2016-05-22, 22:44
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chirius
Kom precis hem till Sverige från Chris med väldoftande gräs för 400DKK i väskan. Aldrig varit så nojjig som då på tåget (även fast jag inte rökte något själv i chris) eftersom jag inte hade något att paketera grejerna med, och jag kunde känna lukten själv flera gånger. Två påsar halvhjärtat gömt i vardera ficka på en jacka i väskan :P

Hade väl säkert en dum jävla tur, eller så är det lättare kontroller på helger/söndagar, för snubben som id-kollade på tåget var inte snut, utan hade bara en väst på sig som det stod "ID-kontrollant" på.

Med det sagt har jag, som många andra här redan sagt, aldrig stött på en knarkhund eller tullare de gånger jag rest, och jag tror att de kanske gör det mer sällan nu efter gränskontrollerna
Varför vill du göra dig skyldig till narkotikasmuggling bara för att föra in gräs för en röding? Risken kontra vinsten väger ganska ojämnt där... Personligen smugglar jag dock inte alls - jag köper röka på båda sidor av gränsen och för inte med mig något när jag åker över

Med det sagt så har jag stött på tull senaste månaden, men det var ett tag sedan jag fick se en hund.
Citera
2016-05-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Varför vill du göra dig skyldig till narkotikasmuggling bara för att föra in gräs för en röding? Risken kontra vinsten väger ganska ojämnt där... Personligen smugglar jag dock inte alls - jag köper röka på båda sidor av gränsen och för inte med mig något när jag åker över

Med det sagt så har jag stött på tull senaste månaden, men det var ett tag sedan jag fick se en hund.

spur-of-the-moment grej
Citera
2016-05-22, 23:20
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
spur-of-the-moment grej
Haha, okej. Skönt att det slutade lyckligt hur som helst, men tänk dig för en extra gång innan du gör om det.
Citera
2016-06-21, 20:49
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Någon som vet hur det är att ta med sig en liten bit brunt på flyg inom norden?

Ska bort en weekend och pallar inte ligga sömnlös på nätterna, så tänkte ta med mig 2 gram brunt på flyget..

Sitter och funderar vad som är bäst, gömma det på sig, eller i väskan (handbagaget) kommer inte checka in nån väska.

Alla tips uppskattas

Samma här, så bumpar lite. Fast det är inrikes det gäller för min del.
Citera
2016-06-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BattleBuddha
Samma här, så bumpar lite. Fast det är inrikes det gäller för min del.

Jag tror nog bara det är nojan som kan få folk att torska i säkerhetskontrollen.. Jag skulle iallafall kunna haft 50g i bakfickan och klarat mig på min resa.. Nu hade jag bara 2 gram i strumpan, men tror fan det är säkrast att ha det nånstans där man har möjlighet att dumpa biten om något skumt skulle ske.

Se till att inte ge utslag i metalldetektorn, och inte ha några skumma grejer i handbagaget så dom måste kolla igenom,(vätskor osv) så kommer de vara helt lugnt.
Citera
2016-06-21, 21:13
Medlem
BattleBuddhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getyourmindright
Jag tror nog bara det är nojan som kan få folk att torska i säkerhetskontrollen.. Jag skulle iallafall kunna haft 50g i bakfickan och klarat mig på min resa.. Nu hade jag bara 2 gram i strumpan, men tror fan det är säkrast att ha det nånstans där man har möjlighet att dumpa biten om något skumt skulle ske.

Se till att inte ge utslag i metalldetektorn, och inte ha några skumma grejer i handbagaget så dom måste kolla igenom,(vätskor osv) så kommer de vara helt lugnt.

Alright! Har faktiskt aldrig flugit inrikes innan, men möter man alltid tull? Har gjort detta massvis med gånger utrikes men har på senare år lagt av pga att risken blivit högre och att det inte är värt att torska på den fronten.

