2010-03-01, 22:35
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1110
Skulle dem känna om man svalde kondomen eller stoppa upp den i anus? Dumförklara mig gärna!

Ja! Tror du ingen annan har tänkt tanken?
Citera
2010-03-03, 10:36
Medlem
fredrik1110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Ja! Tror du ingen annan har tänkt tanken?

Just det jag tror, just därför undra jag om det verkligen fungerar?
Citera
2010-03-03, 17:42
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik1110
Just det jag tror, just därför undra jag om det verkligen fungerar?

Men lilla gubben

Om du provar att använda den där klumpen som sitter på din nacke och inte ditt vänstra pekfinger så kan du nog förstå att om det vore så lätt hade alla kört upp gräs i prutten och knallat över. Men ett tips, spara veckopengen och köp godis istället. Visst är det nog inte så skadligt att röka när man är 14 men det är nog bäst att låta bli ändå. Och FB är inte bra ställe för dig som är så liten heller, prova lunar eller nått sånt om det inte finns kvar. Tror du kommer mogna på dig hyfsat så du kan göra som dom andra och komma hit när dom är runt 17 istället.

Btw. Hyr en film också, tråkigt att bara sitta och äta godis...
Citera
2010-03-09, 19:27
Medlem
Flashpops avatar
Citat:
Men lilla gubben

Om du provar att använda den där klumpen som sitter på din nacke och inte ditt vänstra pekfinger så kan du nog förstå att om det vore så lätt hade alla kört upp gräs i prutten och knallat över. Men ett tips, spara veckopengen och köp godis istället. Visst är det nog inte så skadligt att röka när man är 14 men det är nog bäst att låta bli ändå. Och FB är inte bra ställe för dig som är så liten heller, prova lunar eller nått sånt om det inte finns kvar. Tror du kommer mogna på dig hyfsat så du kan göra som dom andra och komma hit när dom är runt 17 istället.

Men, Källa på det tack! För det tror jag inte ett skit på.
Om man sväljer skiten finns det inte en chans i världen att en hund kan känna det. Om du röker innan så markerar den ju dig ändå men har du det i magen, var lugn, när dom inte hittar nått på dig får du gå efter 30 min en timma. Pga att hunden kan felmarkera, det är inte olagligt att lukta cannabis. du var på en fest där några okända snubbar rökte och det satte sig i dina kläder.. sen är du fri att gå och du kan spy eller skita ut shiten
Citera
2010-03-10, 18:03
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashpop
Om man sväljer skiten finns det inte en chans i världen att en hund kan känna det. Om du röker innan så markerar den ju dig ändå men har du det i magen, var lugn, när dom inte hittar nått på dig får du gå efter 30 min en timma. Pga att hunden kan felmarkera, det är inte olagligt att lukta cannabis. du var på en fest där några okända snubbar rökte och det satte sig i dina kläder.. sen är du fri att gå och du kan spy eller skita ut shiten

Erfarenhet.... Och folk smugglar i tank bilar men hundarna hittar ändå, men visst, kör upp en kvist i prutten och hoppas på det bästa. Gör vad DU tror är rätt.
Citera
2010-03-10, 18:17
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Om man sväljer skiten finns det inte en chans i världen att en hund kan känna det.

Inte nog med att hunden kan känna doften, Den kan även särskilja bort alla andra dofter vilket göra att det inte ens skulle fungera att lägga den i en påse i bensintanken.Står där en riktigt polishund så är du nästan 100% körd! Dock så finns det inte så många sådana ute och inte heller i så långa intervall så chansen att stöta på en är inte jättestor.
Har jag förstått det rätt så använder polisen hundar som inte är tränade oftast och ifall de skulle misstänka någon så styr de hunden i riktningen mot den personen och har därmed anledning att genomsöka denna då hunden "markerade" honom/henne.
Citera
2010-03-10, 20:12
Medlem
Flashpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbonde
Inte nog med att hunden kan känna doften, Den kan även särskilja bort alla andra dofter vilket göra att det inte ens skulle fungera att lägga den i en påse i bensintanken.Står där en riktigt polishund så är du nästan 100% körd! Dock så finns det inte så många sådana ute och inte heller i så långa intervall så chansen att stöta på en är inte jättestor.
Har jag förstått det rätt så använder polisen hundar som inte är tränade oftast och ifall de skulle misstänka någon så styr de hunden i riktningen mot den personen och har därmed anledning att genomsöka denna då hunden "markerade" honom/henne.

Ja visst kan den särskilja dofter. men det måste finnas en doft att snappa upp också.

Citat:
Erfarenhet.... Och folk smugglar i tank bilar men hundarna hittar ändå, men visst, kör upp en kvist i prutten och hoppas på det bästa. Gör vad DU tror är rätt.

Erfarenhet? Så du har alltså tryckt upp 20 gram i prutten och sen torskat el vad menar du? Klart jag gör vad jag tror är rätt. Tror du har fel iaf och kommer tro det tills du kommer med en källa som bevisar motsatsen, och inte dina personliga funderingar i frågan..

