2018-05-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Menar du sånt här? https://z-aim.com/lockmedel-och-beten/rav/

Ja
Citera
2018-05-23, 21:04
Medlem
Walter_Sobchaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrik
Ja

Har du gjort det i praktiken?
Citera
2018-05-23, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Walter_Sobchak
Har du gjort det i praktiken?
Ja. Men det var 15 år sedan så tullarna kanske tränar hundarna annorlunda nu.
Citera
2018-05-24, 23:29
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrik
Ja. Men det var 15 år sedan så tullarna kanske tränar hundarna annorlunda nu.

Hur reagerar hundarna på rävpisset? vad händer liksom?..och om man skulle stänka sånt piss i tex en tågkupe så lär man ju dumpa flaskan så inte snuten ser den..då lär man ju torska ändå..om man nu reser över sundet med tåg menar jag.
Citera
2018-06-11, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Ska på festival i Tyskland i sommar och leker med tanken på att ta med lite skoj.

Knark är visserligen lättare att få tag på där än glass, men jag är ett enormt fan av edibles och det är ju inte bland det vanliga att folk säljer.

Så: om man flyger till Berlin i Juli med specialbakade chokladbollar och en grinder i det incheckade bagaget, hur stor är risken att man åker fast? Någon med erfarenhet?

Baka i Tyskland istället! Det är billigare å du riskerar inte att straffas för innehav av narkotika (vilket e jävligt onödigt). Bor du på vandrarhem finns det mycket troligen kök å sånt där
Citera
2018-06-11, 21:54
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mykzurbf
Baka i Tyskland istället! Det är billigare å du riskerar inte att straffas för innehav av narkotika (vilket e jävligt onödigt). Bor du på vandrarhem finns det mycket troligen kök å sånt där
Bra tips men den möjligheten kommer inte finnas tyvärr
Vad tror du generellt om att ta med edibles i det incheckade bagaget på flyget, är det stor risk? Jag har ingen aning nämligen.
Citera
2018-06-11, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Bra tips men den möjligheten kommer inte finnas tyvärr
Vad tror du generellt om att ta med edibles i det incheckade bagaget på flyget, är det stor risk? Jag har ingen aning nämligen.

Incheckat bagage drogcheckas inte på flygplatsen men däremot i Tullen. Har du otur så finns det droghundar och då kommer du nästan garanterat åka fast :/ Du kan säkert ta med din grinder om du rengör den men chokladbollarna blir nog svårt. Jag blev drogtestad av nån maskin vid säkerhetskontrollen en gång när jag skulle till Tyskland så att gömma i byxorna är kanske inte heller den bästa idén!
Citera
2018-06-11, 22:12
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mykzurbf
Incheckat bagage drogcheckas inte på flygplatsen men däremot i Tullen. Har du otur så finns det droghundar och då kommer du nästan garanterat åka fast :/ Du kan säkert ta med din grinder om du rengör den men chokladbollarna blir nog svårt. Jag blev drogtestad av nån maskin vid säkerhetskontrollen en gång när jag skulle till Tyskland så att gömma i byxorna är kanske inte heller den bästa idén!
Alright, tack för tipset. Blir nog till att lämna bollarna hemma dårå. Och tvätta grindern rejält...

Har själv blivit ficknosad av en droghund på Berlins flygplats så skulle aldrig ha skiten på min person. Som tur var hade jag inget då och kommer aldrig göra det misstaget heller. Det var en snubbe i tax free-shoppen som såg mig och min polare bli nernosade, han stod och delade ut gratis shots captain morgan för någon kampanj och när vi kom fram sa han till oss "looks like you guys need this..." och gav oss varsin
Senast redigerad av Thubbe 2018-06-11 kl. 22:15.
Citera
2018-06-12, 00:59
Medlem
Om man tågar ut i Europa och ser till att ens förpackning är 100% luktät, hur stor är chansen att tullen på måfå kollar igenom ens väskor trots att hunden inte markerat på en? Med andra ord, är det vanligt att tullen kollar igenom folks väskor?
Citera
2018-06-14, 19:30
Medlem
Jag har gått förbi tullar flera gånger och aldrig blivit catchad. Har gått 2 meter bredvid en droghund som nosade längst med marken när jag hade 2g amfetamin och över 100 piller i jackfickan (jävligt dumt att chansa men hade bråttom på och hann inte gömma det) min kompis snubblade dessutom över samma hund och han hade också grejor på sig men inte fan reagerade hunden. Dom hundarna har inte så bra luktsinne som ni tror. Man kan bara bli catchad om man står still och låter hunden nosa precis på en.

En annan gång blev jag stannad och grundvisiterad för jag såg misstänkt ut, kollade genom hela jävla bagaget och överallt på min kropp men horungarna glömde visst peta ut kulan i en deodorant där jag gömt en femma gräs ihoptejpad 10 varv med silvertejp och zip bags för att det inte skulle lukta. Dom önskade mig en trevlig resa och jag steg ombord med ett glatt leende
Citera
2018-06-14, 20:03
Medlem
akvifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Jag har gått förbi tullar flera gånger och aldrig blivit catchad. Har gått 2 meter bredvid en droghund som nosade längst med marken när jag hade 2g amfetamin och över 100 piller i jackfickan (jävligt dumt att chansa men hade bråttom på och hann inte gömma det) min kompis snubblade dessutom över samma hund och han hade också grejor på sig men inte fan reagerade hunden. Dom hundarna har inte så bra luktsinne som ni tror. Man kan bara bli catchad om man står still och låter hunden nosa precis på en.

Ehm? Det har aldrig slagit dig att det kanske inte var narkotikahundar du passerat?
Att tull, över hela världen, använder icke narkotikatränade hundar för att framkalla reaktioner är vitt känt.

Så nej, du kan inte säga åt folk att dom bara kan bli tagna om hunden nosar precis på en. Du kan sätta folk i skiten med sån felaktig info, och kanske till och med på death row om det är fel land.

Skärpning! Hehe
Citera
2018-06-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Ehm? Det har aldrig slagit dig att det kanske inte var narkotikahundar du passerat?
Att tull, över hela världen, använder icke narkotikatränade hundar för att framkalla reaktioner är vitt känt.

Så nej, du kan inte säga åt folk att dom bara kan bli tagna om hunden nosar precis på en. Du kan sätta folk i skiten med sån felaktig info, och kanske till och med på death row om det är fel land.

Skärpning! Hehe
Är man så dum att man försöker smuggla med dödsstraff på skalan får man stå sitt kast, men vad fan tror du inte jag kan mina grejer eller? Har du sett en narkotikahund jobba någongång? Då borde du veta att en EXTREMT tränad narkotikahund aldrig går in i ett rum, känner lukten och går direkt till narkotikan utan hunden nosar omkring tills den i princip är 0-1meter ifrån knarket. Först då markerar den genom att sätta sig och stirra på föremålet.

Så snacka inte om att jag ger folk felaktig info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in