2010-03-03, 20:34
Medlem
medelklassmans avatar
Marxisten Linderborg deltog tillsammans med Nalin Pekgul SIC! och Mats Svegfors i en liten debatt
om de kommande kungliga brölloppen och kungayran.

Se och njut av den lillas maniskhet, besatthet, ofrivilliga ansiktsryckningar och klasskampsperspektiv.

http://svtplay.se/v/1901661/agenda/debatt_om_kungayran

Mats Svegfors lugnar faderligt och tryggt ner lilla fröken duktig till ett förvirrande normaltillstånd.

Så skall en kommunist hanteras (i brist på djupa fängelsehålor och arbetsläger i Norrland)

Vive le Roi!
Citera
2010-03-03, 22:12
Bannlyst
egri känner sig kluven. Linderborg är naturligtvis en avskyvärd människa – men just i denna debatt tycker jag att hon klarar sig bra och står för den enda logiska åsikten. Kanske förmörkas mitt omdöme av kräkkänslorna som uppstår när jag ser Pekul och lyssnar på hennes lismande. Hoppas hon på en inbjudan? Kan hon verkligen vara så korkad som hon verkar???
Citera
2010-03-03, 23:28
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medelklassman
Marxisten Linderborg deltog tillsammans med Nalin Pekgul SIC! och Mats Svegfors i en liten debatt
om de kommande kungliga brölloppen och kungayran.

Se och njut av den lillas maniskhet, besatthet, ofrivilliga ansiktsryckningar och klasskampsperspektiv.

http://svtplay.se/v/1901661/agenda/debatt_om_kungayran

Mats Svegfors lugnar faderligt och tryggt ner lilla fröken duktig till ett förvirrande normaltillstånd.

Så skall en kommunist hanteras (i brist på djupa fängelsehålor och arbetsläger i Norrland)

Vive le Roi!
Man sitter verkligen och myser när man ser sånt här.

Vi fick se en lågmäld, kunnig och eftertänksam gammal farbror mot en hetsig konspirationsteoretiker som inte hade gjort hemläxan:

Linderborg: Men du, den här... P4 ska ju starta ett bröllopsmagasin, där...

Svegfors: Nej, men du, ja men snälla, läs på innan du tar debatten...

Linderborg: Men du...

Svegfors: Ja, men gör det, för det blir rätt meningslöst...

Linderborg: Tycker inte du att det blir problematiskt när samhällsredaktionen på Sveriges Radio säger att material från den här reportern som är anställd av det här magasinet som ska göras kan inte vi använda, men hur skall jag som... som radiolyssnare ska jag ju ändå utsättas för det här materialet och det är tydligen då inte säkert att det är sakligt och så där, för samhällsredaktionen kan inte lita på det här materialet, men jag som lyssnare ska ändå lita på att det här är en objektiv granskning...

Svegfors: Till att börja med skall det inte göras något bröllopsmagasin, för det andra: samhällsredaktionen är en liten del av detta och det är väldigt lite av detta som ligger på samhällsredaktionen utan det ligger på nyhetsredaktionerna...

Linderborg: Mmm...

Svegfors: Vi kan gärna ta debatten och jag kan skicka dig lite material, så kan vi ta en saklig debatt...

Sedan avbröts utbytet av programledaren, men jag satt och gapflabbade vid det här laget. "...och jag kan skicka dig lite material" var nog den snyggast förpackade inkompetensförklaringen av Linderborg någonsin.
Citera
2012-11-05, 21:56
Medlem
SysterFridas avatar
Jag satt just och tittade på sommarpratarna på TV. Har varken sett eller hört Åsa Linderborg tidigare och blev lite förundrad över att hon är Kulturchef på Aftonbladet (= en ganska "stor" person inom mediebranschen måste man väl ändå säga) och ändå verkade hon.... svartsjuk på Malin Berghagen. Nu låter det här kanske flummigt men hon sände ut såna där tjejiga, subtila jag tycker inte om dig vibbar gentemot Malin.

Fick högstadie-komplextankar direkt. Skönheten (Malin B) och odjuret (Åsa T) eller som de där konståkningsbrudarna på 80 talet: Nancy Carrigan och Tonya Harding.

