2012-05-30, 10:48
Medlem
nyligenfikens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaDaun
det låter mycket bra tycker jag jag gillar det där med att ha det i en chips påse. det ska jag också göra ^^ tack för den goda idén

Hehe, ibland får man lite märkliga idéer när man röker...
Citera
2012-05-30, 13:21
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyligenfiken
Ska åka Köpenhamn-Stockholm med samma tåg, så jag tänker att när jag väl har passerat Malmö borde det vara lugnt. Ska tänka på det där med mat. Finns det något sätt att försöka dölja eller försluta lukten på annat sätt?

Det går inte att dölja eller försluta lukten, punkt! Dock så kan det ta en stund innan lukten läcker ut. Bästa är mao att limma ihop chipspåsen så sent som möjligt, utan att för den saken skull smeta på cannabis-lukt på själva påsen.

Erkänn _aldrig_ att påsen är din...
Citera
2012-05-31, 01:09
Medlem
Läste på en amerikansk hemsida där dem hänvisade till att man kunde grinda frön eller stjälkar och sedan sprinkla på diverse saker, så att hunden reagerar på allt där dem inte hittar något olagligt. Vilket får tullvakten att tro att det är missvisande spår. Vet dock inte hur detta fungerar i praktiken men är en annorlunda idé.
Citera
2012-06-02, 18:42
Medlem
inb4modss avatar
Tänkte höra om någon har erfarenhet av flygen mellan Teneriffa och Sverige? Jag tänker på tullen tillbaks till Sverige. Är det lugnt att bara stoppa en bit i fickan eller ska man hellre vara lite försiktigare än så? Röntgar de väskorna, har de hundar, gör de stickprover etc?

Allmäna tips uppskattas
Senast redigerad av inb4mods 2012-06-02 kl. 18:45.
Citera
2012-06-03, 00:28
Medlem
Tropexs avatar
Hur ser tullen ut mellan Danmark-Sverige om man åker bil?
Citera
2012-06-04, 00:34
Citat:
Ursprungligen postat av Tropex
Hur ser tullen ut mellan Danmark-Sverige om man åker bil?

Ja, dom ser ut ungefär så här:

http://www.kristianstadsbladet.se/ar...AR_499422a.jpg

Frågor på det?
Citera
2012-06-04, 00:57
Medlem
Tropexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja, dom ser ut ungefär så här:

http://www.kristianstadsbladet.se/ar...AR_499422a.jpg

Frågor på det?

Kul.

Hur lätt är det att smuggla mindre mängder? Alltså hur stor är risken att tullen muddrar en/söker igenom bilen.
Citera
2012-06-11, 20:34
Bannlyst
jag ska åka till köpenhamn, Christiania imorgon och kommer vara framme där runt kl 12, undrar om det är många stånd öppna vid denna tidpunkt. Jag och några polare har samlat ihop drygt 1900 DDK. Vi tänker köpa endast Orange haze. Därför undrar vi ungefär hur mycket vi kommer få utav dessa 1900? Vi kommer åka hem med tåg och har planerat att lägga weedet i en ica påse som jag lägger i en annan ica påse som är fylld med starkt luktande saker tillexempel vitlök, olika såser och parfym. Tänker därefter lägga in påsarna i min ryggsäck längst ner och sedan en filt, någon tröja och matrester ovanpå sedan stänga ryggsäcken. Ni som smugglat innan, låter det som en bra idé för jag har hört att OH luktar mer än andra weed sorter... Uppskattar snabba svar för åker som sagt imorgon
Citera
2012-06-11, 20:41
Medlem
Mojotojos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbelouz
jag ska åka till köpenhamn, Christiania imorgon och kommer vara framme där runt kl 12, undrar om det är många stånd öppna vid denna tidpunkt. Jag och några polare har samlat ihop drygt 1900 DDK. Vi tänker köpa endast Orange haze. Därför undrar vi ungefär hur mycket vi kommer få utav dessa 1900? Vi kommer åka hem med tåg och har planerat att lägga weedet i en ica påse som jag lägger i en annan ica påse som är fylld med starkt luktande saker tillexempel vitlök, olika såser och parfym. Tänker därefter lägga in påsarna i min ryggsäck längst ner och sedan en filt, någon tröja och matrester ovanpå sedan stänga ryggsäcken. Ni som smugglat innan, låter det som en bra idé för jag har hört att OH luktar mer än andra weed sorter... Uppskattar snabba svar för åker som sagt imorgon

Om det luktar igenom, så kvittar det om du maskerar lukten med annan lukt. Du kanske kan lura en människa på det viset, men hunden kan dela upp lukterna ändå så det ger ingenting om dem har knarkhund med sig.
Skaffa en lufttät burk som inte släpper igenom lukten. Var diskret och var normal. Don't do the crime if you can't do the time. Så om ni inte är beredda för det så är väl klassikern gömma gräset i papperskorgen ett bra alternativ.

Tror inte ica-kassar är så bra på att hålla inne lukt...
Citera
2012-06-11, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mojotojo
Om det luktar igenom, så kvittar det om du maskerar lukten med annan lukt. Du kanske kan lura en människa på det viset, men hunden kan dela upp lukterna ändå så det ger ingenting om dem har knarkhund med sig.
Skaffa en lufttät burk som inte släpper igenom lukten. Var diskret och var normal. Don't do the crime if you can't do the time. Så om ni inte är beredda för det så är väl klassikern gömma gräset i papperskorgen ett bra alternativ.

Tror inte ica-kassar är så bra på att hålla inne lukt...

Okej planerar då att ta med en gb-glass liknande burk som är ännu mer lufttät. I den lägger jag en chipspåse med rökat I. chipspåsen stänger jag med hjälp av superlim. Kan även fylla påsen med kaffebönor. Låter det bra?
Citera
2012-06-11, 21:01
Medlem
brackvattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbelouz
Okej planerar då att ta med en gb-glass liknande burk som är ännu mer lufttät. I den lägger jag en chipspåse med rökat I. chipspåsen stänger jag med hjälp av superlim. Kan även fylla påsen med kaffebönor. Låter det bra?

Problemet är att hundarna kan urskilja en doft från en annan. Doftmolekyler kan ta sig igenom i stort sett allt som jag har förstått det så frågan du måste ställa dig är hur länge du kan fördröja att doftmolekylerna tränger sig igenom materialet.
Citera
2012-06-11, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brackvatten
Problemet är att hundarna kan urskilja en doft från en annan. Doftmolekyler kan ta sig igenom i stort sett allt som jag har förstått det så frågan du måste ställa dig är hur länge du kan fördröja att doftmolekylerna tränger sig igenom materialet.

jaha det stämmer nog.. Har du någon idé?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in