2011-09-13, 12:08
Medlem
HopeYouGuessedMyNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo-ia
Hehe, jag bad om det!

Nä, men hon ingick i det delvis civila tullgänget som plockade in mig.
Jag fick i normal ordning gå walk of shame på Centralen, strippa, spela oskyldig (men det var jag ju, de hittade inget ), ljuga på en massa frågor och allt det.

Vad menar du? Varför skulle de ha plockat in dig om du inte hade nåt? För att du luktade weed eller vadå?

På tal om öresundståget : lägg ner såna dumheter. Hur kan folk fortfarande vara så korkade? Vet ni hur många det är som åker dit?!?! Tågen kryllar av civila tullare, ibland känns det som att var tionde, var femtonde person är tullare. Idiotungar...ni offrar framtiden för lite brunt.
Citera
2011-09-13, 12:12
Medlem
Blaze.s avatar
Hello.

Sitter i Prag just nu sa det blir inga 'a' , a , 'o'.

Ar och tagluffar och t'a'nkte ta vagen forbi christiania pa vagen hem. Ska ga rakt pa sak.. Ar det mojligt att kopa runt 20,30 gram inne i chris for att sedan ta taget hem till Sverige? Jag har en stor ryggsack.

Kan ju tillagga att vi har varit i diverse lander i Europa tidigare och bara visat pass.
Citera
2011-09-13, 12:21
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Hello.

Sitter i Prag just nu sa det blir inga 'a' , a , 'o'.

Ar och tagluffar och t'a'nkte ta vagen forbi christiania pa vagen hem. Ska ga rakt pa sak.. Ar det mojligt att kopa runt 20,30 gram inne i chris for att sedan ta taget hem till Sverige? Jag har en stor ryggsack.

Kan ju tillagga att vi har varit i diverse lander i Europa tidigare och bara visat pass.
Packa så doftfritt som möjligt och hoppas på det bästa

Åk från kastrup och spana in pärongen innan du går på, ser du tull med hund så låtsas du bara som om det regnar och tar nästa tåg.
Citera
2011-09-13, 12:27
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissen_mjau
Packa så doftfritt som möjligt och hoppas på det bästa

Åk från kastrup och spana in pärongen innan du går på, ser du tull med hund så låtsas du bara som om det regnar och tar nästa tåg.

Aker fran K'o'penhamns centalstation till Malm'o', sen fran Malm'o' till v'a'strag'o'taland, tror jag. Den vagen akte vi nar vi skulle fran Sverige till Danmark forra gangen. Sag ingen konstapel.
Senast redigerad av Blaze. 2011-09-13 kl. 12:29.
Citera
2011-09-13, 12:44
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Aker fran K'o'penhamns centalstation till Malm'o', sen fran Malm'o' till v'a'strag'o'taland, tror jag. Den vagen akte vi nar vi skulle fran Sverige till Danmark forra gangen. Sag ingen konstapel.
Dom gånger jag har stött på tull så gäckade dom på kastrup så det är där man spanar in dom, åker du från centralen så kan du bara bli överraskad .

Från chris till kastrup tar man sig även på 5 minuter, går metro från torget

Klart du kan köra på ren chansspel, kan tänka mig att dom flesta tågen slinter förbi utan tullens personal ombord men det behövs bara en gång för att åka dit.
Citera
2011-09-13, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HopeYouGuessedMyName
Vad menar du? Varför skulle de ha plockat in dig om du inte hade nåt? För att du luktade weed eller vadå?

Dom hade hund. Hundar känner även mkt små mängder (smulor på kläderna te x) med så man kan visst bli visiterad även om man inte har nåt.
Och man är väl oskyldig tills dess att motsatsen bevisats? Alltså var jag oskyldig!
Citera
2011-09-13, 14:54
Medlem
snowgoons avatar
ska skicka iväg gräs på posten inrikes, vad är bäst att paketera med? helst sånt man har hemma.
mvh
Citera
2011-09-13, 16:52
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Dom gånger jag har stött på tull så gäckade dom på kastrup så det är där man spanar in dom, åker du från centralen så kan du bara bli överraskad .

Från chris till kastrup tar man sig även på 5 minuter, går metro från torget

Klart du kan köra på ren chansspel, kan tänka mig att dom flesta tågen slinter förbi utan tullens personal ombord men det behövs bara en gång för att åka dit.

Vad menas med g'a'ckade? :P

F'o'rstar inte riktigt, ska man ta taget fran kastrup?

Sen om man k'o'per runt 20 g i chris, far man betala standardpriset som man far betala nar man bara koper ett gram tillexempel, eller far man ett specialpris f'o'r att man k'o'per mer 'a'n vanligt?
Citera
2011-09-13, 17:00
Medlem
Blaze.s avatar
Edit: Felpost
Citera
2011-09-13, 17:00
Medlem
kissen_mjaus avatar
Citat:
Vad menas med g'a'ckade? :P

F'o'rstar inte riktigt, ska man ta taget fran kastrup?

Sen om man k'o'per runt 20 g i chris, far man betala standardpriset som man far betala nar man bara koper ett gram tillexempel, eller far man ett specialpris f'o'r att man k'o'per mer 'a'n vanligt?
Dom stod och väntade på tåget
Jag antar att dom är fullt medvetna att mer försiktiga personer inte riktigt är sugna på att dela tåg med dom så dom ställer sig där dom syns minst.

I mina ögon är det det säkraste alternativet, om inget annat så sparar man sig en massa nerver att sitta i den där tullfällan,

Mängdrabbat får du bara du köper några få g, för 20 kan du nog klippa bort nån tia på prislappen.
förhandla dig fram, frågan vad puschern vill ha för den önskade mängden, passar det inte så kan du alltid försöka pruta eller gå vidare till bordet bredvid.
Citera
2011-09-13, 17:08
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Dom stod och väntade på tåget
Jag antar att dom är fullt medvetna att mer försiktiga personer inte riktigt är sugna på att dela tåg med dom så dom ställer sig där dom syns minst.

I mina ögon är det det säkraste alternativet, om inget annat så sparar man sig en massa nerver att sitta i den där tullfällan,

Mängdrabbat får du bara du köper några få g, för 20 kan du nog klippa bort nån tia på prislappen.
förhandla dig fram, frågan vad puschern vill ha för den önskade mängden, passar det inte så kan du alltid försöka pruta eller gå vidare till bordet bredvid.

Okej, hmm. Om jag f'o'rstott det h'a'r r'a'tt sa finns det risk f'o'r att dom star pa taget och kikar runt. Jag har en sjukt stor v'a'ska med kl'a'der osv. Dom b'o'r v'a'll inte rota igenom hela.

Men det finns alltsa inget att g'o'ra f'o'rutom att dra till kastrup och kolla om det star nagra d'a'r?

B'a'r dom uniform da eller?
Citera
2011-09-14, 17:14
Medlem
HopeYouGuessedMyNames avatar
...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem