2009-03-31, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Finns nog inget vattentätt sätt. :P Lägg det vid någon annans plats / på toa. Kommer tullen på med hundar så är det ju kört hur du än packar det men ha det inte vid din plats och rök inte i danmark så ska dom nog inte kunda binda det till dig.

Jag skall bland annat besöka christiania och det är väl bara att påståa att jag rökte där om de skulle ta pisseprov
Citera
2009-03-31, 20:26
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handske
Jag skall bland annat besöka christiania och det är väl bara att påståa att jag rökte där om de skulle ta pisseprov

Menar att om tullen går på, och hittar ditt paket (som inte är på din plats) och du har rökt innan så kommer hundarna markera dig att du luktar skumt. Vilket kan få dom att binda rökat dom hittar till dig. Om du skippar röka så blir du bara av med rökat om tullen går på. (Illa nog men ändå)
Citera
2009-03-31, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handske

Christiania är inget eget land med egna lagar.
Citera
2009-03-31, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sajbersimon
Christiania är inget eget land med egna lagar.

Lär ju iaf rädda mig lite, många som besöker iania och röker. Speciellt nu när det är Cannabis March och allt.. Det betyder ju inte nödvändigtvis att man smugglar för att man rykt.
Citera
2009-04-01, 11:06
Medlem
rammzis avatar
fiskning såklart!
har gjort det flera gånger när jag var i tonåren. åkte till chris och köpte det jag skulle ha och skickade det som brevpost från köpenhamn till en villabrevlåda i sverige som jag hade tittat ut. sen var det bara att vänta på brevbäraren där tills kuvertet dök upp.
visst, det händer att det fastnar, men det slår rättsligt efterspel.
Citera
2009-04-01, 11:40
Medlem
Varfor gora det hela sa javla krangligt? Svalja och rota runt i skit liksom..
Packa en kondom med en zippase med rokat i, packa ner den pasen/kondomen i sin tur, eller kanske tejpa med silvertejp.. du kan ju fortsatta ett tag tills det blir nagra lager.. jag anvande mig av kaffe emellan for att undvika lukt. Detta lilla paket, som du naturligtvis forsoker gora sa kompakt som mojligt, kan du stoppa ner i kalsongerna/trosorna eller helt enkelt i fickan. Nar man gar igenom sakerhetsparren ser man till att plocka av allt som ger utslag pa detektorer, typ balten, mynt etc. Da kollar de inga fickor, och darmed har du fatt igenom ditt lilla paket valdigt enkelt.
Det ar valdigt lampligt for mindre mangder eller hasch, gras ar lite svarare att packa ner.
Det ar alltid risky att smuggla, overhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av GrönKnekt
frågan har väl ställts flera ggr men ja, ska till magaluf i sommar och tänkte svälja 5 g uppdelat i 5 kondomer (svårt att svälja större piller så ville dela upp de så) tänkte ta det dagen innan vid 16 (vi åker 7 på morgonen) sen är de lite utgång med några öl (ej fylla) sen vidare till flygplatsen, väl framme i magaluf (12 på dagen) så tänkte jag ta några laxerande piller eller nåt annat som gör att man skiter och slappa hyfsat nära hotellet första dagen så man kan ta sig dit när det väl händer.

hoppas jag inte blir dömd som en jävla idiot nu, för här är mina bröder vill bara ha den ultimata veckan i magaluf.

några frågor som dyker upp direkt, kommer dem komma ut efter ett dygn eller ska jag svälja dem ännu tidigare?

öl hjälper det en aning att komma ut snabbare? (alla har väöl haft ölbajsar efter en utekväll) haha

kommer alla 5 komma ut samtidigt? (också en anledning till att jag ville ha små, känns som det går lättare för dem att gå igenom)

vilket är de fräschaste sättet när det väl händer? fattar att inget är fräscht men minst ofräscht då hehe

rätt omöjligt att åka dit för detta om jag inte ens berättar de för mina kompisar va? är ingen typisk pundar kille så på utseendet kommer dem inte ta mig då är de väl typ ifall jag skulle skita ner mig mitt framför en från tullen eller nåt? hehe

om jag hypotetiskt skulle åka på de, va kan en 19 åring som är ostraffad vänta sig? (både om det skulle hända i magaluf eller i sverige)

tacksam för alla svar för vill ha ideér och åsikter ("du är helt dum i huvudet" är väl den ända åsikten som inte är välkommen hehe), tack på förhand.
Citera
2009-04-03, 09:12
Medlem
Gammeljudens avatar
Hejsan

