Citat:
Ursprungligen postat av snicker
Tack nu blev jag lite lugnare. Du råkade inte ut för någon tull då antar jag? Hur tog du dej hem? Finns det resesätt som är lugnare än andra resesätt? Några erfarenheter av att åka bil? varför är det bättre att inte sitta tillsammans? Om det nu skulle vara tull, är det hundar då oxå eller händer det att tullen kommer utan hund?

Nej, jag såg ingen tull. Jag åkte Öresundståget från Copen till Malmö och hoppade av vid station Triangeln. Det finns en tullstation där också men den var inte bemannad.
Jag rekommenderar inte bil om du skall smuggla. Vänta gärna till morgonruschen när alla danska pendlare skall till Malmö.
Kompisar åker ofta på smuggelresor tillsammans för att ge varandra moraliskt stöd, om man nu kan uttrycka det så, och det vet tullen. Om en av er väcker tullens misstankar och åker dit, då blir ni misstänka allihop och får besvärliga frågor att svara på. Men om ni sitter på olika platser och låtsas att ni inte känner varandra så ansvarar var och en för sig själv utan att någon annan råkar illa ut.
Om tullen kommer är det vanligare att dom kommer utan hund än med hund. Om dom har hund behöver det inte vara en sk narkotikahund. Det är känsligt att ta en narkotikahund med sig ombord på tåget av olika orsaker. Det finns folk med allergier och hundrädda människor och om en narkotikahund skall "lukta" igenom ett helt tåg kan den bli utsatt för andra starka dofter som tillfälligt slår ut hundens luktsinne.
Jag har rest
många gånger mellan Copen och Malmö och har aldrig, inte en enda gång, haft några problem med tullen som knappt visat sig. Jag trodde t o m ett tag att det inte fanns någon tull mellan Copen och Malmö efter bron, men det finns det visst, på pappert i alla fall.