Flashback bygger pepparkakshus!
2012-06-20, 19:55
Medlem
ItsNeverLupuss avatar
Citypolisen har tydligen kört razzior på perrongen (Sthlm central) och spanat på misstänkta från köpenhamns-tågen. Någon som sett dem där, torskat?

http://www.svt.se/nyhetsklipp/regionalt/abc/vapen-och-narkotikabeslag-pa-centralen
Senast redigerad av ItsNeverLupus 2012-06-20 kl. 19:58.
Citera
2012-06-22, 22:04
Medlem
zxqs avatar
Tänkte ta mig över till Danmark för att köpa mig ett hekto röka i Chris.
Tänkte sedan ta bussen tillbaka till Malmö, då det känns säkrare än att ta tåget. Är detta en korrekt känsla?
Hur gör tullen med bussar? Drar dom in en hund och går genom bussen?

Tänkte lägga ifrån mig väskan och inte kännas vid den igen förrän bussen är framme.
Citera
2012-06-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zxq
Tänkte ta mig över till Danmark för att köpa mig ett hekto röka i Chris.
Tänkte sedan ta bussen tillbaka till Malmö, då det känns säkrare än att ta tåget. Är detta en korrekt känsla?
Hur gör tullen med bussar? Drar dom in en hund och går genom bussen?

Tänkte lägga ifrån mig väskan och inte kännas vid den igen förrän bussen är framme.

Undrar samma sak. Ska man göra nått i livet måste man riskera lite.

Men hur e det i tullen. Blir det stop där man kollar alla pass och sånt skit. Eller viftas bussen förbi.
Nån hund inblandad?
Citera
2012-06-25, 20:10
Medlem
BagarenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsNeverLupus
Citypolisen har tydligen kört razzior på perrongen (Sthlm central) och spanat på misstänkta från köpenhamns-tågen. Någon som sett dem där, torskat?

http://www.svt.se/nyhetsklipp/regionalt/abc/vapen-och-narkotikabeslag-pa-centralen

Vafan är detta? Hetsjakten på narkotika har tagit alldeles för stora proportioner. Kan inte grisarna lägga mer krut på att stoppa våldsverkare istället. Stackars grabbarna som blev tagna för några gram röka när de var ute och åkte tåg
Citera
2012-06-26, 09:59
Medlem
Stryops avatar
Har förstått att det säkraste när man åker ner till Chris och hem igen är att vara 2 bilar så den rena bilen åker först och kontrollerar att kusten är klar gällande tullen. Men nu imorgon när vi sticker har vi bara 1 bil och vi tänkte köpa hem några g. Hur ofta är tullen dära? Vad föreslår ni för taktiker?

EDIT: Förstår att frågan har blivit besvarad X antal ggr.
Senast redigerad av Stryop 2012-06-26 kl. 10:04.
Citera
2012-06-26, 20:19
Medlem
BagarenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stryop
Har förstått att det säkraste när man åker ner till Chris och hem igen är att vara 2 bilar så den rena bilen åker först och kontrollerar att kusten är klar gällande tullen. Men nu imorgon när vi sticker har vi bara 1 bil och vi tänkte köpa hem några g. Hur ofta är tullen dära? Vad föreslår ni för taktiker?

EDIT: Förstår att frågan har blivit besvarad X antal ggr.

Ja det du inte bör göra är att skriva på ett internetforum som tullen kan läsa när du ska åka och hur du ska åka.
Citera
2012-06-26, 20:30
Medlem
Det bästa sättet är att använda sig av båt om ni trähuvuden inte fattat det. Ta valfri fritidsbåt förankrad i helsingborg och åk över. Handla och åk sedan hem. Garanterat riskfritt.

Hur tror ni allt annat kommer in i landet?
Citera
2012-06-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BagarenB
Ja det du inte bör göra är att skriva på ett internetforum som tullen kan läsa när du ska åka och hur du ska åka.

Och du tror att tullen sitter här och läser?
Citera
2012-06-26, 21:14
Medlem
BagarenBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
Och du tror att tullen sitter här och läser?

Garanterat.
Citera
2012-06-27, 09:19
Medlem
Stryops avatar
Citat:
Garanterat.

Är vi inte annonyma? Förstår vad du menar så får väl nöjja mig med dom hundra sidor som redan finns.
Senast redigerad av Stryop 2012-06-27 kl. 09:29.
Citera
2012-06-27, 10:13
Medlem
Citat:
Garanterat.

Och du tror att tullen sätter upp vägspärrar med hundratals man + hundar bara för att någon på ett internetforum har sagt att de ska åka imorgon. ??

Det kan ju vara så att de inte åker.
Citera
2012-06-27, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stryop
Är vi inte annonyma? Förstår vad du menar så får väl nöjja mig med dom hundra sidor som redan finns.

Jo vi är anonyma, det är bara så att man får fruktansvärda straff för detta i Sverige, medan man i Danmark kan springa runt ashög och gå förbi polisen och de fullkomligt skiter i en.

Dvs, vi har ångest för att vi måste åka hem + att massa förmyndarjävlar är efter oss och vill sätta oss i straffregistret.

Dvs, alla som åker till Danmark vill i hemlighet aldrig åka hem, eftersom Danmark äger och Sverige suger. Den ångesten + ångesten av förmyndarsamhället förstör sinnesfriden.

Det är därför det känns som att åka till Nangijala när man är på väg dit och som att Katla ska äta ens pungkulor rostade över öppen eld på väg tillbaka.

Jag pundar iofs inte längre men jag minns allt att jag fanimej inte ville åka hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in