Nu ska jag dock bara flyga uppåt en bit med min tjej och vill bara ha med mig en liten bit att avnjuta på kvällarna där
Citera
2016-06-22, 00:26
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliko
Vägen, inte tågspåret..
klart de har vägkontroller ibland och vet att narkotika rör sig längs motorvägarna uppåt i landet. Det sker inre kontroller ibland, inget nytt.... Operation total är ett exempel.
Citera
2016-06-22, 12:35
Medlem
zaaph1s avatar
Sverige till Österrike, bör inte vara några problem att få med sig något på den sträckan va?
Någon som flygit till Österrike förut?
Citera
2016-06-30, 21:53
Medlem
cacas avatar
kavla ut det bruna och gör pepparkakor av dem och lägg de i en pepparkaksburk, sen är det bara knalla genom tullen med burken under armen och tuggandes på en näve riktiga pepparkakor, Ingen misstänker att en kille som äter lite pepparkakor smugglar nått.
Citera
2016-07-17, 04:48
Medlem
Dodsknarks avatar
Citat:
Kom precis hem till Sverige från Chris med väldoftande gräs för 400DKK i väskan. Aldrig varit så nojjig som då på tåget (även fast jag inte rökte något själv i chris) eftersom jag inte hade något att paketera grejerna med, och jag kunde känna lukten själv flera gånger. Två påsar halvhjärtat gömt i vardera ficka på en jacka i väskan :P

Hade väl säkert en dum jävla tur, eller så är det lättare kontroller på helger/söndagar, för snubben som id-kollade på tåget var inte snut, utan hade bara en väst på sig som det stod "ID-kontrollant" på.

Med det sagt har jag, som många andra här redan sagt, aldrig stött på en knarkhund eller tullare de gånger jag rest, och jag tror att de kanske gör det mer sällan nu efter gränskontrollerna

Frågan är hur ofta knarkhundar kommer? och hur ofta polisen kollar väskor?
Citera
2016-07-18, 00:27
Medlem
snus-spyans avatar
Jag har hört av advokat att polisen har span i chris, så om man tar tåget så kan en person köpa det, sedan gå till typ ett köpcenter eller något och ge det till en annan som stoppar upp det i röven, med flera kondomer strax innan man tar tåget så att lukten inte hinner tränga sig igenom lagerna. Markerar en hund kan tullen tvinga en att sitta och skita så det är risken med det.

Lösning två, följa med någon familj på semester med bil, då är tullen inte misstänksam, men problemet med det är antagligen få familjen som vill hjälpa någon som i deras ögon är ett pundhuvud.

Lösning tre, om man har hund, skulle man kunna trycka ned en kondom i halsen, om en tullhund skulle markera tänker de nog inte på att hunden har det i sig, eller så tror de att tullhunden inte gör rätt för att det är en annan hund och att hunden blir orolig och därför markerar.
Senast redigerad av snus-spyan 2016-07-18 kl. 00:43.
Citera
2016-07-19, 02:53
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snus-spyan
Jag har hört av advokat att polisen har span i chris, så om man tar tåget så kan en person köpa det, sedan gå till typ ett köpcenter eller något och ge det till en annan som stoppar upp det i röven, med flera kondomer strax innan man tar tåget så att lukten inte hinner tränga sig igenom lagerna. Markerar en hund kan tullen tvinga en att sitta och skita så det är risken med det.

Lösning två, följa med någon familj på semester med bil, då är tullen inte misstänksam, men problemet med det är antagligen få familjen som vill hjälpa någon som i deras ögon är ett pundhuvud.

Lösning tre, om man har hund, skulle man kunna trycka ned en kondom i halsen, om en tullhund skulle markera tänker de nog inte på att hunden har det i sig, eller så tror de att tullhunden inte gör rätt för att det är en annan hund och att hunden blir orolig och därför markerar.
Vilken lösning väljer du själv för att smuggla, alternativ ett, två eller tre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in