2012-12-22, 01:22
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinoRojo
Vet inte vad du menar med vänster-"värdegrund" men jag betvivlar detta starkt.

Självklart, men vad har det med yttrandefrihet, HMF, Aftonbladet, Åsa Linderborg, "Granska skiten"-kampanjen eller närbesläktade ämnen att göra? Tycker du inte själv att det går för långt när människor, t.ex. Åsa Linderborg, hotas?
Skriver inte långa inlägg så du beter dig oärligt och falskt när du försöker vinna debattpoäng genom att förkorta dem. Jag försöker faktiskt diskutera sakfrågor med dig.

Det är inte bra när någon hotas, men det är heller inte rätt att som ÅL använda hoten mot sig själv som ett verktyg för att vinna publicistiska, politiska och kommersiella poäng. Vem blir inte hotad som sagt vad? Allt ser ut som att det blivit lite dålig fångst på hennes "granskning" och nu försöker hon ge det en ny vinkling så allt tar fart.

Expressen gjorde två bra reportage med järnrörsfilmen och grymtaren. Nu vill Aftonbladet komma igen, men det bli platt fall varje gång. Det ena mer pinsamt än det andra. Hur svårt kan det vara för Åsa att stänga av mobilen på natten, så får hon sova ifred.
Senast redigerad av HappySadHarry 2012-12-22 kl. 01:28.
Citera
2012-12-22, 01:36
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag måste erkänna att jag är lite förvirrad här, plötsligt så är det onda gott och det goda ont. Har Orwells sanningsministerium tagit över den nationella rörelsen?!

Jag måste få tänka lite högt för att se om jag klarar av att reda ut detta mystiska.

Om sverigedemokrater och andra nationella patrioter får yrkesförbud, blir förföljda och utestängda från arbetsplatser, skolor och andra offentliga platser enbart för att de vågar yttra sej mot den rådande PK-ismens sjuklöver-monopol (hoppas jag fick med alla floskler nu?) - så är det ont och elakt. Det är odemokratiskt och fruktansvärt diktatoriskt att inte sd-megafoner får skriva allt vad de tycker överallt i alla tidningar. Det är en skymf mot alla rätttroende vitblonda svenska arier att inte Jimmy har en egen nationell kanal.

Är jag rätt nu?

Å andra sidan så är det också helt ok att samma förföljda stackars offerkoftor får förfölja en annan person för att hon skriver vad HON tycker? Det är rätt och riktigt att skicka hot om misshandel, våldtäkt och mord - eftersom hon vågar säga emot alla nationella sverigepatrioter. Eftersom hon ju givetvis har helt fel, så skall hon inte öppna käften och hon är alldeles säkert sinnessjuk.

Är det så som ni tänker?

OM det nu är så som jag försökt sammanfatta - hur i helvete får ni detta att gå ihop?

Om jag har fel - så är jag oändligt tacksam om någon rättar mej.
Citera
2012-12-22, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
När delar av vänstersympatisörerna utför olagliga aktioner under epitetet "civil olydnad" applåderar statsmedia och utropar dom till hjältar och hävdar att ibland måste man bryta mot lagen för att få till en förändring till det bättre. När vänstersympatisörernas meningsmotståndare gör något inte tillnärmelsevis så allvarliga lagöverträdelser såsom att uttrycka sin åsikt ropar man på den annars så förhatliga polisen och kräver hårda tag, inspärrning och skärpning av lagarna.

HMF är en lag som är formulerad så att staten godtyckligt skall kunna kväsa de röster man inte vill höra. Om alla kunde inse att internet är inget annat än ett stort klotterplank på vilken man väljer om man vill skriva och var man vill läsa så skulle tramset med kravet på en ansvarig utgivare snart glömmas bort. Det är maktens sista verktyg och vapen att förbjuda åsikter man ogillar från att spridas. Man är helt enkelt rädd för att man är i minoritet och därmed är på väg att tappa makten. I det läget skriker man om att skydda demokratin genom att tysta medborgarna. Aftonbladet och Åsa Linderberg är endast nyttiga idioter och man borde istället rikta blicken mot de vars ärenden de så ivrigt springer.

