2012-07-16, 01:59
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manniskan
Jag kan tyvärr inte svara på någonting annat än det sista du frågade om (dåligt svar är bättre än inget svar?). Man kan egentligen inte skylla på att man rökt på i t.ex amsterdam eller chris men det ses ofta mellan fingrarna, vilket jag konstaterat efter att ha läst på flashback samt pratat med två av mina ganska goda vänner som blivit upptäckta.. Smuggla safe!

Aight, det låter väl rätt bra.

Någon som vet om (tull)polisen gör grundligare undersökningar på plats i tåget? Visitering, urinprov och liknande alltså.
Citera
2012-07-16, 09:24
Medlem
tankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsNeverLupus
Vilka befogenheter har tullpolisen? Är ganska hemma på vad som sker vid "gränsen", men vad händer om man blir misstänkt för brott? Får man till polisen för ytterligare förhör + piss/blodprov?

Och är man safe om man kan hävda att man har blivit berusad utanför Sveriges gräns, ex. Danmark?

Tacksam för svar!
Tullen jagar smugglare inte folk som brukar, ser du bäng ut så blir du plockad för kontroll men du överlämnas inte till polis för du är bäng.

sitter du i en bil och rullar in så kan de plocka dig för drograttfylla om det givetvis är du som kör.
Citera
2012-07-16, 19:42
Medlem
bredbandskillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHUCKup
Någon med mycket erfarenhet att ta med sig ett hegge hem från Christiania?
Någon speciell tid, buss/tåg? Vad ska man se upp för? Räcker ~5000dkk för ett hegge bra grönt?

Absolut optimala det är att åka ditt med tåg på eftermiddagen under rusningstrafik, runt 4-5 och sedan köpt och åkt in vid 7-9 på morgonen. helst inte under helgerna där de är oftast berusade människor som behöver kontrolleras: Ordningsvakt på perrongen, extra tågvärdar, Securitas på tåget mm.

Annars att du åker på morgonen och åker hem vid rusningstrafik.

För att gömma det på tåget lägger du ner det du nu ska smuggla i påsarna som finns på öresundståget. (bakom vartenda säte) ta sedan en tom påse och lägg framför.

Ha den där under hela resan. plocka ej upp de om du ser tull, osv. rättare sagt glöm att du har de med dig förutom när du ska av

kommer tullen med sina hundar så kommer hunden troligtvis stanna vid dig, ge signaler till hundskötaren och fortsätta gå "som ingenting". Hundskötaren vet om detta nu och tar dig när du har stigit av för att garantera att det är ditt.

Nojja inte, ha rätt kläder, se inte misstänksam ut. Tänk klart, rök inte när du hämtar. Fira istället när du kommer tillbaka och har lyckats!

Blir du tyvärr tagen så se till att du har cb i pisset. Rättsväsendet ser mer empati för brukarna än smugglarna.

Denna beskrivning är en teori som jag har. Skriver inte detta som förberedelse till brott! inget antydande innehåll att jag har gjort detta. och uppmanar inte till det heller!
måste vara på den säkra sidan
Citera
2012-07-16, 23:59
Medlem
greenlungss avatar
Om man vakuum-förpackar valfri drog 3 gånger -> lägger det i en vattentät påse -> fäster en mindre vikt vid påsen -> lägger påsen med vikten i en tömd målarfärgs-burk med vatten i (alt målarfärg); hur lång tid tar det för molekylerna att tränga sig igenom så att lukten kan upptäckas av tränad hund månntro?

Skulle det kanske fungera med vissa droger med inte med andra?

Ber om fakta eller högst möjliga antagningar med uppbackning av fakta från kunniga personer.
Citera
2012-07-17, 15:49
Medlem
b1tchazznigas avatar
Tjo, familjen ska över till köpenhamn i helgen så blir nog att jag hänger med. Blir inte så stor smuggling endast ca 10g eller något. Jag lägger det i bilen så att det inte luktar något. Mina småsyskon kommer vara med ofc och vi åker med farsan så vi ser ut som ett par perfekta svenssons, finns det något att noja över? Finns det hundar i tullen med bilen?
Citera
2012-07-17, 17:24
Medlem
D3ans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b1tchazzniga
Tjo, familjen ska över till köpenhamn i helgen så blir nog att jag hänger med. Blir inte så stor smuggling endast ca 10g eller något. Jag lägger det i bilen så att det inte luktar något. Mina småsyskon kommer vara med ofc och vi åker med farsan så vi ser ut som ett par perfekta svenssons, finns det något att noja över? Finns det hundar i tullen med bilen?
De har tillgång till hund ja...
Citera
2012-07-17, 17:34
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Är det värt den eventuella förnedringen av din familj och syskon för en 10a? :O
Citera
2012-07-17, 17:35
Medlem
b1tchazznigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
Är det värt den eventuella förnedringen av din familj och syskon för en 10a? :O
Jag ser ut som en vanlig snubbe fan. Skulle de tulla mig troru? Jag gömmer bara skiten i min brors väska eller något. Frågan är bara om hundarna finns där..?
Citera
2012-07-17, 18:08
Medlem
bredbandskillens avatar
Citat:
Jag ser ut som en vanlig snubbe fan. Skulle de tulla mig troru? Jag gömmer bara skiten i min brors väska eller något. Frågan är bara om hundarna finns där..?

Som sagt, tullen har tillgång till hund ja. men de beror på när ni åker tillbaka till sverige. på nätterna får man sakta in så kollar tullen om bilen verkar vara misstänksamm eller inte. dom brukar inte vinka in familjer. men de händer inte sällan! så tänk på de

Finns många som till och med smugglar i barnvagnen, med sina spädbarn!! Dom som jobbar inom tullen är smarta ska du veta!
Citera
2012-07-17, 18:19
Medlem
nedranss avatar
Citat:
amen shit va nice, körba!
Citera
2012-07-17, 18:22
Medlem
b1tchazznigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bredbandskillen
Som sagt, tullen har tillgång till hund ja. men de beror på när ni åker tillbaka till sverige. på nätterna får man sakta in så kollar tullen om bilen verkar vara misstänksamm eller inte. dom brukar inte vinka in familjer. men de händer inte sällan! så tänk på de

Finns många som till och med smugglar i barnvagnen, med sina spädbarn!! Dom som jobbar inom tullen är smarta ska du veta!
Jo men familjen ser ut som ett par svenssons HAHA mina småsyskon ska t.o.m ha med sig polare trorjag så det blir nog chill
Citera
2012-07-17, 18:30
Medlem
bredbandskillens avatar
Citat:
Jo men familjen ser ut som ett par svenssons HAHA mina småsyskon ska t.o.m ha med sig polare trorjag så det blir nog chill

hehe men lycka till då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in