Jag såg den här filmen igår, och tyckte idén var sjukt smart.

http://www.metacafe.com/watch/838139...ret_stash_can/

Jag funderar på att senare i sommar åka tåg från Danmark, och kanske ha med mig lite godsaker hem, och vill såklart inte dra uppmärksamhet till mig.. så vad tror ni, känner vovvar lukten genom ett laget metall, två lager glas och gips, och om man torkar av alla ytor med ren bensin? det är inga större mängder som ska med, men kanske sisådär en 20-30g.

http://img15.imageshack.us/img15/8694/funka.jpg

Detta var min idé, och ett vanligt sexpack öl borde väll inte dra uppmärksamhet till sig om det ligger i väskan?

säg vad ni tror om det
Citera
2009-04-03, 10:10
Citat:
Ursprungligen postat av Gammeljuden
Hejsan

Jag funderar på att senare i sommar åka tåg från Danmark, och kanske ha med mig lite godsaker hem, och vill såklart inte dra uppmärksamhet till mig.. så vad tror ni, känner vovvar lukten genom ett laget metall, två lager glas och gips, och om man torkar av alla ytor med ren bensin? det är inga större mängder som ska med, men kanske sisådär en 20-30g.

Detta var min idé, och ett vanligt sexpack öl borde väll inte dra uppmärksamhet till sig om det ligger i väskan?

säg vad ni tror om det
Är det hundar med på tåget kommer dom att hitta det.
Citera
2009-04-03, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gammeljuden
Hejsan

säg vad ni tror om det

Om det är mycket bensin där så kommer hunden baka bak rejält av den starka doften då kommer dem misstänka dig direkt eftersom dem är tränade att förstå hundens beteendé på sånt. Du KAN inte gömma stash från en hund dem luktar igenom allt. Isåfall ha en katt i bilen så reagerar dem nog mer på katten än att hitta rökat eftersom det är mer intressant med djur för en hund än deras lek att hitta "godiset". Eller spraya sånt som jägare gör för att lura till sig älgar på bildäcken osv..
Citera
2009-04-03, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wake-N-Bake
Om det är mycket bensin där så kommer hunden baka bak rejält av den starka doften då kommer dem misstänka dig direkt eftersom dem är tränade att förstå hundens beteendé på sånt. Du KAN inte gömma stash från en hund dem luktar igenom allt. Isåfall ha en katt i bilen så reagerar dem nog mer på katten än att hitta rökat eftersom det är mer intressant med djur för en hund än deras lek att hitta "godiset". Eller spraya sånt som jägare gör för att lura till sig älgar på bildäcken osv..

Man kan stoppa lukten för ett visst tag, det berättar polisen som själv varit hundförare i "Never get busted again" tex. Det handlar bara om att stoppa lukten för en viss tid dock. Sedan läcker alltid lukten ut.
Citera
2009-04-03, 16:16
Medlem
Ja, hunden kan inte lukta igenom någonting. Däremot så tar sig luktmolekylerna igenom allt. Så småningom. Dvs, du kan kanske klara dig med en enkel tupperwareförpackning bara du är snabb nog. Och så ska man såklart inte ha varit i kontakt med cannabisen på ett tag. Det vanligaste misstaget bland folk som nästan vet vad dom gör är säkert att dom haft rester på fingrar som "smittat av sig" på förpackningarna.
Citera
2009-04-11, 23:46
Bannlyst
Hej igen, jag undrar om det är någon som vet hur luktmolekyler egentligen funkar?

Om vi säger att jag har 30 gram brunt..
Om man först formar om det så att det går ner lätt i en zippy.
Limmar igen zippyn med superlim, sprayar hårspray på den.
Tar en till zippy, trär på den och sprayar igen. Sedan tar man en glasburk som de visade i videon, lägger det bruna i botten av glasburken och fyller burken med silicon och skruvar på locket. Limmar igen locket och sätter in glasburken i tex en colaburk eller en sprayflaska..

Jag fattar absolut inte hur det är möjligt att lukten skall tränga sig igenom två zippys med hårspray, en decimeter tjockt silicon / glas!? Sen ut igenom sprayflaskans metallfordal och ut ur min väska och in i polishundens näsa..

Omöjligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in