Jag tycker nog du blandar bort korten lite.

Första stycket:
Medierna applåderade så lagom under Göteborgskravallerna. Kanske en och annan men det tog rätt lång tid innan riktigt kritiska artiklar eller reportage om polisens agerande dök upp i media. Men visst, så småningom ändrades bilden. Men något automatiskt stöd får inte våldsvänstern heller. Dessutom, att skicka perversa meddelanden och hot passar rätt dåligt som exempel på civil olydnad. Den dag Åsas mission leder till polisrazzior mot rasiststernas serverhallar och de kedjar fast sig i fiberkabeln som protest, DÅ är det civil olydnad och jag kommer att stödja den kampen även om jag själv inte delar deras syn på invandring. Detta eftersom jag tycker yttrandefrihet är extremt viktigt. Kom igen med exempel där högerextrema verkligen producerar civil olydnad.

Andra stycket:
HMF-lagen är adekvat om den tillämpas på rätt sätt. Har du hört talas om pogromer? Hur tror du att de startar? Måhända med att rasister hetsar-mot-en-folkgrupp? Lyckligtvis ovanligt i Sverige. Men det i sig är ju ingen anledning till att avskaffa lagen. Erik Almqvists rasistiska språkbruk ledde inte ens till åtal vilket jag tycker är rätt. Han hetsade inte mot folkgrupp han snackade bara lite rasistiskt pladder med en invandrare och blev filmad. Lagen funkar rätt bra tycker jag. Har du exempel på orimliga fällningar med hjälp av lagen om hets mot folkgrupp?
Citera
2012-12-22, 02:11
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
OM det nu är så som jag försökt sammanfatta - hur i helvete får ni detta att gå ihop?

Det är inte som du försökt sammanfatta. Du får gärna ge exempel som ger hela ditt inlägg substans.
Citera
2012-12-22, 02:12
Medlem
Citat:
Jag måste erkänna att jag är lite förvirrad här, plötsligt så är det onda gott och det goda ont. Har Orwells sanningsministerium tagit över den nationella rörelsen?!

Jag måste få tänka lite högt för att se om jag klarar av att reda ut detta mystiska.

Om sverigedemokrater och andra nationella patrioter får yrkesförbud, blir förföljda och utestängda från arbetsplatser, skolor och andra offentliga platser enbart för att de vågar yttra sej mot den rådande PK-ismens sjuklöver-monopol (hoppas jag fick med alla floskler nu?) - så är det ont och elakt. Det är odemokratiskt och fruktansvärt diktatoriskt att inte sd-megafoner får skriva allt vad de tycker överallt i alla tidningar. Det är en skymf mot alla rätttroende vitblonda svenska arier att inte Jimmy har en egen nationell kanal.

Är jag rätt nu?

Å andra sidan så är det också helt ok att samma förföljda stackars offerkoftor får förfölja en annan person för att hon skriver vad HON tycker? Det är rätt och riktigt att skicka hot om misshandel, våldtäkt och mord - eftersom hon vågar säga emot alla nationella sverigepatrioter. Eftersom hon ju givetvis har helt fel, så skall hon inte öppna käften och hon är alldeles säkert sinnessjuk.

Är det så som ni tänker?

Ja, det är väl ganska självklart att du har fel. Du verkar inte ha tur när du tänker.,
Det som sker mot SD med Åsa i spetsen är jävlligt vidrigt och fel,, Och är mycket värre än att Åsa for mottaga två sms av en sexgalning, och även läsa elaka kommentarer av henne på nätet..
Därför tror jag inte att du kommer få läsa så mycke sympatiyttringar till Åsas favör här..
Det betyder dock inte heller att folk tycker att det är rätt, eller bidrar till att hota henne.. Det är enskilda idioter som gör det, förmodligen sexgalna kvinnohtatare mer än politiska aktivister.
Citera
2012-12-22, 02:13
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Det är inte som du försökt sammanfatta. Du får gärna ge exempel som ger hela ditt inlägg substans.

