2012-04-22, 23:23
Medlem
heartagrams avatar
Ber om ursäkt på förhand om det redan skrivits om detta men sökt ett par trådar bak utan att hitta info (edit: som inte är från 08-09)

Har någon uppdaterad info om hur det fungerar att skicka vakuumförpackat från Danmark. Har tänkt använda dubbla "strykjärnspåsar" och posta ca 20g skicka express så det kommer fram dagen efter.

Tar jättegärna emot tips och rekommendationer.

Tack!
Citera
2012-04-23, 00:20
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piecees
Har kommit med en idé och skulle uppskatta respons på denna.
Har planer på att ta en trip till Chris nu i början av sommaren och vill såklart ha med mig schysst röka hem och slippa knas med tullen mm.

Är ägare till 6 brevduvor. Samtliga är runt 2 år gamla och har bott och är födda hos mig och min familj, de bor i sitt egna duvslag i trädgården.

Planerar att ta med mig 2 av mina duvor i transportbur bak i bilen. Rymliga mörklagda burar för att göra resan så komfortabel som möjligt för de små liven. Bor i mellersta Sverige.

Inga större mängder som de behöver flyga med, och duvor hittar som sagt alltid hem. Har provat att släppa av dem ca. 5 mil hemifrån och det gick utmärkt. Nu pratar vi dock betydligt längre sträckor än så, men hoppas att det går vägen som det ska.

Så, vad tror ni?

Brevduvor? Låter tvärfett, går det att köpa sådana någonstans och isåfall vart?
Citera
2012-04-23, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heartagram
Ber om ursäkt på förhand om det redan skrivits om detta men sökt ett par trådar bak utan att hitta info (edit: som inte är från 08-09)

Har någon uppdaterad info om hur det fungerar att skicka vakuumförpackat från Danmark. Har tänkt använda dubbla "strykjärnspåsar" och posta ca 20g skicka express så det kommer fram dagen efter.

Tar jättegärna emot tips och rekommendationer.

Tack!

skicka typ 4x5g istället så blir du iaf inte av med allt
Citera
2012-04-23, 16:06
Medlem
Nate!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodbyehorses
Har en fråga angående färjan mellan helsingborg och helsingör. Om man låter en kompis som ej har något på sig gå före och bekräfta över telefon att det inte finns någon tull. Borde inte det vara ganska safe att ta över cannabis på den rutten då?
Eftersom ingen svarat och du kanske funderar fortfarande; Det är väldigt enkelt att svara på - ja, om kompisen inte ser några tullare så borde "den som undrar" klara det galant. Men om det är tull där hur hade "man" tänkt då?

Som jag ser det är det 50% chans att du får med dig dina varor men samtidigt 0% risk att du åker fast. Om ni inte ställer till med något på färjan.
Citera
2012-04-23, 18:06
Medlem
heartagrams avatar
Okey med risk att det finns svar på detta med men klickat bak 30 sidor utan vettigt svar.

Vakuumförpackat i bilen över, ny bil kommer åka själv, varit ute och käkat med kunder så är
välklädd. Inga större mängder.

Tips?

Edit: över bron that is
Citera
2012-04-23, 21:50
Medlem
Pieceess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Brevduvor? Låter tvärfett, går det att köpa sådana någonstans och isåfall vart?

Från privatpersoner eller uppfödare. Inget djur man har i lägenhet precis, själva grejen är att de skall trivas i sitt hem, och därför återvänder de dit när man släpper ut dem.
Under rätta omständigheterna säljer någon säkert ett par duvor till dig, lättast är väl att kolla blocket/lägga ut en annons där.

Risken med att köpa vuxna duvor är att de inte tycker de hör hemma hos dig, utan hos sin förra ägare, och flyger därför tillbaka till denne så snabbt det bara går.

