Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Marxisten Linderborg deltog tillsammans med Nalin Pekgul SIC! och Mats Svegfors i en liten debatt
om de kommande kungliga brölloppen och kungayran.
Se och njut av den lillas maniskhet, besatthet, ofrivilliga ansiktsryckningar och klasskampsperspektiv.
http://svtplay.se/v/1901661/agenda/debatt_om_kungayran
Mats Svegfors lugnar faderligt och tryggt ner lilla fröken duktig till ett förvirrande normaltillstånd.
Så skall en kommunist hanteras (i brist på djupa fängelsehålor och arbetsläger i Norrland)
Vive le Roi!
Man sitter verkligen och myser när man ser sånt här.
Vi fick se en lågmäld, kunnig och eftertänksam gammal farbror mot en hetsig konspirationsteoretiker som inte hade gjort hemläxan:
Linderborg: Men du, den här... P4 ska ju starta ett bröllopsmagasin, där...
Svegfors: Nej, men du, ja men snälla, läs på innan du tar debatten...
Linderborg: Men du...
Svegfors: Ja, men gör det, för det blir rätt meningslöst...
Linderborg: Tycker inte du att det blir problematiskt när samhällsredaktionen på Sveriges Radio säger att material från den här reportern som är anställd av det här magasinet som ska göras kan inte vi använda, men hur skall jag som... som radiolyssnare ska jag ju ändå utsättas för det här materialet och det är tydligen då inte säkert att det är sakligt och så där, för samhällsredaktionen kan inte lita på det här materialet, men jag som lyssnare ska ändå lita på att det här är en objektiv granskning...
Svegfors: Till att börja med skall det inte göras något bröllopsmagasin, för det andra: samhällsredaktionen är en liten del av detta och det är väldigt lite av detta som ligger på samhällsredaktionen utan det ligger på nyhetsredaktionerna...
Linderborg: Mmm...
Svegfors: Vi kan gärna ta debatten och jag kan skicka dig lite material, så kan vi ta en
saklig debatt...
Sedan avbröts utbytet av programledaren, men jag satt och gapflabbade vid det här laget. "...och jag kan skicka dig lite material" var nog den snyggast förpackade inkompetensförklaringen av Linderborg någonsin.