Någon här som kollade på programmet? Vad tyckte ni?
Citera
2012-11-06, 13:50
Medlem
Barytons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterFrida
Jag satt just och tittade på sommarpratarna på TV. Har varken sett eller hört Åsa Linderborg tidigare och blev lite förundrad över att hon är Kulturchef på Aftonbladet (= en ganska "stor" person inom mediebranschen måste man väl ändå säga) och ändå verkade hon.... svartsjuk på Malin Berghagen. Nu låter det här kanske flummigt men hon sände ut såna där tjejiga, subtila jag tycker inte om dig vibbar gentemot Malin.

Fick högstadie-komplextankar direkt. Skönheten (Malin B) och odjuret (Åsa T) eller som de där konståkningsbrudarna på 80 talet: Nancy Carrigan och Tonya Harding.

Någon här som kollade på programmet? Vad tyckte ni?
Jag noterade samma sak.
Hade förväntat mig att Röda Åsa skulle hålla en lätt nedlåtande ton uppifrån sin höga kulturchefshäst och betrakta lilla flummaryoga-Malin som något katten släpat in.
Citera
2012-11-24, 15:07
Medlem
eradnups avatar
Såg ni historieätarna nyss på svt? Hon skymtade till när Erik Haag gick till sitt fingerade jobb på aftonbladet, där hon berättade lite om sjuttiotalets journalistik. En intressant insyn i hennes "tänkande".
Citera
2012-11-28, 19:56
Medlem
Pappsengubbens avatar
Nu ska hon ändra på grundlagen för att "komma åt" de media och de författare som använder sig av det fria ordet.

Kan vi hitta något smaskigt om Åsa?
Citera
2012-11-28, 21:15
Medlem
Ankdammsmans avatar
När Lenindyrkaren Åsa Linderborg stämmer andra för tankebrott är det inte ironi längre. Möjligen kvalar det in som dadaistisk teater.
Citera
2012-11-28, 21:46
Medlem
Vi borde söka igenom allt om henne. Se vad hon har för hemligheter i sin garderob.
Att hon är en tvättäkta idiot som behöver pyskisk hjälp vet vi redan.
Så kan det gå när man skär ner på psykvården.
Citera
2012-12-20, 11:06
Medlem
Åsa Linderborg: "Jag lever under hot"

http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Citat:
Jag väcks av ett sms från ett kontantkort: ”Ärligt gumman, när var det sist du pullade dig själv i fittan?”

Jag går in i på sajterna igen. Kommentarerna är hundratals: ”Din äckliga lilla fitta hoppas en kongoneger våldtar och mördar dig omgående. Du är värd mindre en silverfisk på toalettgolvet.” En skriver att hela Aftonbladets redaktion borde sprängas i luften.

Säkerhetschefen säger det jag redan vet. De som skriver på nätsajterna, mejlar, ringer och skickar sms behöver man inte vara rädd för. De går aldrig från ord till handling. Det är den tysta svansen man inte vet nåt om. Allvaret i hotbilden går inte att bedöma, det kan vara från noll till hundra.

Jag får säkerhetsfönster. Jag jobbar på en tidning där man tar seriöst på alla hot och där det finns resurser att skydda sina anställda. Jag är inte en ensam frilansare, och jag jobbar inte på en fattig tidskrift.

Mamma ringer. Hon har läst på en av sajterna att nån hoppas vargen ska äta upp henne där hon bor på landet. Hon skrattar, det finns nättroll med humor, men ändå – hon är kartlagd.

På natten kommer ett nytt sms: ”Jag hoppas att du är rakad där nere eftersom jag gärna vill komma och knulla dig hårt både i din stora röv och din skrynkliga fitta.”

Hur mycket är sanning i det hon skriver och hur mycket är feministiska fantasier?
Citera
2012-12-20, 11:10
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
vem är människan ? vad har hon gjort som tydligen upprör?
Citera
2012-12-20, 11:11
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Hur mycket är sanning i det hon skriver och hur mycket är feministiska fantasier?

Feministiska fantasier? Att bli våldtagen av en stolt patriot? Är du helt från vettet?
I stort sett allt är polisanmält och varenda sms och mejl lär vara sparat, så särskilt mycket är nog inte påhittat. Och det tror nog inte du heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in