Flashback bygger pepparkakshus!
2003-11-16, 17:16
Bannlyst
Jo, det är det jag menar - om man lägger sin "Knarkväska" typ i en annan vagn (utan att nån ser att det är just DU som lägger dit den) och tullarna hittar den kan de väl knappast göra så mycket för att koppla den till DIG?

Förr var det i alla fall så att om man kom med tåg från Europa och skulle stiga av i Malmö, så var det en sorts "tull" man fick gå igenom när man gick av från tågperrongen. Men ett sånt system kanske de slutat med?
Citera
2003-11-16, 19:19
Medlem
Mazter_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Jo, det är det jag menar - om man lägger sin "Knarkväska" typ i en annan vagn (utan att nån ser att det är just DU som lägger dit den) och tullarna hittar den kan de väl knappast göra så mycket för att koppla den till DIG?

Förr var det i alla fall så att om man kom med tåg från Europa och skulle stiga av i Malmö, så var det en sorts "tull" man fick gå igenom när man gick av från tågperrongen. Men ett sånt system kanske de slutat med?

Dehär med att ¨man lägger ifrån sig väskan och håller ett öga på den är ett väldigt bra sätt. Men se bara till att du inte har några personliga saker i väskan som dom kan binda dig till.
Citera
2003-11-20, 17:26
Medlem
Engels avatar
Kaffe har jag hört ska döja lukten riktigt bra. och tullen inom EU har blivit kraftigt försvagad iom Schengen. Oddsen överhuvudtaget att de ska gå genom vagnarna/söka bilen med hund ser jag som närmast obef. Min mormor bor i Köpenhamn, åker till henne ett antal gr per år och har aldrig varit med om dylikt. Däremot första gången jag åkte till Norge så gjorde tullarna det (tilläggas att Norge inte är med i EU). Då körde jag taktik a lá "Tim_Hedlund" Jag lade skiten inne på toa och hoppades. Tyvärr hittade de det men jag gick fri... så kan det gå...

Ska man smuggla in större mängder så rekomenderar jag båtvägen, sveriger kustbevakning är pinsamt dålig. "Fritidsbåtar som kommer från ett land utanför Schengenområdet ska anmäla sig vid en svensk gränskontrollort." Det är tyligen fritt fram om man kommer från tex Danmark. Själklart, om man har otur, kan man säkert råka ut för en rutinkontroll men beakta då att deras snabbaste fartyg för uppgiften (kustfart) har en maxfart på 35 knop, har man då en relativt snabb, lågradarreflekterande motorbåt och åker "by night" så är kusten klar...

källa:
Kod:
http://www.kustbevakningen.se
Citera
2003-11-23, 17:27
Medlem
Chims avatar
Det jag vet är då att det inte är någon tull mellan danmark och Malmö om man åker med tåg. Åkte den sträckan i somras.
Citera
2003-11-23, 18:33
Bannlyst
Sen ska man inte glömma att snuten ibland har spanare inne på tågen - och det även inrikes! De kollar om nån uppför sig konstigt, sticker ut på nåt sätt osv (för att upptäcka eventuella knarktransporter)
Citera
2003-11-23, 21:09
Bannlyst
Tullar är ena jävla nazister det! När vi åkte över gränsen med min fars blivande fru (det var hon som skulle smugglas) så tog de inte oss, men bilen efter oss... Det var mitt i natten det.
Citera
2004-01-23, 05:07
Medlem
Skicka shit via posten

Om man skulle ta och skicka gräs eller hasch i ett vanligt vadderat kuvert via posten (inrikes), är det någon risk för öppning av paketet? Dvs; Någon som vet om posten har några slags hundsniffrutiner eller röntgen i hanteringen?

(Är inte säker på om frågan ligger i rätt tråd...men men.)
Citera
2004-01-23, 07:30
Medlem
avdagatas avatar
Vet inte hur rutinerna är, men jag finner det tämligen osannolikt att de skulle sniffa igenom alla de hundratusentals brev som skickas dagligen.
Citera
2004-01-23, 16:55
Bannlyst
Dom gör stick kontroller ibland, har man otur så knasar man. Torka av braj, paket osv. ordentligt innan du postar det. Ha hanskar när du lägger det på lådan osv. Tänk på samma sätt som när du gör vilket brott som helst, lämna så lite bevis som möjligt (i detta fall inget).
Citera
2004-01-24, 03:10
Medlem
grejen är att jag väntade mig ett kuvert i veckan, och självklart tänkte jag tanken "hur i helvete kan de gå igenom allt - finns ju inte en chans". saken är dock att kuvertet postades i tisdags, och undertecknad har inte fått det på lådan än, trots välpackat gods. ok för att få paketet och en varning, eller någon som knackar på dörren eller vafan som helst - men att inte få det över huvud taget är jävligt skumt. ett "vanligt" kuvert borde ju komma fram dagen efter, eller iaf som max 2-3 dagar efter. jag vet inte vad jag ska tro om posten/polisen/ökenräven rommel.
Citera
2004-01-24, 03:44
Medlem
CrazyCopKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygga Pojkar
Dom gör stick kontroller ibland, har man otur så knasar man. Torka av braj, paket osv. ordentligt innan du postar det. Ha hanskar när du lägger det på lådan osv. Tänk på samma sätt som när du gör vilket brott som helst, lämna så lite bevis som möjligt (i detta fall inget).

e du cia agent?
Citera
2004-01-24, 03:48
Bannlyst
när jag säljer hash, så brukar jag skicka det med brevduvor, om paketet skall vidare åt syd-öst. Norrut så betalar jag en limousine för paket över 2kg.
(obs; detta är ingen säljes annons, ingen idé att skicka pm heller för jag svarar inte på folk som säljer/köper/diskuterar droger)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in