Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-21, 01:23
Medlem
Skön serie, förstår inte varför den inte får mer uppmärksamhet i svensk TV. Hur som helst, är det någon som vet var man finner svensk undertext till säsong 3 och framåt? Jag förstår vad de säger men det känns ändå bekvämare att kolla med text tycker jag. Någon som vet? Länka gärna i så fall!
Citera
2012-07-11, 01:28
Medlem
Orakad-i-delphis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Om någon vet vad låten heter när mac och frank är på douche båten, charlie och "the waitress" traskar på stranden och dennis och Dee råkar bli inblandad i ett rån i "the gang goes to the jersey shore (e07s02) heter vänligen pm:a mig.

The GoGos- Vacation

I övrigt är det kanske det bästa avsnittet som har gjorts.
Citera
2012-07-11, 15:29
Medlem
TaxMonkeys avatar
Det slog mig att bästa med It's Always Sunny är att det inte finns någon "straight man" som publiken kan identifiera sig med, och som används som motvikt till de excentriska karaktärerna. Alla karaktärer är i princip psykiskt störda på sitt eget sätt. En karaktär som Leonard förstör ju Big Bang Theory (inte för att den är särskilt rolig till att börja med, men ni förstår min poäng). Likadant med Ted i How I Met Your Brother. Skulle också argumentera för att Seinfeld hade varit bättre utan Jerry.
Citera
2012-07-11, 15:41
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Det slog mig att bästa med It's Always Sunny är att det inte finns någon "straight man" som publiken kan identifiera sig med, och som används som motvikt till de excentriska karaktärerna. Alla karaktärer är i princip psykiskt störda på sitt eget sätt. En karaktär som Leonard förstör ju Big Bang Theory (inte för att den är särskilt rolig till att börja med, men ni förstår min poäng). Likadant med Ted i How I Met Your Brother. Skulle också argumentera för att Seinfeld hade varit bättre utan Jerry.

Har läst någonstans att det var ursprungligen meningen att Dee skulle fylla den rollen men att man senare ändrade sig och gjorde henne lika fucked up som de andra och det tackar vi för.
Citera
2012-07-11, 16:53
Medlem
Sockerpajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Har läst någonstans att det var ursprungligen meningen att Dee skulle fylla den rollen men att man senare ändrade sig och gjorde henne lika fucked up som de andra och det tackar vi för.

Frank var väl också ganska normal de första avsnitten han var med, sedan har det eskalerat under säsongerna. Nu när jag tänker på det så var hela gänget någorlunda normala i början, speciellt första säsongen.
Citera
2012-07-11, 17:19
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpajen
Frank var väl också ganska normal de första avsnitten han var med, sedan har det eskalerat under säsongerna. Nu när jag tänker på det så var hela gänget någorlunda normala i början, speciellt första säsongen.

Ja, FÖR normala skulle jag säga. Gillade första säsongen när jag först såg den men märkte att jag tyckte den kändes väldigt tam och konventionell när jag nu försökte se om den härom året.
Citera
2012-07-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxMonkey
Det slog mig att bästa med It's Always Sunny är att det inte finns någon "straight man" som publiken kan identifiera sig med...

eller så är det tvärtom... att man...eller en del av oss.. kan identifiera sig med allihop
Citera
2012-07-11, 18:19
Medlem
Sockerpajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosse
eller så är det tvärtom... att man...eller en del av oss.. kan identifiera sig med allihop

Tycker faktiskt att serien är som roligast när nån av dem kommenterar den andres dumhet, eller felaktiga påstående. Det kanske är lite relaterat till det här, alltså att de säger något som man själv skulle säga. Ett exempel är när de står utanför baren och det är en husbil parkerad utanför som de försöker få där ifrån.

-Alright, let's get this guy out of here, let's send him a message.

-Alright, let's slash his tires.

-Well, not that though, because then he can't leave.That doesn't make any sense.

-Well, you start putting plans under microscopes, nothing's gonna make sense, alright?

-Lots of things make sense. Slashing someones tires so that they leave makes no sense, Charlie.

-Are you gonna put everything I say under a microscope, bud??

-It's a stupid idea, Charlie.

-I'm sorry, do you have a better plan?
Citera
2012-07-11, 20:31
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpajen

-Charlie använder en "lånad" unge för att komma i närheten av servitrisen.
-Mac nästlar sig in i en antiabort-rörelse för att få ligga.
-Gänget serverar alkohol till småbarn.
-Charlie lurar folk att han har cancer.
-Hela gänget dejtar underåriga. (Utom Mac vilket gör att han blir helt vild av avund.)
-Mac dejtar en transa.
-Gänget betalar servitrisen för att ligga med Charlie.
-Gänget drabbas av vapenfeber och råkar skjuta Charlie i huvudet.
-De hittar en döing i baren och försöker stöta på hans sörjande dotter (eller barnbarn jag kommer inte ihåg vilket).
-De försöker få ett gäng hemlösa att posera som anhöriga till den avlidne för att imponera på dottern.
-Mac och Charlie kommer över en Nazistuniform och försöker sälja den.
-Mac blir förbannad för att han inte blev antastad som barn och försöker förföra den som han tror hade antastat andra barn.
-Vi får göra bekantskap med bröderna McPoyle.

Möjligtvis att de var mer normala än under senare säsonger men att klara av ovanstående lista på 7 avsnitt a 22 minuter är inte riktigt vad jag skulle klassa som normalt

För att ta upp Franks trackrecord över de första avsnitten så hittar vi godbitar som.

-Låtsas vara handikappad för att få sympatier av strippor.
-Han kidnappar en hund.
-Han gör ett övertagande av sina barns företag och hotar dem med fängelse om han inte får vara med i gänget.
-Han försöker skaffa slavar till sin nyligen införskaffade bar.
-Han ligger med servitrisen som han vet att Charlie är galen i.
-Han anordnar en spelklubb som innefattar rysk roulette.
-Han mutar ett barn med en cykel för att hans lag ska kunna vinna i basket.

Återigen kanske mer normala än senare avsnitt men fan inte normala om man ser det från medelmänniskans perspektiv.
Citera
2012-07-12, 00:43
Medlem
daggeulricHs avatar
Saknar IASIP trots att jag varvat det otaligt många gånger. När var det nästa säsong drog igång?

Kram.
Citera
2012-07-14, 21:49
Medlem
SithBoboSiths avatar
På bilderna från Comicon är
längre.
Citera
2012-07-15, 00:21
Medlem
SithBoboSiths avatar
Vet inte hurjag direktlänkar men ett av de i skrivande stunds senaste posterna visar en video från comicon: https://www.facebook.com/alwayssunny antingen är dom där som sina roller eller så behöver dom inte spela, jag tror på det sistnämnda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in