• 1
  • 2
2008-10-07, 17:44
Bannlyst
Anta att man vill frakta kompakta varor i en bil så osynligt som möjligt. Alltså inte droger/läkemedel utan mer metall-liknande föremål. Hur görs detta på bästa sätt? Vilka är de bästa ställena i bilen att gömma på?
Citera
2008-10-07, 17:46
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrttt
Anta att man vill frakta kompakta varor i en bil så osynligt som möjligt. Alltså inte droger/läkemedel utan mer metall-liknande föremål. Hur görs detta på bästa sätt? Vilka är de bästa ställena i bilen att gömma på?

Håligheter rent allmänt.
I reservhjulsbaljan, innanför instrumentbrädan, inuti säten etc.

Fast gäller det olaglig införsel och du blir stoppad för en total genomgång hittar dom säkerligen vat de är ute efter. dom har varit med förr
Citera
2008-10-07, 17:47
Medlem
marimekkos avatar
Under golvet eller bakom instrumentpanelen skulle jag kika om jag hade ambition att frakta ljuskänsliga metalliknande föremål.
Citera
2008-10-07, 17:50
Medlem
Hur stora är varorna? Spontant så tänker jag att ett par knivar eller nått skulle jag lagt under baksätet. Antar att du vill slippa undan i någon gränskontroll och då tänker jag att får de för sig att söka genom bilen så är det säkrare steget att svetsa in skiten någonstans.
Citera
2008-10-07, 18:02
Medlem
sommarlovs avatar
Vad heter filmen med tips?
Never get busted!?
Citera
2008-10-07, 18:04
Medlem
Baalzamons avatar
Innuti dörrarna kanske, det beror på hur långt ner rutorna går när man vevar ner dom
Citera
2008-10-07, 18:08
Medlem
Big_Bites avatar
Allt beror egentligen på hur mycket jobb du orkar lägga ner.
Hur stora grejer pratar vi om?
Citera
2008-10-07, 18:11
Medlem
Ska du bara smuggla in en mindre mängd av tex droger så kan en enkel ihålig växelspaksknopp vara en ide
Citera
2008-10-07, 18:14
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbideglidaren
Ska du bara smuggla in en mindre mängd av tex droger så kan en enkel ihålig växelspaksknopp vara en ide
Nu var det ju inte tal om droger, och droger hittas enkelt med narkotikahundar som tur är.
Citera
2008-10-07, 18:14
Medlem
Är det metallföremål så skulle bensintanken vara ett ypperligt gömställe. Är de mindre föremål så skulle man kunna lägga det innuti trösklarna under bilen. Även innuti reservhjulet, bara ta av däcket och i med sakerna o kräng på det igen.
Citera
2008-10-07, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Håligheter rent allmänt.
I reservhjulsbaljan, innanför instrumentbrädan, inuti säten etc.

Fast gäller det olaglig införsel och du blir stoppad för en total genomgång hittar dom säkerligen vat de är ute efter. dom har varit med förr

Vad krävs för att bli stoppad för total genomgång? Måste tullen ha misstanke av något slag för detta eller händer det att de stoppar slumpmässigt för total genomgång? Hur går denna genomgång tillväga? Röntgar de ex. hela bilen på ngt vis eller är det manuell känna/titta/lyfta?
Citera
2008-10-07, 18:47
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrttt
Vad krävs för att bli stoppad för total genomgång? Måste tullen ha misstanke av något slag för detta eller händer det att de stoppar slumpmässigt för total genomgång? Hur går denna genomgång tillväga? Röntgar de ex. hela bilen på ngt vis eller är det manuell känna/titta/lyfta?

Jag är långt ifrån en säker källa i det här läget.
Men jag har svårt att de kan ta in dig utan att ha fått ett tips eller liknande.

Eller om de tar in dig för en rutinkontroll och du uppträder misstänksamt.
Röntgenapparater vet jag används på lastbilar, vet inte huruvida det används på misstänkta personbilar.

Annars är det manuell genomgång som gäller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in