Flashback bygger pepparkakshus!
2004-03-02, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweederpipe
det stämmer, om ni kollar så ser man ibland att det står folk med "wolkie talkie" där utanför (inte inne) =) så det bästa är att man bara går in utan att säga något på vägen in så att de inte vet att ni är svenskar... detta är 100% sant... =)
Det där är väl dom som bor i chris som varnar för om snuten kommer?
Citera
2004-03-03, 12:44
Medlem
Deleriums avatar
Smugglade hem 220G svart afghan hem från chris förra helgen, var inga som helst problem. Åkte över med båten helgsingör-helsingborg nattetid. Var ingen tull vare sig på dit eller hemresan.
Det enda jag såg till var lite securitas vakter, men det var inget som bekymrade mig då jag slängt i mig ett par stessar och börjat ösa i mig lite av ölen jag också köpt .
Så länge du inte är prickad och de inte har hundar är det ganska lugnt. Glid runt med en platta bärs så kommer tullen förmodlingen tro att du är ett av dräggen i mängden som åkt till danmark för billig bärs.
Citera
2004-03-03, 12:55
Medlem
käkmuskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delerium
...
Glid runt med en platta bärs så kommer tullen förmodlingen tro att du är ett av dräggen i mängden som åkt till danmark för billig bärs.
bra tips!
annars är det ju betydligt enklare att posta mindre mängder till sig själv, från Danmark.
klart, 220 g kan bli svårt.
Citera
2004-03-03, 12:58
Medlem
Engels avatar
Färjan Helsingör-Helsingborg är ett skitbra, smugglat flera gånger och aldrig ens sett något som påmint om någon tull. Tåget från Köpenhamn kostar typ 10 DKR om man köper klipp, väldigt överkommligt med andra ord.
Citera
2004-03-03, 20:27
Medlem
Dom gåner jag har smugglat från chris har jag tagit tåget från köpenhamn, varit där i god tid och stigit på tåget först, slängt upp min väska med godsakerna i och satt mig en bra bit ifrån denna. Väskan och innehållet har jag inte rört med mina händer så att de inte kan, vid misstanke, spåra den till mig. eftersom tullen oftast går på tåget vid malmö syd så har jag oftast stigit av med folkmassan vid malmös centralstation. Detta har jag gjort vid ett flertal tillfällen, dock senast för typ 1 - 2 år sen. Om tullarna går på så kan de inte så länge du inte har fingrat på weedet eller väskan, som helst bör vara nyinköpt, bevisa att det tillhör dig.
Citera
2004-03-04, 19:11
Medlem
Åk hem från Köpenhamn via helsingör/helsingborg. Betydligt mer tullare på centralstationen i malmö än på färjestationen i helsingborg. För att vara extra försiktig kan du alltid välja att åka med de "små" färjorna som går från torget, precis utanför centralstationen i helsingör. Har du inte cannabisblad tryckt på din t-shirt eller ser allmänt taskigt ut samt att inga hundar kommer, så är du 100% safe...
Citera
2004-03-04, 20:30
Medlem
En bra idé är att åka privat båt över sundet, tar inte många timmar. Om tullen kommer är det bara att hiva skiten över bord.
Citera
2004-03-04, 21:05
Medlem
deanjamess avatar
Den här diskutionen var uppe för ett tag sedan......och en bra ide var ju att skicka ett kuvert med grejerna och packa det bra. iallfall om man köper en liten mängd. Posta det inne i Copen bara inte så kul om det är poststäpel från chris på bara( om det finns en sån på) Bara att utnyttja posten dom kan ju inte kolla alla brev. har inte testat det själv men snacka med en som hade gjort det han sa att det funka bra. det är mitt tips.
Citera
2004-03-06, 01:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av deanjames
Den här diskutionen var uppe för ett tag sedan......och en bra ide var ju att skicka ett kuvert med grejerna och packa det bra. iallfall om man köper en liten mängd. Posta det inne i Copen bara inte så kul om det är poststäpel från chris på bara( om det finns en sån på) Bara att utnyttja posten dom kan ju inte kolla alla brev. har inte testat det själv men snacka med en som hade gjort det han sa att det funka bra. det är mitt tips.

Man kan tydligen åka dit för försök till narkotikasmuggling om man postar ett brev till sig själv. En snubbe i Uppsala blev ju dömd när "någon" (antagligen han själv) hade skickat en docka som innehöll 200 g (tror jag) cannabis till honom. Att någon helt okänd person skulle velat honom illa sågs inte som troligt. Speciellt inte om man inte kan påvisa att man har några fiender, antar jag..

Men generellt: hur är det i Christiania nu? Går det fortfarande att köpa braja för utsocknes, eller är det helt "stängt" nu när det gäller handeln?
Citera
2004-03-06, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
Men generellt: hur är det i Christiania nu? Går det fortfarande att köpa braja för utsocknes, eller är det helt "stängt" nu när det gäller handeln?

grejen när dom rev bodarna var ju att alla langarna var överrens om att fortsätta langa bara att man skulle gå "back to basics" dvs att folk går runt med lite hasch i fickan och frågar dig om du vill ha eller tvärtom. så jag tror inte det ska va några problem, men vet ej.
Citera
2004-03-11, 01:46
Medlem
Engels avatar
[quote=tim_hedlund]Man kan tydligen åka dit för försök till narkotikasmuggling om man postar ett brev till sig själv. En snubbe i Uppsala blev ju dömd när "någon" (antagligen han själv) hade skickat en docka som innehöll 200 g (tror jag) cannabis till honom. Att någon helt okänd person skulle velat honom illa sågs inte som troligt. Speciellt inte om man inte kan påvisa att man har några fiender, antar jag..
QUOTE]

I en intervju för TV4 nyheterna för en tid sen sa en tullare att det är nästan omöjligt att bevisa om man skickar brev till sig själv med olagligheter i så länge man inte är dum och säger det rätt ut om någon frågar. Så den där "Uppsalasnubben" måste vara ett undantag. När en polare till mig bodde i Amsterdam så skickade han upp små fina paket varje månad mot en liten avgift, inga problem och trevligare än en tidningprenumeration.
Citera
2004-03-11, 02:12
Bannlyst
Hmm.. kan man inte ozzå göra såå att man köper sån body lotion och lägger ner rökat d den... rökat ska ju vara inplastat såå klart såå att det inte kommer någon lotion på d...
en annan fråga har dom stängt lr inte... isf om dom har stängt e d omöjligt att köpa.. lr går d runt folk med shit på sig ?????
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in