2013-07-09, 14:54
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkastrull
Nu kommer jag förmodligen låta extremt paranoid, vilket jag faktiskt är...Men kommer de misstänka att man smugglar något inom sig ifall de luktar cb men utan att man har något på sig?

Beter du dig misstänksamt så kan det mycket väl hända men beror väl och på vad vi snackar om här, flygplats eller tågstation liksom. Ser du normal ut och beter dig normalt så lär det gå bra, är ju främst beteendet som gör att tullar snappar upp dig.

Men sitter du vid datorn och är nervös så är det nog ingen bra ide.

Smugglade har själv tagit med mig weed på flyget två gånger utan problem, en gång från Sverige och en gång på flyget hem. Fick med mig ganska mycket gömt i specialbagage en gång (om det var smart eller inte får någon gärna svara på, eller om man vid ett nytt tillfälle kanske ska ta och svälja skiten om jag ens lyckas.. ) samtidigt som jag var bra stek men hade även övertygad att det skulle gå fint så hade nerverna helt under kontroll.
Senast redigerad av waikikii 2013-07-09 kl. 14:56.
Citera
2013-07-09, 20:26
Medlem
InkMeBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Beter du dig misstänksamt så kan det mycket väl hända men beror väl och på vad vi snackar om här, flygplats eller tågstation liksom. Ser du normal ut och beter dig normalt så lär det gå bra, är ju främst beteendet som gör att tullar snappar upp dig.

Men sitter du vid datorn och är nervös så är det nog ingen bra ide.

Smugglade har själv tagit med mig weed på flyget två gånger utan problem, en gång från Sverige och en gång på flyget hem. Fick med mig ganska mycket gömt i specialbagage en gång (om det var smart eller inte får någon gärna svara på, eller om man vid ett nytt tillfälle kanske ska ta och svälja skiten om jag ens lyckas.. ) samtidigt som jag var bra stek men hade även övertygad att det skulle gå fint så hade nerverna helt under kontroll.

Exakt, beteende och lite utseende spelar mest roll. Ja, sen kan man undvika att lukta sjukt mycket weed också. Jag vakuumförpackar och sedan stoppar bara ner i fickan. Större mängder åker ner i handbagaget i en snusdosa. Har inte ens tänkt på att jag kanske kan åka fast, i alla fall inte när jag reser inrikes. Vi kan väl säga att det främst beror på att jag ser så sjukt söt och snäll ut.
Citera
2013-07-10, 19:38
Medlem
-TheLizardKing-s avatar
Ta med hasch ut ur Sverige!

Hur är tullen från Sverige till Finland om man tar bilvägen över?
Tänkte nämligen ta med lite hasch till Finland.
Frågade på denna tråden här eftersom folk här har nog varit med om detta/liknande om man röker mycket.
Citera
2013-07-10, 19:50
Medlem
UncleBerts avatar
Du kommer inte stöta på några hundar direkt. Se städad ut och göm de under pungen.
Citera
2013-07-10, 20:04
Moderator
kvm3s avatar
Tråden Ta med hasch ut ur Sverige! infogad.

/Mod
Citera
2013-07-11, 01:47
Medlem
akvifers avatar
Let drop some science on ya fools!

1. Beställ Moisture Barrier Bags, tex (och helst atm) 3M Drishield 3400
2. Lägg i ditt röka
3. Värmeförsegla med frugan plattång
4. Lägg paketet under vatten för att se om det läcker. Ja? Gör om steg 3.
5. Lägg det i diskmaskinen, kör en diskning.
6. Lägg det i en ny Moisture Barrier Bag
7. Värmeförsegla
8. Kolla om det läcker
9. Lägg det i diskmaskinen

10. Nu har du ett paket du kan köra upp i nosen på knarkhundar!

Påsarna kan göras till alla möjliga storlekar och former med hjälp av plattången, perfekt för att göra special påsar som skall passa i dvd-spelare och liknande.

OBS! Tänk på partiklarna som finns på allt knark nuddar, dvs dina fingrar, kläder, bord osv. Tvätta av ytorna med Isopropanol/Isopropylalkohol. Finns billigt på kjell & co. Och använd gärna flera ombyten av latexhandskar under dessa 10 steg. Finns folk som duschar mellan de olika lagrena och packar nakna, men det är helt klart extreme om man bara är lite metodisk och noggrann.

Tänk på att det spelar ingen roll hur noga man än följer stegen om man sen lägger paketet på ett bord som det har legat knark eller ens ziplockpåsar med knark på. Partiklar färdas igenom plast, det är därför inte okej att överhuvudtaget använda något som kommit i kontakt med droger som inte förpackats på ovanstående sätt. För det finns garanterat spår på dessa saker. Ofta åker ju kartellers och liknande organisationers försändelser fast pga inte packeteringen av droger utan partiklar som har finnits på bilar, människor, annan last osv. Säkert en fattig marijuana rökande man som betalades 5 dollar för att lasta lastbilen med den lagliga lasten som satte partiklarna där, inte själva kartellen.

Isopropanol / Isopropylalkohol kan även användas istället eller som extra komplement till diskmaskinen, se bara till att täcka och torka av varje millimeter av påsarna.