Då är jag oändligt tacksam om du försöker att korrigera mej. Var har jag fel?
Citera
2012-12-22, 02:15
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polka1234
Ja, det är väl ganska självklart att du har fel. Du verkar inte ha tur när du tänker.,
Det som sker mot SD med Åsa i spetsen är jävlligt vidrigt och fel,, Och är mycket värre än att Åsa for mottaga två sms av en sexgalning, och även läsa elaka kommentarer av henne på nätet..
Därför tror jag inte att du kommer få läsa så mycke sympatiyttringar till Åsas favör här..
Det betyder dock inte heller att folk tycker att det är rätt, eller bidrar till att hota henne.. Det är enskilda idioter som gör det, förmodligen sexgalna kvinnohtatare mer än politiska aktivister.

Vänta lite.

Vad skrev du just nu?

"Det som sker mot SD med Åsa i spetsen är jävlligt vidrigt och fel" och
"Därför tror jag inte att du kommer få läsa så mycke sympatiyttringar till Åsas favör här"

Därför? Varför?

Varför är det ONT när sånt skit drabbar "patrioter" och GOTT om det drabbar "vänsterpatrask"?

Är det inte samma skit?

Har du läst genom den här tråden? I alla fall de inlägg som är skrivna efter att hon redovisat vilket skit hon fått?

Varför skulle inte de som påstår sej vara drabbade av liknande saker inte sympatisera med någon som drabbats av sånt här skit?
Citera
2012-12-22, 02:17
Medlem
HappySadHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimreporter
Jag tycker det går för långt när man nästan dödar människor. För att inte tala om att jag tycker man går för långt när man dödar människor.
Det har inte att göra med om det är en kränkt grupp i Göteborg eller en okränkt grupp någonannastans.

Jag tycker man går för långt när man hotar människor,
Ja det går för långt när man hotar människor, men det är långt värre när det bådas upp ett uppdåd på flera hundra människor mot en människa. Det är vad som hände, men den vinklingen vill inte ÅL och Aftonbladet förmedla.

Hur nära det var att människor dog där skriver inte Aftonbladet om, men att inte ÅL fick sova ifred görs en stor affär av.

Man behöver inte vara speciellt konspiratorisk för att se att Aftonbladet och ÅL störs oerhört av att var och en kan vara sin egen opinionsbildare på internet. Det är ett privilegium de vill ha för sig själva.

Varför annars söka igenom tusentals kommentarsinlägg för att hitta ett eller två att anmäla? De vill inte tysta de två som gått över gränsen. De vill tysta alla. Alla utom sig själva och de som instämmer.
Citera
2012-12-22, 02:18
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Citat:
Då är jag oändligt tacksam om du försöker att korrigera mej. Var har jag fel?

Det behövs fler källor än inga alls. Hand them over.
Citera
2012-12-22, 02:22
Medlem
Ruskigbusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detfårinteplats
Det behövs fler källor än inga alls. Hand them over.

Förstod du ens själv vad du skrev nu?

Återigen. Förklara för mej vad jag missuppfattat. Du behöver inga källor, bara använd dina egna ord och din egen åsikt.
Citera
2012-12-22, 02:24
Medlem
dumboears avatar
Citat:
...
Är jag rätt nu?
...
Är det så som ni tänker?
...

Nja, nog finns det säkert stolpskott som resonerar så, men det är nog inte så det fungerar i praktiken.

Drevet som den PK 'eliten' driver mot 'oliktänkande', och som du skriver, ofta resulterar i uteslutning ur fackförbund, sparken och liknande företeelser, skapar utanförskap och är snarare den mylla som föder och göder "näthatet" som Åsa nu får uppleva.

