Citat:
Ursprungligen postat av HappySadHarry
Om jag påstår att Åsa Linderborg blir hatad för att hon kan vräka ut sina åsikter oemotsagd i det forum hon vräker ut dem. Att det ojämlika debattklimatet skapar vanmakt som tar sin uttryck i hat, vad tror du om det? Hennes version har överösts svenska folket idag, från morgonsoffan till kulturnyheterna. Kan du förstå att folk blir frustrerade när inte deras argument får vägas på lika villkor?
Men snälla, högerextremisterna hörs ju överallt. Är du både blind och döv månne? Snälla, ta av dig offerkoftan. Att ni inte själva känner hur mycket den stinker numera är ofattbart, den skulle nog behöva vila och tvättas lite mellan varven. Något annat än offermentalitet och en falsk underdogroll har ni ju inte att komma med dock, så jag förstår att ni klamrar er fast vid detta.
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
En liten kommentar: Avpixlat har redaktörer som är öppna med namn och bild. 2 av 4 av dessa är dessutom tydligt av icke svensk etniskt börd, men väl så modiga ändå. Hatar du dem?
Jag har inte uttalat mig om enskilda personer här.
Citat:
Man kan alltid kommentera alla nyheter på Avpixlat.
På Aftonbladet har man numera stängt alla möjligheter att kommentera, troligvis för att man alltid fick så välformulerade motargument.
På Aftonbladet har man numera stängt alla möjligheter att kommentera, troligvis för att man alltid fick så välformulerade motargument.
Pressfriheten kräver ansvar, reglerat i tryckfrihetsförordningen. SD och Avpixlat vägrar att hålla sig till detta genom att ha vad som får anses vara ett minimum, en ansvarig utgivare. Istället blir det bara envägspropaganda i sann fascistisk anda. Inget annat riksdagsparti skulle komma undan med något sådant i sitt partiorgan.
Aftonbladet har en ansvarig utgivare till skillnad från mörkermännen på Avpixlat och vill inte riskera att fällas för hets mot folkgrupp. Avpixlat vet mycket väl att de skulle fällas om de hade en ansvarig utgivare, därför har man bestämt sig för att hålla sig utanför pressfriheten och det demokratiska samtalet.