Hehe tror ni dofter bara passerar ut från ett material direkt? alla materiel har olika genomsläppstid beroende på hur poröst det är.. stoppar du skiten i en plastpåse (ta en titt på en plastpåse i mikroskop en gång kommer ni få se en massa hål) så kanske det tar tio minuter för doften att ta sig ut.. stoppar du den i en bensintank handlar det kanske om lite längre tid.
Den mänskliga kroppen tror jag faktiskt håller inne doften längst., många olika lager av fett, kött, magsyra, tarmar mm. många olika lager att ta sig igenom för doften. så packar du det rätt, inte kontaminerar utsidan och inte låter skita ligga för länge så spelar det inte nån roll vad du stoppar det i. rumpan, väskan, bensintanken el en petflaska.

Tror "never get busted again" är en bra dokumentär för er två att se.
Citera
2010-03-10, 20:23
Medlem
Flashpops avatar
Citat:
Dock så finns det inte så många sådana ute och inte heller i så långa intervall så chansen att stöta på en är inte jättestor.

"Enligt uppgift har polisen ca 370 polishundar varav 95 är narkotikahundar. Tullverket har ett femtiotal narkotikahundar"

Från. http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...dok_id=GV11839

kan ju ej svara säkert men gissar antalet är ungefär detsamma idag
Citera
2010-03-10, 22:11
Medlem
litenbondes avatar
Citat:
Ja visst kan den särskilja dofter. men det måste finnas en doft att snappa upp också.

Jag tror inte du förstår vad en doft är egentligen! Det tar sig igenom alla plastförpackningar samt att det kommer att fastna på dina kläder,fingrar, andedräkt etc när du tar på den. Doften försvinner inte och speciellt inte om du har satt den över dina fingrar och även din mun då du sväljer det.
Är hunden en riktigt tränad hund så kommer den att hitta drogerna! Hundars luktsinne är bl a så avancerat att det finns tränade hundar som har hittat cancer-celler innan det ens visas på maskin om vi nu ska sätta det i korrelation till människans.
Bombhundar hittar även jävligt bra och där skiljer de på hundratals dofter som kommer utomhus samtidigt som de letar upp rätt kemikalier.

Citat:
"Enligt uppgift har polisen ca 370 polishundar varav 95 är narkotikahundar. Tullverket har ett femtiotal narkotikahundar"

Från. http://www.riksdagen.se/webbnav/inde...dok_id=GV11839

kan ju ej svara säkert men gissar antalet är ungefär detsamma idag

Min tidigare källa är någon från flashback så jag litar hellre på det du har givit i sådana fall! Dock så snackas det även ganska mycket om att många av narkotikahundarna inte är tränade utan använda på det sättet som jag beskrev.
Citera
2010-03-11, 07:01
Medlem
fredrik1110s avatar
Citat:
Men lilla gubben

Vet inte vad du fått dig bakom örat, men du pratar i nattmössan så det bara smäller om det!
Citera
2010-03-11, 13:12
Medlem
Fizzbitchs avatar
Hur är säkerheten på färjan mellan Helsingborg och Helsingör om man åker utan fordon?
Citera
2010-03-11, 18:53
Medlem
Flashpops avatar
Citat:
Jag tror inte du förstår vad en doft är egentligen! Det tar sig igenom alla plastförpackningar samt att det kommer att fastna på dina kläder,fingrar, andedräkt etc när du tar på den. Doften försvinner inte och speciellt inte om du har satt den över dina fingrar och även din mun då du sväljer det.
Är hunden en riktigt tränad hund så kommer den att hitta drogerna! Hundars luktsinne är bl a så avancerat att det finns tränade hundar som har hittat cancer-celler innan det ens visas på maskin om vi nu ska sätta det i korrelation till människans.
Bombhundar hittar även jävligt bra och där skiljer de på hundratals dofter som kommer utomhus samtidigt som de letar upp rätt kemikalier.

Ja men du fattar ju inte. en doft kan inte bara passera ut direkt genom ett material. allting har olika genomsläppstid. En bomb har ju legat där ett tag likaså en tumör..

Min tidigare källa är någon från flashback så jag litar hellre på det du har givit i sådana fall! Dock så snackas det även ganska mycket om att många av narkotikahundarna inte är tränade utan använda på det sättet som jag beskrev.

Ja men du fattar ju inte. en doft kan inte bara passera ut direkt genom ett material. allting har olika genomsläppstid. En bomb har ju legat där ett tag likaså en tumör.. du verkar tro att en hund är någon slags magisk varelse som kan uppsnappa dofter ur tomma intet..

Det är ju du som inte vet vad en doft är. Ja visst tar den sig igenom alla förpackningar förr eller senare. men inte direkt! som du påstår. ge oss en källa då på det om du nu är så säker på din sak..
Du yrar i nattmössan!

Citat:
samt att det kommer att fastna på dina kläder,fingrar,

Hört talas om handskar.. byt handskar för varje lager du slår in. byt kläder. rök inte en spliff eller dra en lina innan du ska smuggla..

Citat:

Ja men vilken källa du har.. En allvetare på FB säger att det är så, så då är det så Finns många proffesionella allvetare här på FB alla har ungefär lika mycket rätt. Källa tack..
Visst kanske de har falska hundar som de använder ibland det ifrågasätter jag inte. men att de skulle ha så väldigt få narkotikahundar stämmer inte. Finns minst ett trettiotal runt om i landet bara hos Tullen..
Senast redigerad av Flashpop 2010-03-11 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in