2015-09-13, 13:31
Medlem
Beroende på vart man befinner sig i Thailand skulle jag lätt rekommendera att knarka lite. Var i Thailand i vintras, på en liten ö där det enbart fanns 1 polisbil (vilket absolut inte var tillräckligt för den där ön). Blev bjuden på grälle av en fransk kille som odlade det utomhus. Jag uppelver att thailändare generellt är ganska knarkliberala, iaf om dom kan hjälpa en turist att få tag på det och tjäna en slant.
Citera
2015-09-13, 14:12
Medlem
stonedbybongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafakkd
Mja, även om jag gillar att utmana "the big guys" genom att ta med när ja flyger så skulle jag skitit i Thailand. Köp när du kommer dit istället.

Annars klassikern; köp svart mjukt hasch och en dosa general lös, töm ut snusen och forma ut haschet så att det täcker hela bottnen av dosan. Fyll på med snus och ready to roll.

Haschet bör ha samma färg som snuset för att minska chansen om någon får för sig att peta i den.

Se till att ha fler dosor med snus än den med dig.

Lycka till
Du gav mig den bästa smuggel iden just nu.
Fick gå in lite djupare bara.

Tackar!
Citera
2015-09-14, 11:09
Medlem
IncinerableWastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonedbybong
Du gav mig den bästa smuggel iden just nu.
Fick gå in lite djupare bara.

Tackar!
Problemet med snusdosor är att dom inte hjälper ett skvatt mot hundar.
Citera
2015-09-15, 14:36
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Första delen av meningen är korrekt men knappast det andra, att sätta dit en är deras jobb och således inte korrupt. Vad de vill är att få muta i sin ficka.

Ehh, om de inte hade varit korrupta hade de bara varit intresserade att _lagföra_ mig. Nu ville de dock sätta dit mig så att jag skulle muta dem. Jösses hur övertydlig behöver man vara.
Citera
2015-09-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrettySneaky
Ehh, om de inte hade varit korrupta hade de bara varit intresserade att _lagföra_ mig. Nu ville de dock sätta dit mig så att jag skulle muta dem. Jösses hur övertydlig behöver man vara.
Pressar jag upp någon mot väggen och hotar denne till att ge mig pengar så hotar jag någon, vad jag inte gör är att "sätta dit" någon.
Går jag till polisen och tjallar på någon "sätter jag dit" någon.

Men ja, vi snackar tydligen om samma sak så det spelar ingen roll.
Citera
2015-09-15, 23:02
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleWhale
Pressar jag upp någon mot väggen och hotar denne till att ge mig pengar så hotar jag någon, vad jag inte gör är att "sätta dit" någon.
Går jag till polisen och tjallar på någon "sätter jag dit" någon.

Men ja, vi snackar tydligen om samma sak så det spelar ingen roll.

Eller så har vi båda fel

https://sv.wiktionary.org/wiki/s%C3%A4tta_dit
Citera
2015-09-23, 18:57
Moderator
kvm3s avatar
I den här tråden diskuteras smuggling av cannabis, ifall det ej framgår tydligt nog

OT raderat.

/Mod
Citera
2015-09-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Tjo bre.

Ska till Thailand om några månader och insåg nu att jag antagligen inte pallar vara rökfri i 2 veckor.
Har ni tips på hur jag (på ett säkert sätt) ta med en 10a brunt till Thailand?
Vad är risken och straffen?

Tacksam för all info!

Peace
Bankok Hilton
Citera
2015-09-28, 21:48
Medlem
smokingfoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperskorg
Att använda droger i thailand förutom alkohol kan jag inte rekommendera. Lätt att det slutar fel och då kan det bli tufft...
Där har du fel.. Alltså är du i Phuket och turist ställen kan du bara gå på en reagge-pub och röka som fan för dom mutar polisen där. Sen om man köper vip"rum" på klubbarna kan man ladda som fan utan problem. Själv kört hög & full och polisen har stannat mig
Många gånger ger dom pengar sen drar jag vidare. Annars om man är rädd för det bara gå på apotek köpa allt möjligt roligt och är inga problem för är ju medicin 👍 har massa polare + tjej där nere och alla mutar när dom har gräs/ladd på sig om dom
Blir tagna ofta aldrig några problem.
Citera
2015-10-03, 14:05
Medlem
Hur ser det ut åt andra hållet? Alltså Malmö -> Cph.

Bryr sig danskarna om vad som kommer in i staden?

Ska åka ner om några helger med lite E på mig. Undviker helst hasslet med att fixa i Cph. Vet dessutom vad för grejee jag har här hemma.
Citera
2015-10-13, 20:39
Medlem
Skickade cannabis från köpenhamn till Sverige, kommer det fastna i tullen?

Hej! Jag var nere i christiania förra helgen, rökte lite och köpte sedan 45g och skickade hem. Jag plastade in cannabiset med gladpack, la i ett DVD-fodral, plastade in DVD-fodralet och tejpade sedan med silvertejp så allt var tätt packat. Jag skickade tre brev(ca 15 g i varje). Läste igenom några trådar på flashback där många rekomederade att skicka istället för smuggla över det. Jag har fått lite grönt skickat till mig inrikes, då var det helt lungt. Märker nu hur helvetes dum jag varit, då jag inte packat ordentligt och gjort mer research innan jag skickade(var väldigt stressad då jag var tvungen att hinna med tåg). Finns en stor risk att jag blir tagen för detta? Samt hur kollar tullen igenom post som skickas inom Europa? luktar hundar på varenda post-vagn/lastbil från Danmark till Sverige?
Breven borde komma imon eller övermon om dem kommer fram. Är endå lugn över det hela, finns värre saker att oroa sig över!

Hälsnignar!
Senast redigerad av Josefcool 2015-10-13 kl. 21:30.
Citera
2015-10-13, 20:49
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Skickade cannabis från köpenhamn till Sverige, kommer den fastna i tullen? infogad.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in