T.o.m. Bamse, i all sin PK härlighet, var ju snäll mot vargen...

Problemet är ju föraktet och hatet som Åsa Lindeborg (och resten av PK medias debattörer) i sina alster förmedlar gentemot sina meningsmotståndare. Å ena sidan så använder de detta för att dra läsare, för en snäll och vänlig debattör lyssnar ingen på. Å andra sidan så är det inte särskilt mycket som skiljer dessa debattörer från näthatarna, annat än språket.

När nu aftonbladet m.fl. först modererat sina kommentarsfält så att även artigt uttryckt kritik raderas, sedan stänger sina kommentarsfält, och inte minst ignorerar alla meningsmotståndare så kommer dessa allt grövre proteströster växa. Det är oundvikligt.

För egen del har jag valt att ignorera PK-media. Deras minskande läsekrets tyder ju på att fler och fler väljer att göra samma sak. Men jag kan förstå de som i frustration och upprörda över den galla som Åsa med anhang sprider som gödsel tar till grovt språk och metoder som går över gränsen för att göra sin protest hörd. När ingen lyssnar höjer man rösten. Tills nåt händer.

Men PK-media fattar inte, och Åsa Lindeborg fattar minst av alla.

De har sig själva att skylla. Hat möts med hat, förakt möts med förakt. De är så självupptagna och så övertygade om att deras egen åsikt är den enda rätta att de kör över alla med avvikande åsikter med samma motorgräsklippare de kallar "rasist". Trots att de själva bor i sina enklaver med likasinnade och inte ser/bryr sig om vad den politik de förespråkar orsakar i förorterna och mindre hålor.

Men de lyssnar fortfarande inte. Det är bara deras PK fränder som köper denna offerroll som nu läggs ut i media.

Kommer Åsa och PK-media nu dämpa retoriken och debattera artigare och ärligare gentemot sina meningsmotståndare?
Knappast, för de är beroende av hatet för att sälja lösnummer.

Kommer 'näthatet' avta?
Kanske kommer det minska ett tag, för att de som gör det känner att de fått en respons. När de däremot märker att PK-medias hat & förakt retorik inte ändrats kommer den tillbaka, sannolikt värre än förut.

Kommer vi snart se med handgripligheter, våld och liknande mot PK-media och dess galjonsfigurer?
Ja, högst sannolikt så är vi där inom 1-2 år.
Citera
2012-12-22, 02:35
Medlem
Citat:
Vänta lite.

Vad skrev du just nu?

"Det som sker mot SD med Åsa i spetsen är jävlligt vidrigt och fel" och
"Därför tror jag inte att du kommer få läsa så mycke sympatiyttringar till Åsas favör här"

Därför? Varför?

Varför är det ONT när sånt skit drabbar "patrioter" och GOTT om det drabbar "vänsterpatrask"?

Är det inte samma skit?

Har du läst genom den här tråden? I alla fall de inlägg som är skrivna efter att hon redovisat vilket skit hon fått?

Varför skulle inte de som påstår sej vara drabbade av liknande saker inte sympatisera med någon som drabbats av sånt här skit?

Jag skrev "sympatiYTTRINGAR" Bara för att man inte aktivt skriver en sympatiyttring till Åsa betyder inte att man tycker att det är "GOTT" eller rätt det som hon får mottaga...,
Jag har inte läst igenom alla inlägg, på tok för många.. Att det finns folk som tycker lite vad som hellst på flashback borde ju tillochmed du ha insett, men det är inte på något vis representativt för SD sympatisörer i allmänhet, bara en idiot tycker det.

Och återigen, att du likställer förföljsen av politiker och deras parti, med att eventuellt sympatiöserer för deras politik, näthatat en journalist är ju skrattretande..
Senast redigerad av polka1234 2012-12-22 kl. 02:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in