Äggkläckare finns annars, en rätt kul uppfinning enligt mig.
Köp duvägg, av uppfödare. Äggkläckare, de flesta bönder vet vart du får tag på en, annars kolla internet. Avvakta ett par veckor, och ta hand om de små äggen som om de var dina egna.
Sen jävlar, kan du smuggla som ett proffs.
Citera
2012-04-27, 13:19
Medlem
Tjenare FB, ska flyga från malmö till arlanda i dagarna och tänkte plocka med mig ett par buds. Någon som har några tips på att inte torska? förutom att stoppa upp i arslet då det redan är ett givet alternativ... Jag vet att risken är oerhört liten men saken är den att jag redan torskat för ringa smuggling när ja kom från amsterdam efter förra cannabis cup, kommer det göra att dom kollar mig lite extra eller? har inte åkt flyg efter det så ja vet inte om dom bryr sig om d eller inte. Tack på förhand!
Citera
2012-04-27, 16:07
Medlem
deyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skuttdahn00life
Tjenare FB, ska flyga från malmö till arlanda i dagarna och tänkte plocka med mig ett par buds. Någon som har några tips på att inte torska? förutom att stoppa upp i arslet då det redan är ett givet alternativ... Jag vet att risken är oerhört liten men saken är den att jag redan torskat för ringa smuggling när ja kom från amsterdam efter förra cannabis cup, kommer det göra att dom kollar mig lite extra eller? har inte åkt flyg efter det så ja vet inte om dom bryr sig om d eller inte. Tack på förhand!
Är det inrikes så skulle jag verkligen inte vara orolig. Men stoppa upp det i röven för säkerhetsskull och uppför dig hyfsat så är det nog lugnt ska du se.
En fördel är ju om du inte springer runt med massa pro-cannabis kläder och dylikt.
Citera
2012-04-30, 09:37
Bannlyst
Att man ska behöva känna sig såhär när det handlar om en jävla växt. Det är så löjligt.

Det allra bästa är som mååånga påpekat tidigare, att det inte ska kunna kopplas till en.

Men då tänker jag t.ex INNAN man kliver på tåget, det är väl där nojjan ligger, de flesta lägger väl märke till att man går på med en väska, två väskor, snut eller inte...folk ser att man har bagage...

äh wtf, jag vet inte...jag skulle rekommendera att inte ha något på sig. Jag tänker mig en tågresa i detta fall. Vill hunden lukta väskan så fine, man slipper iallafall vara med i registret. Skiter faktiskt fullständigt i pengarna (talar som en som köpt varan för egen slant och för eget bruk) om de skulle ta med sig väskan därifrån. "Det är inte mina prylar" (Men tänker då som skrivet tidigare att någon spanar på perrongen och kan koppla väskan till en)

Så jävla trött på allt skit faktiskt. Flytta ut till en öde ö borde vara en idé. men dom har väl fucking ubåtar, satelliter och allt skit efter en inom ett par timmar, skulle inte bli förvånad.

Staten knullar människan, när det är människan som ska knulla staten. Jag röker gärna om jag vill göra det, så det så. Vi är fucking människor.

Iallfall, låt det inte kopplas till en, det är min rekommendation. Inga privata/personliga prylar i väskan. Hellre en slant i vattnet än en prick i registret.

I slutändan så handlar det om att man inte vill vara med i det där jävla registret så man fuckar upp hela livet som en "medborgare"
Senast redigerad av euphoricmind 2012-04-30 kl. 09:47.
Citera
2012-05-03, 05:47
http://svt.se/2.33782/1.2791084/hasc...ristiania_okar

"Cannabisflödet ökar över Öresund
Fler smugglare nosas upp på tågen
Publicerad 2 maj 2012 - 15:50
Uppdaterad 2 maj 2012 - 18:32
ÖRESUNDSBRON | Tullen gör allt fler beslag av cannabis på tågen mellan Malmö och Köpenhamn. Under de tre första månaderna i år gjordes nästan lika många beslag som under hela 2009.
SVT Play
Intensifierad smugglarjakt på tågen
Det är främst på tågen mellan Malmö och Köpenhamn som beslagen ökar, och när Sydnytt åker med tullen - den 8 minuter långa sträckan mellan Hyllie och Malmö central - så görs faktiskt ett beslag på 2,5 gram hash."
Citera
2012-05-04, 18:50
Bannlyst
Satt mig på tåget. 7 timmar senare hemma.
Citera
2012-05-06, 11:05
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Tja! Sitter i manali och horde av en snubbe har att man kan fasta 1-2 gram under ett frimarke och skicka hem till sverige helt riksfritt. Sa ponera att jag testforsoker med 1 gram dunder som jag satter under ett vykort och skickar hem till en polare utan att jag berattar det for honom sa han slipper ljuga samtidigt som jag skriver en massa vykortstrams och far det att se proper ut.

Har nagon provat?
Kan det funka?
Kan min polare fa nan skit for det?
Jag skriver inget namn sa jag borde sitta lugnt?

peace!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in