2011-11-17, 00:02
Bannlyst
Hur vet ni att det är tullare ni ser på Öresundstågen?

Jag tror att många av er helt enkelt missbedömer situationen och tar järnvägstjänstemän för att vara tullare. Dem har jag sett på tågen ofta, ibland med gula västar med reflexer på. Men de är inte tullare. Om det kommer uniformerad man och frågar om det är din väska som ligger på hyllan, då är det en järnvägstjänsteman.

En väska utan ägare blir genast misstänkt. Det kan röra sig om smuggling, men också terrorism, och järnvägsmännen håller uppsikt över väskorna av säkerhetsskäl. Det kan nog lätt misstolkas till att man tror att tullen är med på nästan alla tågen, om man inte vet bättre.
Citera
2011-11-17, 00:09
Medlem
Att du bara orkar, men du motiverar mig.

Citat:
Ursprungligen postat av carllarsen
Du sa att 50 resor var inte ett tillräckligt stort antal för att man skall kunna avgöra om det finns tull eller inte på Öresundstågen. Därav följer att man kan resa 50 gånger utan att se en tullare, men det kan ändå finnas tullare någon enstaka gång. Det vet man inte. Jag har rest över etthundra gånger utan att se någon tullare. Vad skall jag tro? Om jag inte ser någon tullare och inte tror att det finns några tullare finns det ju ingen anledning att gömma undan rökbiten, eller hur?
Du får tro vad fan du vill, men du behöver inte komma hit med din tro och förklara för alla som har faktiska erfarenheter av tullen att de har fel och att det inte finns någon tull. Vad är det som är så jävla svårt att förstå med att du uppför dig jävligt illa mot människor som ska försöka sig på detta de första gångerna? Vad är det du inte förstår med slumpen, rent matematiskt?
Nu har du vid flera tillfällen träffat på tull och erkänt att tull kan finnas, vilket jag bevisat om och om igen, så jag förstår inte varför du ens har den här diskussionen fortfarande.

Det finns tull på tågen ibland, och därför bör man vara förberedd på det.

Citat:
Vaddå - att jag skall ha rätt? Rätt i vad? Offrar jag folk till brottsregistert när jag berättar om mina erfarenheter? Nej, det tror jag inte. Människor har sina egna omdömen och kan nog ta vara på sig själv, tror jag, så du kan lika bra lägga ner verksamheten. Det gynnar inte din sak att fara fram med rena personangreppen. Det är inte seriöst. Du är inte seriös.

EDIT: Du är skraj för tullen.

Du får gärna berätta om dina erfarenheter, men när du kommer och agerar allsmäktigt kunnig och förklarar för andra att dom har fel fför dom inte har haft samma upplevelser som dig, då är du inte här för att dela med dig utav dina erfarenheter utan här för att du vill föra fram att din världsbild är den enda sanna, du har någon form av mental störning, det är inget personangrepp utan ren fakta.

Nej tullen skrämmer mig inte det minsta eftersom jag har vett nog att planera utifrån omständigheten att de kan dyka upp.
-
INNAN DU LYSSNAR PÅ CARLLARSEN SÅ LÄS NEDAN:
Bevis för att carllarsen är inkonsekvent i sitt beskrivande av tullens närvaro, vilket gör han opålitlig.
Beskrivning av det bedrägliga beteende han har.
Senast redigerad av Orax 2011-11-17 kl. 00:52.
Citera
2011-11-17, 00:11
Medlem
Citat:

Jag tror att många av er helt enkelt missbedömer situationen och tar järnvägstjänstemän för att vara tullare. Dem har jag sett på tågen ofta, ibland med gula västar med reflexer på. Men de är inte tullare. Om det kommer uniformerad man och frågar om det är din väska som ligger på hyllan, då är det en järnvägstjänsteman.

En väska utan ägare blir genast misstänkt. Det kan röra sig om smuggling, men också terrorism, och järnvägsmännen håller uppsikt över väskorna av säkerhetsskäl. Det kan nog lätt misstolkas till att man tror att tullen är med på nästan alla tågen, om man inte vet bättre.

Därför det står TULL på ryggen på deras västar? För de visar upp sin tull-legitimation om de inte bär västen?
Det har redogjorts hundratals gånger i dessa trådar, men du är för jävla trög eller envis för att ta till dig det, idiot.
-
INNAN DU LYSSNAR PÅ CARLLARSEN SÅ LÄS NEDAN:
Bevis för att carllarsen är inkonsekvent i sitt beskrivande av tullens närvaro, vilket gör han opålitlig.
Beskrivning av det bedrägliga beteende han har.
Senast redigerad av Orax 2011-11-17 kl. 00:52.
Citera
2011-11-17, 09:06
Medlem
steeekarns avatar
Hur står e chansen att man torskar om man skulle köra upp en 10:a - 15g i sketan? det kan ju knappast hunden lukta sig till eller?
Citera
2011-11-17, 10:49
Bannlyst
Ska åka buss ner till Österrike nu i vinter, nån som vet hur det ser ut med dessa resor? Kommer tullen stoppa bussen och söker dom igenom den med hunder eller dylikt?

