2009-06-01, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nixon_khan
För att förtydliga: Om de skulle stoppa oss och hunden skulle sniffa på typ kaka/chokladkaka. Skulle de ta in den på labb lr så?

I "never get caught" eller vad filmen heter ju säger killen att han aldrig skulle ta någon för att hunden reagerade på bakverk.. men det är ju usa.

NEJ!
Citera
2009-06-04, 11:18
Medlem
?

Jag fattar inte en sak är det inte bara att trycka ner sakerna i fickan säg att du vill ha en mindre mängd av tabletter på kanske 2 paket ? det är väl inte svårare än att trycka ner dem i fickan eller skicka dem i bagaget? Bästa är väl som sagt att dra med sig dem i fickan det har jag gjort förr men i bagaget har jag åkt dit!
Citera
2009-06-04, 21:03
Medlem
Luktar pulver mer æn røka?
Citera
2009-06-07, 02:44
Medlem
ivo420s avatar
Ta med sig CB på kryssning - hundar?

Jag ska iväg och kryssa denna månad, och tänkte ta med mig lite godis.
Men hur ser det ut nuförtiden, har dom narkihundar vid hamnen?
Hur stor risk är det att man blir plockad?
Kommer åka kvällsbåt sthlm-åbo-sthlm, en torsdag (om det hjälper nåt, kanske dom har mer span på en fredag än vad dom har på en torsdag? )

Kommer nog inte ha någon ryggsäck eller liknande med mig, så är det lungt om jag bara går på båten med gröna i fickan?

Eller borde jag kanske ta med en ryggsäck med extrakläder och lägga rökat bland kläderna? (Bra med extra skjorta, vem vet kanske man spilla sig lite o måste byta )

EDIT: Har läst runt bland lite äldre trådar, då verkade det lungt att ta med sig, sen läste jag någon lite nyare tråd var någon skrev att dom har stenkoll nuförtiden, hundar o allt va det innebär. Så är det någon som vet hur det ligger till?

EDIT2: Om jag la tråden i helt fel forumsdel så får mod gärna flytta. Tänkte bara eftersom det är cb jag ska ta med så la jag in den i cb forumet
Senast redigerad av ivo420 2009-06-07 kl. 03:20.
Citera
2009-06-07, 02:45
Medlem
blotarns avatar
Fanns hundar vid ingången när jag åkte färja. Dock inga på själva färjan. Prova...
Citera
2009-06-07, 02:48
Medlem
ivo420s avatar
Jo vet ju att bara jag kommer på båten så är det lungt, dom har inga jyckar där. Men just i hamnen, är det stor risk? och som jag nämnde, kanske lugnare på en torsdag än på låt oss säga en fredag?
Citera
2009-06-07, 11:43
Medlem
dunderdasens avatar
Jag har tagit med mig både det ena och det andra på kryssning, nu vet jag ju inte vilken båt du snackar om, men jag åkte iaf Galaxy och såg inte en enda hund. Däremot gör dom ju stickprover och kollar igenom folks väskor. Så en bra ide är att gömma godiset bra, ett säkert ställe är ju i kallingarna.
Edit, Varför ska du inte ta med någon väska? Är ju väldigt nice att byta om, speciellt om man spiller eller så, och att ha med tandborste och diverse grejer.
Senast redigerad av dunderdasen 2009-06-07 kl. 11:46.
Citera
2009-06-07, 21:50
Medlem
pumse1337s avatar
Inga problem alls då vi tog med oss brunt på en kryssning, ingen koll alls..
dock då vi skulle av båten gjorde dom stickprover och sa att dom letade efter narkotika.
Citera
2009-06-07, 22:26
Medlem
maatews avatar
Känns ju som att det skulle vara lungt, i med att båten går på svenska
vatten, lär dom inte lägga så mycket vikt på att försöka hitta personer
med droger.
Men man skall aldrig säga aldrig.
Citera
2009-06-07, 22:59
Medlem
expanders avatar
Sammanfogar Ta med sig CB på kryssning - hundar? med Den stora smuggeltråden
/Mod
Senast redigerad av expander 2009-06-07 kl. 23:01.
Citera
2009-06-10, 12:41
Medlem
johan817s avatar
Orkar inte läsa igenom allting så vet inte om folk har tagit upp detta. För 1 år sedan praktiserade jag på dhl och i alla fall kunde man köpa lådor på pressbyrån och likadant schenker har också sådana lådor som man skickar med dhl eller schenker och de har ingen tull på dom. men dock inrikes vet inte hur det är utrikes :P
Citera
2009-06-10, 12:45
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan817
Orkar inte läsa igenom allting så vet inte om folk har tagit upp detta. För 1 år sedan praktiserade jag på dhl och i alla fall kunde man köpa lådor på pressbyrån och likadant schenker har också sådana lådor som man skickar med dhl eller schenker och de har ingen tull på dom. men dock inrikes vet inte hur det är utrikes :P

Behöver inte ens gå genom tullen när du flyger inrikes så ingen jättenyhet direkt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in