2008-10-05, 15:31
Medlem
gr0gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flunitrezapan
Ni som smugglar genom malmö e ju bara dumma, kolla helsingborg det e ju som att passera sahara öknen!

http://hd.se/skane/2008/08/28/butiks...as-foer-av-19/
Citera
2008-10-06, 22:00
Medlem
antagonistens avatar
Vad kan man förvänta sig för åtgärd om man är en ostraffad man/kvinna i övre medelåldern och ens paket fastnar i tullen?
(Förutsatt att man nekar och säger att man inte har beställt någonting)
Citera
2008-10-06, 22:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Vad kan man förvänta sig för åtgärd om man är en ostraffad man/kvinna i övre medelåldern och ens paket fastnar i tullen?
(Förutsatt att man nekar och säger att man inte har beställt någonting)

Vad är det i paketet? Något olagligt kanske?
Citera
2008-10-06, 22:18
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vad är det i paketet? Något olagligt kanske?
Tja, tråden heter "smuggeltråden" och ligger i cannabisforumet, så låt oss säga att det är ett tiotal gram cannabis man vill föra in i landet.
Citera
2008-10-06, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Tja, tråden heter "smuggeltråden" och ligger i cannabisforumet, så låt oss säga att det är ett tiotal gram cannabis man vill föra in i landet.

Ingenting kanske en husransakan (läste om nån på FB som hade åkt på de, när ett paket svamp han beställt hade fastnat i tullen) annars är de bara o neka och hävda bestämmt att nån måste ha beställt i ditt namn för att försöka sätt dit dej eller liknande.
Citera
2008-10-06, 22:25
Medlem
snuttes avatar
Om nu tvunget måste ta med sig något ifrån köpenhamn kanske det skulle vara en idé att klä sig någorlunda städat. (Dvs inte ha hoodie och säckiga byxor). Hoppa på tåget ifrån Köpenhamn under rusningen när det är fullpackat och se upptagen ut? Hoppa av på svågertorp och gå inte ut mot Malmö utan sväng vänster när man kommer upp på gångbron och ha någon där att hämta dig. Dom få gångerna det står tull på svågertorp står dom vid huvudentren.
Citera
2008-10-06, 22:27
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr0g
http://hd.se/skane/2008/08/28/butiks...as-foer-av-19/

Fast det där var endån 19 kilo.. Det är rätt mycket cannabis.

Av alla gånger jag passerat tullen i Hbg så har jag nog aldrig ens sätt en tullare, så det borde vara säkert, fast eftersom jag inte sett någon så kanske dom är civilklädda?

Jag ska kanske inte säga så mcyket eftersom jag inte vet, fast det verkar vara rätt enkelt.
Röker inte själv, fast jag tänker ibland på det när jag åker över (av någon underlig andledning) mest för det är lite spännande att tänka på indéer som faktiskt skulle kunna fungera.

Men är dom civilklädda tro? Har bara sätt biljettknippsare.
Citera
2008-10-07, 18:22
Medlem
NiV3Rts avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?t=760890 Jag liksom andra i tråden kunde inte hålla mig ifrån tankarna på droger, men jag tar det här istället

Vilka gömställen är det som gäller. Bytte bränslepump för ett tag sen och kom till att tänka på att man skulle kunna förvara dödsknarket på något vis i bränsletanken. Sjuk tanke, men hade det varit effektivt för att komma undan hundarna?
Citera
2008-10-07, 18:27
Medlem
BeroendeAvAllts avatar
Har man en båt så man kan åka dit och tillbaka så skulle jag ha byggt en liten strömlinjeformad låda och satt under båten. Sen är det bara och ta några fiskespön och låta dragen gå efter båten. Låter idiotsäkert enligt mig.
Jag menar då ingen plasteka, utan en liten större båt med inombordare. Blir man stoppad av lagens långa arm så är det bara säga att man är ute och fiskar?
Citera
2008-10-07, 19:33
Medlem
Katastrofals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiV3Rt
[url]Vilka gömställen är det som gäller. Bytte bränslepump för ett tag sen och kom till att tänka på att man skulle kunna förvara dödsknarket på något vis i bränsletanken. Sjuk tanke, men hade det varit effektivt för att komma undan hundarna?
Det försvårar hundens jobb, men en tillräckligt koncentrerad/tränad hund känner lukten av cannabis igenom bränsletanken, tyvärr. Det är ganska vanligt att smuggla i bensintankar, jag tror till och med att det är ett av dom ställen som tullmän låter hundarna kolla extra noga på.
Citera
2008-10-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeroendeAvAllt
Har man en båt så man kan åka dit och tillbaka så skulle jag ha byggt en liten strömlinjeformad låda och satt under båten. Sen är det bara och ta några fiskespön och låta dragen gå efter båten. Låter idiotsäkert enligt mig.
Jag menar då ingen plasteka, utan en liten större båt med inombordare. Blir man stoppad av lagens långa arm så är det bara säga att man är ute och fiskar?

Med tanke på att en hund kan punktmarkera var ett lik ligger på botten av en sjö så är jag säker på att den skulle känna lukten av rökat ändå.
Citera
2008-10-09, 23:30
Medlem
Nu tar jag mig äntligen till att skriva detta inlägg som jag har undrat över i åratal.

Om man vet tidigt att man ska åka någonstans där man kan köpa billigt knark / vapen och andra saker som kan fasta i tullen, kan man inte då bara köpa en brevlåda och sedan åka en bit ut på landet och hitta "områdes brevlådor" (är trött och kommer inte på något bra ord, men det är i alla fall områdets alla brevlådor som står på rad så att brevbäraren ska slippa gå in på allas tomter), och sedan spika upp sin egen brevlåda och skriva på ett nummer, skriva ner adressen och numret man skrev ut på brevlådan och sedan åka därifrån.

När man sedan är utomlands skickar man bara alla paket man vill till denna brevlåda, då är det 99% ospårbart?

Funkar det att göra såhär eller kollar dom upp att adressen matchar ett hus eller liknande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in