Med tanke på att det känns ganska svårt att få tag på röka i alperna..
Citera
2011-11-17, 12:35
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ormjaevel
Ska åka buss ner till Österrike nu i vinter, nån som vet hur det ser ut med dessa resor? Kommer tullen stoppa bussen och söker dom igenom den med hunder eller dylikt?

Med tanke på att det känns ganska svårt att få tag på röka i alperna..

Har åkt ner 5 gånger till Österrike med buss och har blivit kollad 2 av gångerna i Tyskland. Annars var det faktiskt ganska enkelt att hitta gräs i Alperna, många skandinaver som gör en säsong där röker rätt friskt. Bara att fråga närmsta snowboardsnubbe som ser flummig ut.
Citera
2011-11-17, 12:38
Medlem
Balonzos avatar
Citat:

Öhh, dom brukar ha gula väster där det står "TULL" stort på ryggen? Dom går med hundar som sniffar på allt och alla? Ser dom hela tiden, går inte att missa.
Citera
2011-11-17, 13:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steeekarn
Hur står e chansen att man torskar om man skulle köra upp en 10:a - 15g i sketan? det kan ju knappast hunden lukta sig till eller?

Det är det säkraste sättet att smuggla på och risken att du blir ertappad är i det närmaste obefintlig. Hur skall tullen kunna hitta det? Då måste dom starka misstankar, men det tror jag inte att dom har så det är lugnt så länge du inte släpper en brakare just när hunden sniffar på dig.
Citera
2011-11-17, 18:44
Medlem
APPRENTICEs avatar
Citat:
Det är det säkraste sättet att smuggla på och risken att du blir ertappad är i det närmaste obefintlig. Hur skall tullen kunna hitta det? Då måste dom starka misstankar, men det tror jag inte att dom har så det är lugnt så länge du inte släpper en brakare just när hunden sniffar på dig.

läs mer i tråden.. hundarna är sjuka, de kan lukta sig till knark i en lufttät behållare om det är knutet i en kondom först så de kommer kunna lukta sig till även om du har tryckt upp det..
Citera
2011-11-17, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av APPRENTICE
läs mer i tråden.. hundarna är sjuka, de kan lukta sig till knark i en lufttät behållare om det är knutet i en kondom först så de kommer kunna lukta sig till även om du har tryckt upp det..

Om haschet är inneslutet i en lufttät behållare kan inte hundarna lukta sig igenom den. Luft består nämligen av syrgas och kvävgas och om inga sådana molekyler kan ta sig igenom så kan inte några cannabismolekyler heller ta sig genom eftersom dessa är mycket större organiska föreningar.
Citera
2011-11-17, 20:25
Medlem
APPRENTICEs avatar
Citat:
Om haschet är inneslutet i en lufttät behållare kan inte hundarna lukta sig igenom den. Luft består nämligen av syrgas och kvävgas och om inga sådana molekyler kan ta sig igenom så kan inte några cannabismolekyler heller ta sig genom eftersom dessa är mycket större organiska föreningar.

ok med det vi kallar luft täta behållare som t.ex. mat lådor som som ska vara "air tight sealed".. släpper efter någon halv timme ifrån sig molekyler av cannabis som hunden kan uppfatta, det var någon tidigare i tråden som sa att om en människas luktsinne är som ett frimärke så är en hunds lika stort som en fotbollsplan.
Citera
2011-11-17, 23:52
Medlem
steeekarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av APPRENTICE
ok med det vi kallar luft täta behållare som t.ex. mat lådor som som ska vara "air tight sealed".. släpper efter någon halv timme ifrån sig molekyler av cannabis som hunden kan uppfatta, det var någon tidigare i tråden som sa att om en människas luktsinne är som ett frimärke så är en hunds lika stort som en fotbollsplan.

Jag förstod det som att det tar lite tid för att lukter ska kunna ta sig igenom "lufttäta" saker, så om vi säger att man packar ihop det bra lindar det några varv med 2 - 3 kådisar och tvättar av det med något lösningsmedel sen kör man upp det i 2:an eller sväljer det med en skvätt raps/olivolja så borde chansen vara obefintlig även för en hund, den kan ju inte lukta sig genom min mage.

Känns så jävla waste att dra tex till chris utan att få med sig något hem :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in