Citat:
Ursprungligen postat av litenbonde
Inte nog med att hunden kan känna doften, Den kan även särskilja bort alla andra dofter vilket göra att det inte ens skulle fungera att lägga den i en påse i bensintanken.Står där en riktigt polishund så är du nästan 100% körd! Dock så finns det inte så många sådana ute och inte heller i så långa intervall så chansen att stöta på en är inte jättestor.
Har jag förstått det rätt så använder polisen hundar som inte är tränade oftast och ifall de skulle misstänka någon så styr de hunden i riktningen mot den personen och har därmed anledning att genomsöka denna då hunden "markerade" honom/henne.
Ja visst kan den särskilja dofter. men det måste finnas en doft att snappa upp också.
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Erfarenhet.... Och folk smugglar i tank bilar men hundarna hittar ändå, men visst, kör upp en kvist i prutten och hoppas på det bästa. Gör vad DU tror är rätt.
Erfarenhet? Så du har alltså tryckt upp 20 gram i prutten och sen torskat el vad menar du? Klart jag gör vad jag tror är rätt. Tror du har fel iaf och kommer tro det tills du kommer med en källa som bevisar motsatsen, och inte dina personliga funderingar i frågan..
Hehe tror ni dofter bara passerar ut från ett material direkt? alla materiel har olika genomsläppstid beroende på hur poröst det är.. stoppar du skiten i en plastpåse (ta en titt på en plastpåse i mikroskop en gång kommer ni få se en massa hål) så kanske det tar tio minuter för doften att ta sig ut.. stoppar du den i en bensintank handlar det kanske om lite längre tid.
Den mänskliga kroppen tror jag faktiskt håller inne doften längst., många olika lager av fett, kött, magsyra, tarmar mm. många olika lager att ta sig igenom för doften. så packar du det rätt, inte kontaminerar utsidan och inte låter skita ligga för länge så spelar det inte nån roll vad du stoppar det i. rumpan, väskan, bensintanken el en petflaska.
Tror "never get busted again" är en bra dokumentär för er två att se.