Flashback bygger pepparkakshus!
2004-02-27, 05:08
Medlem
Den stora smuggeltråden /Mod

tänkte bara höra om det är många som lyckats smuggla med sig diverse saker ifrån chriss... helst om det var ganska mycket typ 100 gubbar, planerar på att göra det snart så skulle uppskatta lite tips om hur man gör det på säkraste sätt osv....
syftar då på typ riktigt bra gräs, white widdow eller liknande
sen tänkte jag även fråga om det fortfarande går o köpa schrooms i chriss med?
well well hoppas ni svarar =)

peace'n love //SpeedBaLL
Citera
2004-02-27, 08:19
Medlem
Min vän åkte ner och köpte sig ett hekto svart afghan.. hon åkte dit i tullen här i sverige..
Verkar som tullarna här vet att man köper när man är danmark, de kollade till och med min farsa..
Det brukar gå två vakter med hundar genom gatewayen från båten..
Mindre bitar typ 10-30 g brukar gå, om man slår in det väl..
Citera
2004-02-28, 22:40
Medlem
åk tåg ja va i danmark dom kollade inte ett skit. så tåg e nog bäst till typ köpenhamn sen ta sig därifrån till chriss o samma sak när man ska hem tåg e bäst.
Citera
2004-02-29, 03:46
Bannlyst
Åkte genom tullen med 50 g i kalsingarna en gång när bron inte fanns och de hade färjor malmö/köpenhamn. De stoppade mig i tullen och bad mig tömma jackfickorna, och kollade genom min plånbok. sedan lät de mig gå!

GISSA vem som var lättad... aldrig har något skavt så skönt mot pungen..
Citera
2004-02-29, 09:34
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Jag har hört rykten om att det finns/fanns civilare som står utanför chris och fotar svenskar, och förvaranar tullen... vet inte hur mycket sanning det ligger i det.
Citera
2004-03-01, 00:22
Medlem
Psykozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
Jag har hört rykten om att det finns/fanns civilare som står utanför chris och fotar svenskar, och förvaranar tullen... vet inte hur mycket sanning det ligger i det.

Hört samma sak faktiskt. Att det finns civvare som smyg fotar kan jag tänka mig att det är ganska sant. De märker ju då om man är där flera gånger osv...
Men att dom myglar fram det till svenska tullen tvivlar jag på.

tim_hedlund... Cot damn
Citera
2004-03-01, 00:35
Bannlyst
Ett annat tips för nojjiga människor är att fråga iväg en kompis på båten före, å be honom kolla upp om där e någo tull.
Enl EU-reglerna så får tullen inte alltid vara på plats. Och här i min stad så har vi sällan en tull. De e mest fredag, lördag kväll tycker jag.
Citera
2004-03-01, 01:36
Medlem
Kashmirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajon
Ett annat tips för nojjiga människor är att fråga iväg en kompis på båten före, å be honom kolla upp om där e någo tull.
Enl EU-reglerna så får tullen inte alltid vara på plats. Och här i min stad så har vi sällan en tull. De e mest fredag, lördag kväll tycker jag.

Hört det förekommer civilare på båtarna som kollar misstänkt beteende och personer, men osäker på huruvida det verkligen förhåller sig som så. Aldrig hört talas om någon som åkt dit på båten så kan mycket väl vara en skröna.
Citera
2004-03-01, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kashmir
Hört det förekommer civilare på båtarna som kollar misstänkt beteende och personer, men osäker på huruvida det verkligen förhåller sig som så. Aldrig hört talas om någon som åkt dit på båten så kan mycket väl vara en skröna.

Tjenare bror.
Det är nog inget å bry sig om.. Kan tänka mig att civilarna inte är där allt för ofta. Jag vet att folket på den danska terminalen ringer och tipsar den svenska tullen om dom märker av något misstänkt.

Och även om inte tullen står på plats så kan dom stå en bit utanför, i vissa seriösa fall följa efter den misstänkte, som civilare.
Det är vad jag har hört iaf.
Citera
2004-03-01, 18:43
Medlem
Själv kommer jag aldrig smuggla över igen. Var i Österike med kompisar, hade ett par gram i min resväska. Efter bron vinkar polisen in våran buss, dem hittade inget men jag hade lagom ont i magen. Efter den lilla företelsen så vet jag att jag inte är tillräckligt labil för att smuggla över

Någon tog ett foto ut igenom bussfönstert, så trevligt blev det fotot:
http://w1.404.telia.com/~u40426334/PICT0291.jpg
Citera
2004-03-02, 18:29
Medlem
Mouses avatar
Vad jag inte förstår är varför alla snackar om att smuggla från chris.. Det är lätt att få tag på i Danmark, om man nu inte känner någon i Sverige.. Weedet skilljer sig inte speciellt mycket men lite kanske, och kanske lite billigare, men en båtresa kostar väll också en del..
Om ni skall smuggla, smuggla från other countries..
Citera
2004-03-02, 19:48
Medlem
sweederpipes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!

det stämmer, om ni kollar så ser man ibland att det står folk med "wolkie talkie" där utanför (inte inne) =) så det bästa är att man bara går in utan att säga något på vägen in så att de inte vet att ni är svenskar... detta är 100% sant... =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in