i "the gang goes to the jersey shore (e07s02) heter vnligen pm:a mig.

The GoGos- Vacation

I vrigt r det kanske det bsta avsnittet som har gjorts.
Citera
2012-07-11, 15:29
Medlem
TaxMonkeys avatar
Det slog mig att bsta med It's Always Sunny r att det inte finns ngon "straight man" som publiken kan identifiera sig med, och som anvnds som motvikt till de excentriska karaktrerna. Alla karaktrer r i princip psykiskt strda p sitt eget stt. En karaktr som Leonard frstr ju Big Bang Theory (inte fr att den r srskilt rolig till att brja med, men ni frstr min pong). Likadant med Ted i How I Met Your Brother. Skulle ocks argumentera fr att Seinfeld hade varit bttre utan Jerry.
Citera
2012-07-11, 15:41
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Det slog mig att bsta med It's Always Sunny r att det inte finns ngon "straight man" som publiken kan identifiera sig med, och som anvnds som motvikt till de excentriska karaktrerna. Alla karaktrer r i princip psykiskt strda p sitt eget stt. En karaktr som Leonard frstr ju Big Bang Theory (inte fr att den r srskilt rolig till att brja med, men ni frstr min pong). Likadant med Ted i How I Met Your Brother. Skulle ocks argumentera fr att Seinfeld hade varit bttre utan Jerry.

Har lst ngonstans att det var ursprungligen meningen att Dee skulle fylla den rollen men att man senare ndrade sig och gjorde henne lika fucked up som de andra och det tackar vi fr.
Citera
2012-07-11, 16:53
Medlem
Sockerpajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Har lst ngonstans att det var ursprungligen meningen att Dee skulle fylla den rollen men att man senare ndrade sig och gjorde henne lika fucked up som de andra och det tackar vi fr.

Frank var vl ocks ganska normal de frsta avsnitten han var med, sedan har det eskalerat under ssongerna. Nu nr jag tnker p det s var hela gnget ngorlunda normala i brjan, speciellt frsta ssongen.
Citera
2012-07-11, 17:19
Medlem
Falcos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpajen
Frank var vl ocks ganska normal de frsta avsnitten han var med, sedan har det eskalerat under ssongerna. Nu nr jag tnker p det s var hela gnget ngorlunda normala i brjan, speciellt frsta ssongen.

Ja, FR normala skulle jag sga. Gillade frsta ssongen nr jag frst sg den men mrkte att jag tyckte den kndes vldigt tam och konventionell nr jag nu frskte se om den hrom ret.
Citera
2012-07-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Det slog mig att bsta med It's Always Sunny r att det inte finns ngon "straight man" som publiken kan identifiera sig med...

eller s r det tvrtom... att man...eller en del av oss.. kan identifiera sig med allihop
Citera
2012-07-11, 18:19
Medlem
Sockerpajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosse
eller s r det tvrtom... att man...eller en del av oss.. kan identifiera sig med allihop

Tycker faktiskt att serien r som roligast nr nn av dem kommenterar den andres dumhet, eller felaktiga pstende. Det kanske r lite relaterat till det hr, allts att de sger ngot som man sjlv skulle sga. Ett exempel r nr de str utanfr baren och det r en husbil parkerad utanfr som de frsker f dr ifrn.

-Alright, let's get this guy out of here, let's send him a message.

-Alright, let's slash his tires.

-Well, not that though, because then he can't leave.That doesn't make any sense.

-Well, you start putting plans under microscopes, nothing's gonna make sense, alright?

-Lots of things make sense. Slashing someones tires so that they leave makes no sense, Charlie.

-Are you gonna put everything I say under a microscope, bud??

-It's a stupid idea, Charlie.

-I'm sorry, do you have a better plan?
Citera
2012-07-11, 20:31
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpajen

-Charlie anvnder en "lnad" unge fr att komma i nrheten av servitrisen.
-Mac nstlar sig in i en antiabort-rrelse fr att f ligga.
-Gnget serverar alkohol till smbarn.
-Charlie lurar folk att han har cancer.
-Hela gnget dejtar underriga. (Utom Mac vilket gr att han blir helt vild av avund.)
-Mac dejtar en transa.
-Gnget betalar servitrisen fr att ligga med Charlie.
-Gnget drabbas av vapenfeber och rkar skjuta Charlie i huvudet.
-De hittar en ding i baren och frsker stta p hans srjande dotter (eller barnbarn jag kommer inte ihg vilket).
-De frsker f ett gng hemlsa att posera som anhriga till den avlidne fr att imponera p dottern.
-Mac och Charlie kommer ver en Nazistuniform och frsker slja den.
-Mac blir frbannad fr att han inte blev antastad som barn och frsker frfra den som han tror hade antastat andra barn.
-Vi fr gra bekantskap med brderna McPoyle.

Mjligtvis att de var mer normala n under senare ssonger men att klara av ovanstende lista p 7 avsnitt a 22 minuter r inte riktigt vad jag skulle klassa som normalt

Fr att ta upp Franks trackrecord ver de frsta avsnitten s hittar vi godbitar som.

-Ltsas vara handikappad fr att f sympatier av strippor.
-Han kidnappar en hund.
-Han gr ett vertagande av sina barns fretag och hotar dem med fngelse om han inte fr vara med i gnget.
-Han frsker skaffa slavar till sin nyligen infrskaffade bar.
-Han ligger med servitrisen som han vet att Charlie r galen i.
-Han anordnar en spelklubb som innefattar rysk roulette.
-Han mutar ett barn med en cykel fr att hans lag ska kunna vinna i basket.

terigen kanske mer normala n senare avsnitt men fan inte normala om man ser det frn medelmnniskans perspektiv.
Citera
2012-07-12, 00:43
Medlem
daggeulricHs avatar
Saknar IASIP trots att jag varvat det otaligt mnga gnger. Nr var det nsta ssong drog igng?

Kram.
Citera
2012-07-14, 21:49
Medlem
SithBoboSiths avatar
P bilderna frn Comicon r
lngre.
Citera
2012-07-15, 00:21
Medlem
SithBoboSiths avatar
Vet inte hurjag direktlnkar men ett av de i skrivande stunds senaste posterna visar en video frn comicon: https://www.facebook.com/alwayssunny antingen r dom dr som sina roller eller s behver dom inte spela, jag tror p det sistnmnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in