2015-07-18, 07:05
Medlem
Arselklints avatar
Att ta med röka till Makedonien kan nog ses som en aning onödigt, men inget går upp mot den bekante till mig som tog med sig en rökbit att ha under några dagar i Holland. Med flyg.
Citera
2015-07-18, 12:34
Medlem
Finns en till faktor, det är att när du väl står vid säkerhetskontrollen, så kommer du bli NERVÖS! Har gjort det själv några gånger, en gång hade jag en 5:a finröka i munnen, när jag väl skulle genom tullen stod det hundar och tullare på rad. Svetten rann, ögonen flackade, kände mig fruktansvärt obvious, biten bara växte, vågade knappt andas, så jag svalde skiten med en klunk vatten och gick förbi. Självklart blev jag inte stoppad och resten av hemresan vart en riktigt mental upptäcksresa

Det är svårt att veta hur man reagerar innan, skulle inte rekommendera att smuggla på flyg och särskilt inte om du reser med familjen! Beror en del på hur du är som människa också antar jag, jag personligen blir alltid nojig av säkerhetskontroller även om jag vet att jag är clean...
Citera
2015-07-18, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arselklint
Att ta med röka till Makedonien kan nog ses som en aning onödigt, men inget går upp mot den bekante till mig som tog med sig en rökbit att ha under några dagar i Holland. Med flyg.
Hur gömde du det när du tog med dig rökbiten då?
Gjorde du något speciellt för att ta bort lukten eller hade du bara de i fickan och gick genom xray maskinen? Förklara gärna hur du gjorde, det hade varit schysst!
Skicka ett pm om du inte vill dela med dig ditt tips för alla
Citera
2015-07-18, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blippbloppmusik
skulle inte rekommendera att smuggla på flyg och särskilt inte om du reser med familjen!
Du kanske missförstod mig lite fel haha, men jag ska inte åka med familjen, jag åker med tjejen och hennes kompis och båda dom röker också men dom vågar inte riskera att ha rökbiten på sig, och eftersom vi ska dit bara för att ha lite skoj så vill jag ta risken och försöka för jag vet att jag kommer lyckas men isåfall behöver jag eran hjälp med bra tips
Citera
2015-07-18, 21:11
Bannlyst
Ska du tvunget ta med något lär ju arslet vara bäst. Ska en del till innan dom börjar gräva där. Ändå en kass idé
Citera
2015-07-18, 21:28
Medlem
Svarade rätt allmänt, men hade nog dig i lite extra åtanke. Personligen tycker jag inte att det är värt det, särskilt inte om det går att fixa på plats. Konsekvenserna är rätt jobbiga om du torskar och tullarna är rätt skarpa på att plocka rätt folk.

Citat:
Ursprungligen postat av GbGbGb1
Du kanske missförstod mig lite fel haha, men jag ska inte åka med familjen, jag åker med tjejen och hennes kompis och båda dom röker också men dom vågar inte riskera att ha rökbiten på sig, och eftersom vi ska dit bara för att ha lite skoj så vill jag ta risken och försöka för jag vet att jag kommer lyckas men isåfall behöver jag eran hjälp med bra tips
Citera
2015-07-19, 00:39
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Svarade rätt allmänt, men hade nog dig i lite extra åtanke. Personligen tycker jag inte att det är värt det, särskilt inte om det går att fixa på plats. Konsekvenserna är rätt jobbiga om du torskar och tullarna är rätt skarpa på att plocka rätt folk.
Eller hur? Cannabis är superenkelt att hitta i vilket land som helst så varför ta risken?
Citera
2015-07-19, 00:47
Medlem
Citat:
Aa men problemet är att jag inte känner någon där som kan fixa eller så.. så det är därför man vill ta md sig lite åtminstonde än inget alls :/
Citera
2015-07-19, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arselklint

Hahaha.fy fan. Som att äga en fin restaurang och undra , var ska vi äta idag?
Citera
2015-07-19, 01:40
Medlem
Kan beskriva att tullen i Makedonien är strängast av alla i ex YU. Va där i vintras, på vägen tillbaka , först kollar de flygbiljett som alla vanliga bolag, sen 20-30 m innan du kommer till rulltrappor står en till som du ska visa biljett, pass hehe..här tänkte jag vad fan, sen där uppe där man väntar i tull kö, kommer fram såna med gröna uniformer , tullpersonal till mig o frågar andra valutor haha jag trodde de skojade ..men nej.

Jag är sport kläd, ser inte alls kriminellt ut, följde med till ett rum, allt av förutom under byxor, vad de kollade brallorna, bältet, skor ..jag håll käften ville bara därifrån...till slut skriva under ett papper bla bla
hej då.

Tull kontroll bara pass och biljett igen , sen röntgen av med bältet och resten som kan pipa pga metall
detektor.

Sen lång kö för att stigga på flygplanet, där kommer de några kvinnor o KOLLAR igen på, biljetter o pass, folk började där bli verkligen otåliga ..inte konstigt..o sen som efterrätt när du går in i planet flygvärdinnor kollade också, biljett o pass. ALDRIG MER I HELA MITT LIV TILL MAKEDONIEN.

Har varit i Kroatien, Bosnien och Herzegovina, Slovenien men som alla länder där du anländer , vanlig , normal kontroll.

En sak till, är du inte Makedonskt medborgare, från första dagen du måste anmäla dig i polisen var ska du stanna , hur länge bla bla..sen dagen innan du reser ut du måste anmäla att du reser ut från Makedonien, du måste ha alla bilagor vid utresa , tullen söker vid utresa . Har du inte det , minst 1.000 euro i böter.

Så, den som vill smuggla från Makedonien, skriver att det inte går, det görs säkerligen , men det är redan en vältrasserad väg där alla känner alla i kedjan , vem får och hur mycket, samt när.
Citera
2015-07-19, 14:25
Medlem
Vad sägs om att göra hela rökbiten platt och sen ta in den i två kondomer och sedan ha på sig först en strumpa och sen ha rökbiten under foten och sedan ta på sig ännu en strumpa till, tror ni att någon kommer att märka något då?
Tror ni att xray maskinen kommer se det när jag går förbi den?
Citera
2015-07-19, 15:03
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linnez
Vad sägs om att göra hela rökbiten platt och sen ta in den i två kondomer och sedan ha på sig först en strumpa och sen ha rökbiten under foten och sedan ta på sig ännu en strumpa till, tror ni att någon kommer att märka något då?
Tror ni att xray maskinen kommer se det när jag går förbi den?
Om du har en platt bit röka i skon så lär det inte märkas vid röntgen. Eventuella narkotikahundar kommer däremot att känna av det tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in