2015-08-27, 12:26
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Som..? Tågen har ju kameror så det spelar ju ingen roll om du lägger det i soptunnan eller något sånt.

Nej dom metoderna är uråldriga.

Ha det i käften går ju? Ha en vattenflaska och var beredd att svälja det vid problem

Svälj biten och spy upp den, beroende på hur lång resväg man har så kan det bli aktuellt att skita ut den.

Stoppa upp den där bak.

Använd ordentliga handskar och handskas inte med påsen utan dom ALLS under några omständigheter.
Göm sen på toan där det inte finns kameror.
Passa på att pissa samtidigt när du ändå är där
Citera
2015-08-27, 13:04
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Nej dom metoderna är uråldriga.

Ha det i käften går ju? Ha en vattenflaska och var beredd att svälja det vid problem

Svälj biten och spy upp den, beroende på hur lång resväg man har så kan det bli aktuellt att skita ut den.

Stoppa upp den där bak.

Använd ordentliga handskar och handskas inte med påsen utan dom ALLS under några omständigheter.
Göm sen på toan där det inte finns kameror.
Passa på att pissa samtidigt när du ändå är där
Haha känns lite overkill för ett par gram, då är det nog bäst att köra över med bilen, har aldrig någonsin sett tullare och aldrig hört om någon som blivit stoppad där, såvida du inte är en Alban med en tjusig Mercedes, har hört från tullare själva att de gärna stoppar sånna.
Citera
2015-08-27, 13:13
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Haha känns lite overkill för ett par gram, då är det nog bäst att köra över med bilen, har aldrig någonsin sett tullare och aldrig hört om någon som blivit stoppad där, såvida du inte är en Alban med en tjusig Mercedes, har hört från tullare själva att de gärna stoppar sånna.

Alltså metod 2 och 3 kan du ju köra hur mycket/hur lite du vill.

Metod 1 snackar vi bara par gram och den bör du köra även om du tar bilen.
Tullen ser du på avstånd då äre bara att svälja.
För genomsöks bilen görs det troligtvis med en hund närvarande.

Metod 4 beror helt på hur mycket du är beredd att förlora.

Förövrigt tullen står vid bron till och från, precis som på tågen kan man inte förutspå när dom befinner sig där heller.
Stoppa det i käften iallafall och svälj det om du ser att tullen står där.
Kör du ju bil ser du dom som sagt i god tid.
Har du otur och bilen genomsöks och det hittas så finns det ingenting du kan skylla på heller.
Citera
2015-09-01, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linnez
Nae förfan man vill ju ta med sig det och ha lite kul med vännerna där nere haha

Hur gammal är du ens?
Förstår du ens konsekvensen över en liten hasch bit, som finns bättre i makedonien?
Citera
2015-09-01, 19:33
Medlem
Tåg till Norge

Hejsan

Tänkte åka och besöka en kompis i Norge. Har köpt en snabbtågsbiljett till Oslo S. Är det någon som vet om de gör en gränskontroll av något slag när man åker över? Tack på förhand!

P.S
Såg en tråd någonstans här där de pratade om att skicka över örten per post (till sig själv?) i förväg, men osäker om det är en bättre ide, och hur det skulle gå till i så fall.
Citera
2015-09-01, 19:36
Medlem
Tullen kom regelbundet på IC-tågen när de passerat Charlottenberg, gissar att de gör samma sak om du nu valt att åka med X2000 som började köra för någon vecka sedan. Dom brukar åka med en station, svenska resp norska tullen.
Citera
2015-09-01, 19:40
Medlem
DampNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Absurd-suprnovA
Hejsan

Tänkte åka och besöka en kompis i Norge. Har köpt en snabbtågsbiljett till Oslo S. Är det någon som vet om de gör en gränskontroll av något slag när man åker över? Tack på förhand!

P.S
Såg en tråd någonstans här där de pratade om att skicka över örten per post (till sig själv?) i förväg, men osäker om det är en bättre ide, och hur det skulle gå till i så fall.

Det är hårda gränskontroller i norge.
Dom kör nästan alltid med en tränad narkotikahund.
Inte som svenska som kör med familjens lilla vovve emellanåt för att skrämmas :P

Så smuggla till norge? Inget jag skulle rekommendera faktiskt.

Prutten är kanske ett alternativ?
Citera
2015-09-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Tullen kom regelbundet på IC-tågen när de passerat Charlottenberg, gissar
Vad är ett IC-tåg?

Citat:
att de gör samma sak om du nu valt att åka med X2000 som började köra för någon vecka sedan.

Tror inte att det tåget jag ska ta är ett X2000.

Citat:
Dom brukar åka med en station, svenska resp norska tullen.

De? Tullpersonalen, menar du? Vad gör de när de är på tåget? Börjar de rota igenom bagage osv?
Citera
2015-09-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DampNisse
Det är hårda gränskontroller i norge.
Dom kör nästan alltid med en tränad narkotikahund.
Inte som svenska som kör med familjens lilla vovve emellanåt för att skrämmas :P

Så smuggla till norge? Inget jag skulle rekommendera faktiskt.

Prutten är kanske ett alternativ?

Attans.. vet inte om jag är redo för prutten, helt ärligt. haha. Känns som en ganska extrem lösning för att ta med sig ett par gubbar grönt. lol

Antar att Sverige har skapat ett sånt rykte om sig att Normännen är på sin vakt för att vad-fan-som-helst kan komma från vår sida.
Citera
2015-09-01, 19:48
Medlem
Scarabeos avatar
8/10 gånger som jag åker över till Oslo så är det tullare med hundar på tåget. 100 gånger mer safe att ta med det på ett flyg över till Oslo. Flyger 3-6 gånger i månader till Norge, har alltid med mig röka och aldrig torskat.
Citera
2015-09-01, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Absurd-suprnovA
Hejsan

P.S

Tog tåget över för en vecka sedan. Jag rekommenderar inte att du tar med ! Sen säljer dom ju fan överallt i Oslo.

Prata med din kompis så fixar han ikväll, så har du kvar till senare när du kommer hem.

Dom kör stenhårt på papper, id och hundar nu så var inte dum !
Citera
2015-09-01, 22:02
Medlem
En beskrivning av gränspassagen till Norge jag inte känner igen. Jag har varje år åkt tåg över gränsen, men bara någon enstaka gång av c:a 40 resor upplevt att det kommer någon tull.
Senast redigerad av hanssachs 2015-09-01 kl. 22:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in