2019-09-25, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BelleReve
Vill väldigt gärna ha med min halva kaka (med grönt i) till Norge. Ska åka tåg. Hört att de har hundar där men hur stor är risken?
Ska inte ha med något dumt tillbaka.

Mycket svårt att säga om det är 1/10 eller 1/20, 1/5. Jag har tagit med mig på bussen en gång men jag har sett att dom står där och det är en jäkla chansning. Jag hade inte riskerat om jag inte hade något att förlora....
Citera
2019-10-04, 03:55
Medlem
Hysteria90s avatar
Citat:
Vill väldigt gärna ha med min halva kaka (med grönt i) till Norge. Ska åka tåg. Hört att de har hundar där men hur stor är risken?
Risken är extremt hög. Kanske 50% av gångerna jag åkt tåg in till Norge har det vart tull och nästan alltid med hundar.

Flyget är säkrare här.
Citera
2019-10-10, 10:34
Medlem
soundsystems avatar
Hur är det att flyga inrikes med lite weed? Jag tänker att man lätt kan stoppa det i en cigarett i ett ciggpsket tillsammans med andra cigaretter i resväskan som man checkar in? Eller är det bättre att stoppa det i kallingarna?

Tack för hjälpen!
Citera
2019-10-14, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soundsystem
Hur är det att flyga inrikes med lite weed? Jag tänker att man lätt kan stoppa det i en cigarett i ett ciggpsket tillsammans med andra cigaretter i resväskan som man checkar in? Eller är det bättre att stoppa det i kallingarna?

Tack för hjälpen!
Frågan har varit uppe några gånger förut och svaret är att det är lugnt att flyga med lite weed inrikes. Gör som du tänkt, att du stoppar det i en cigarett i ett ciggpaket tillsammans med andra cigaretter i resväskan som du checker in. Det är säkert och bättre än att stoppa det i kallingarna,.

Om du har det i kallingarna så har du det på dig när du passerar säkerhetskontrollen och det är onödigt. Visserligen kollar dom inte efter droger i säkerhetskontrollen men det är naturligtvis bättre ändå att lägga det i väskan som du checkar in.
Citera
2019-10-15, 13:37
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:

Om du ska till Oslo kanske det finns risk. Åker du Nån annanstans bör det vara lugnt
Citera
2019-10-15, 16:17
Medlem
LillBenets avatar
Vad tror ni om att skicka en mindre mängd (1-2 gram) i brev till destinationen man ska till? Adresserat till ditt hotell. Man kan t.ex. uppge i receptionen att ett glömt kreditkort efterskickats av en vän. Slippa noja i säkerhetskontroll/tull i Sverige och landet man ska till, men vad tror ni om riskerna att brev fastnar på väg från Sverige till ett bulgariskt hotell t.ex?

Mindre kul om utländsk polis dyker upp på hotellet under semestern och ställer frågor.. 😀
Citera
2019-10-24, 12:36
Medlem
Yahnoovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillBenet
Vad tror ni om att skicka en mindre mängd (1-2 gram) i brev till destinationen man ska till? Adresserat till ditt hotell. Man kan t.ex. uppge i receptionen att ett glömt kreditkort efterskickats av en vän. Slippa noja i säkerhetskontroll/tull i Sverige och landet man ska till, men vad tror ni om riskerna att brev fastnar på väg från Sverige till ett bulgariskt hotell t.ex?

Mindre kul om utländsk polis dyker upp på hotellet under semestern och ställer frågor.. 😀

Förstår inte hur det kan bli ett problem om man inte skriver avsändarens namn/adress? Så jävla lätt att säga vad som helst.
''Vad i helvete är det här?? KNARK????!''. Vad som helst.

Bara det kommer fram. Om det inte gör det, äh då är det som det är. 1-2g är inget man går under jorden för =)
Citera
2019-10-24, 19:32
Medlem
Tjo min kompis tänkte smuggla 10g hash från Tyskland till Sverige via flyg. Jag vet att det finns en miljon som har frågat om detta på flashback men jag hittar inte riktigt svar på de jag söker. Min kompis vill smuggla mest för upplevelsen och inte för att det är lönsamt vilket det absolut inte är eftersom det ba är 10g.
Han undrar dock om kondom(alltså gummi) är farligt om man får i sig det om den spräcks. Man kan ju inte överdos på brunt så det är ju knappast farligt.
Han undrar också hur vanligt det är för flygplatser i Tyskland att röntga en.
Till sist undrar han om ni har några övriga tips som t.ex om man verkligen ska ba käka mjuk mat under resan eller om ni har andra random tips på hur man lyckas med detta.
Senast redigerad av BlackCompass 2019-10-24 kl. 19:37.
Citera
2019-10-24, 19:38
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:

Kan du inte bara ta lite svart tejp och linda in gräset ihop med en liten magnet, sätter fast den utanför ett fönster eller valfritt ställe på tågkroppen, sedan plockar mer dig det igen när du väl ska av tåget.

Ska du smuggla kilon blir det ju opraktiskt men några gram måste väl funka hur bra som helst.
Citera
2019-11-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackCompass
Tjo min kompis tänkte smuggla 10g hash från Tyskland till Sverige via flyg. Jag vet att det finns en miljon som har frågat om detta på flashback men jag hittar inte riktigt svar på de jag söker. Min kompis vill smuggla mest för upplevelsen och inte för att det är lönsamt vilket det absolut inte är eftersom det ba är 10g.
Han undrar dock om kondom(alltså gummi) är farligt om man får i sig det om den spräcks. Man kan ju inte överdos på brunt så det är ju knappast farligt.
Han undrar också hur vanligt det är för flygplatser i Tyskland att röntga en.
Till sist undrar han om ni har några övriga tips som t.ex om man verkligen ska ba käka mjuk mat under resan eller om ni har andra random tips på hur man lyckas med detta.
Det låter mest som din kompis gillar att köra upp saker i röven.
Citera
2019-11-24, 06:40
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Tänkte försöka smuggla hem ätbar cannabis från USA. Hur stor är risken att man fastnar i tullen på Arlanda?
Med ätbar cannabis menar jag godis typ.
Typ noll, jag och sambon la det i handväskan bara.
Citera
2019-11-26, 21:07
Medlem
Tjo
Min polare som tänkte smuggla in 10g brunt från Tyskland vet typ hur han ska göra. Problemet är att vi inte vet hur vi ska göra paketen, vi har läst att man kan ta plastfolie och ta tändare o smälta kanterna på plastfolie men det blir inte vattentätt då.

Så kan nån skriva hur man ska göra paketen med hash och ungefär hur mycket hash det kan vara i ett paket så man är säker på att man inte får förstoppning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in