Så. Nu kan alla som vill smuggla smuggla säkert och förhållandevis smidigt. Man slipper svetsa konservburkar och sånt skitgöra. Lazy man versionen av smuggling helt klart.

Lesson over!
Senast redigerad av akvifer 2013-07-11 kl. 02:28.
Citera
2013-07-11, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akvifer
Let drop some science on ya fools!

1. Beställ Moisture Barrier Bags, tex (och helst atm) 3M Drishield 3400
2. Lägg i ditt röka
3. Värmeförsegla med frugan plattång
4. Lägg paketet under vatten för att se om det läcker. Ja? Gör om steg 3.
5. Lägg det i diskmaskinen, kör en diskning.
6. Lägg det i en ny Moisture Barrier Bag
7. Värmeförsegla
8. Kolla om det läcker
9. Lägg det i diskmaskinen

OBS! Tänk på partiklarna som finns på allt knark nuddar, dvs dina fingrar, kläder, bord osv. Tvätta av ytorna med Isopropanol/Isopropylalkohol. Finns billigt på kjell & co. Och använd gärna flera ombyten av latexhandskar under dessa 10 steg. Finns folk som duschar mellan de olika lagrena och packar nakna, men det är helt klart extreme om man bara är lite metodisk och noggrann.

Isopropanol / Isopropylalkohol kan även användas istället eller som extra komplement till diskmaskinen, se bara till att täcka och torka av varje millimeter av påsarna.

Så. Nu kan alla som vill smuggla smuggla säkert och förhållandevis smidigt. Man slipper svetsa konservburkar och sånt skitgöra. Lazy man versionen av smuggling helt klart.

Lesson over!

hur vet du att detta funkar? hundarna kan ju känna lukten fast inte vi människor gör det.
Citera
2013-07-11, 02:10
Medlem
akvifers avatar
Finns hardcore knowleage bakom varje steg. Ett första steget för att verifiera ovanstående är att läsa guiderna till paketering som finns klistrade på Silkroad forum. Sedan hjälper gärna en kemi-b merit eller högre för att gå vidare. Gärna materialkunskap och lite allmänbildning också. För att förtydliga, någon hundkunskap behövs inte för allt är koncentrerat på partiklar och deras möjligheter att ta sig ut ur paketet. Eller de som finns på som man vill ta bort. Alltså inga partiklar som kommer ut, då spelar inte detektionsmetoden någon roll, om det är hundar eller de nya elektroniska "sniffer-dogs". Enda man behöver oroa sig för är ett handgripligt sökande eller röntgen.

Men med ovanstående metod skulle jag personligen kunna tänka mig smuggla till thailand eller något annat extremland. Detta är något jag absolut inte rekommenderar då det ofta är belagt med dödstraff... Men ett hum om hur säker jag är på min sak, you cant question basic science right? Som att neka evolution eller nåt.

EDIT: Dock så krävs det att man litar på de data som tillverkarna för dessa MMB's ger. Men andra företag är beroende av dessa produkter så man kan iaf anta att de bör hålla måttet. Produkter riktade mot vanliga konsumenter bör man kanske inte sätta lika högt förtroende till. Desamma gäller alkoholen, att du får det du betalar för, men dessa risker bör ses som små.
Senast redigerad av akvifer 2013-07-11 kl. 02:22.
Citera
2013-07-11, 04:20
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
.
Citat:
Men med ovanstående metod skulle jag personligen kunna tänka mig smuggla...

Har du smugglat personligen med denna metod och haft hundar i närheten som inte känt någonting?
Citera
2013-07-11, 04:39
Medlem
akvifers avatar
Har förlitat mig på den metoden men aldrig utsatts för ett möte med en hund.

Hundförsök har gjorts på vacuumförpackningar (kolla silkroad tex.) och finns beskrivet i många böcker om droghandel, tex rökarnas favorit Mr nice.

Men det handlar inte om försök egentligen, försöken spelar ingen roll om vetenskapen bakom dom är stabil. Något annat vore ju upphävning av naturlagarna, med andra ord mirakel.

Läs på enligt min förra post så förstår du. Evolutionen är ett bra exempel. Man behöver inte visa ett konkret exempel på att de funkar, för alla vetenskapliga bevis pekar på att det gör det.

EDIT: Och för att verkligen förtydliga, man kan absolut dölja droger från hundar. Dom är inga supervarelser, men bra luktsinne har dom. Men om det inte finns någon lukt så får dom problem.
Senast redigerad av akvifer 2013-07-11 kl. 04:46.
Citera
2013-07-11, 12:11
Medlem
-TheLizardKing-s avatar
Men vet nån hur tullen är mellan Sverige-Finland?
Citera
2013-07-11, 12:32
Medlem
RAGEDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheLizardKing-
Men vet nån hur tullen är mellan Sverige-Finland?
Det är bara köra över. Har åkt över ett x antal gånger i över 10 år och har bara blivit invinkad en gång på tillbakavägen och då hade dom ett frågeformulär om hur jag upplevde min resa och om städerna runt om kring. Tror tullen är störst vid Happaranda men ser knappt något som händer..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in