Kaffe har jag hört ska döja lukten riktigt bra. och tullen inom EU har blivit kraftigt försvagad iom Schengen. Oddsen överhuvudtaget att de ska gå genom vagnarna/söka bilen med hund ser jag som närmast obef. Min mormor bor i Köpenhamn, åker till henne ett antal gr per år och har aldrig varit med om dylikt. Däremot första gången jag åkte till Norge så gjorde tullarna det (tilläggas att Norge inte är med i EU). Då körde jag taktik a lá "Tim_Hedlund" Jag lade skiten inne på toa och hoppades. Tyvärr hittade de det men jag gick fri... så kan det gå...
Ska man smuggla in större mängder så rekomenderar jag båtvägen, sveriger kustbevakning är pinsamt dålig. "Fritidsbåtar som kommer från ett land
utanför Schengenområdet ska anmäla sig vid en svensk gränskontrollort." Det är tyligen fritt fram om man kommer från tex Danmark. Själklart, om man har otur, kan man säkert råka ut för en rutinkontroll men beakta då att deras snabbaste fartyg för uppgiften (kustfart) har en maxfart på 35 knop, har man då en relativt snabb, lågradarreflekterande motorbåt och åker "by night" så är kusten klar...
källa:
Kod:
http://www.kustbevakningen.se