2013-07-31, 23:31
Medlem
GoEks avatar
Orkade inte hitta ingen lämpligare tråd men... Hörde Åsas polare Janne G. idag på P1, i samband med rättskandalen med Quick, i princip bekräfta vår tes att journalistiken inte fungerar i Sverige, han sa rakt ut att "journalistikens egentliga uppdrag, att skydda folket mot staten, har ersatts med att de springer statens ärenden". Ganska oväntat från Janne!
Senast redigerad av GoEk 2013-07-31 kl. 23:33.
Citera
2013-08-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Det visar väl mycket på hur högerextremister arbetar när det inte räcker med att vara motståndare politiskt utan även måste hota henne. Och en som är hotad är ju ett offer i den aspekten.

Känns väldigt tidsenligt att tycka illa om Linderborg eller vänsteråsikter. Dagens rasister som verkar husera här och på ett fåtal andra platser hade antagligen varit hardcore maoister på 70-talet, men nu är det inte populärt utan man drar sig till höger, allt i takt med att samhället gör det.
SAF visste vad de gjorde på 80-talet när de ville vända samhället åt höger, och ni är ett sorgligt resultat.

Dagens rasister som verkar husera här var inte födda på 70-talet
Citera
2013-08-01, 13:33
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Orkade inte hitta ingen lämpligare tråd men... Hörde Åsas polare Janne G. idag på P1, i samband med rättskandalen med Quick, i princip bekräfta vår tes att journalistiken inte fungerar i Sverige, han sa rakt ut att "journalistikens egentliga uppdrag, att skydda folket mot staten, har ersatts med att de springer statens ärenden". Ganska oväntat från Janne!

Janne Ljugo har snott det rakt av från Knut Carlqvist. Se min sigg nedan--kanske var det i ett Fula Gubben inlägg på FB som Ljugo fångade upp Carlqvists beska sanning.
Citera
2013-08-01, 15:46
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Janne Ljugo har snott det rakt av från Knut Carlqvist. Se min sigg nedan--kanske var det i ett Fula Gubben inlägg på FB som Ljugo fångade upp Carlqvists beska sanning.
Man kan ju hoppas. Han snyftade också lite om "sin låga status i svenska journalistkåren", trodde han var navet för svensk tokvänstermedia.
Citera
2013-08-01, 18:16
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Underklass-pack. Inget att bry sig om.

- F.G

Inget att bry sig om? Ändrat den åsikten? Du har ju ändå följt den här tråden i hela sex år nu. Starkt jobbat hur som helst.
Citera
2013-08-01, 22:00
Medlem
Här får du (Åsa) ett tips till en ny krönika om en grupp som verkligen hotar yttrandefriheten och demokratin i Sverige:
http://ostran.se/NYHETER/Kalmar/Sabotage-mot-Oestran/
Citera
2013-09-18, 16:13
Medlem
Buddisch13s avatar
Hoppas inte jag väcker monstret som sover?! Genom att bumpa tråden, Men av nån anl så tänkte jag på Åsa idag & hur skönt det är att jag inte sett hört eller läst nåt av henne på veckor 2 månader kanske, Lever hon? Är hon död? Eller är det så trist att hon bara fått sparken i all tysthet?
Citera
2013-09-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Hoppas inte jag väcker monstret som sover?! Genom att bumpa tråden, Men av nån anl så tänkte jag på Åsa idag & hur skönt det är att jag inte sett hört eller läst nåt av henne på veckor 2 månader kanske, Lever hon? Är hon död? Eller är det så trist att hon bara fått sparken i all tysthet?

Psykakut och sedan inläggning!
Har goda källor!
Citera
2013-09-18, 17:39
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13

Det är sant. Hon syntes mycket mer förut. Kan det vara den misslyckade "Nu granskar vi skiten"-kampanjen som gjort att hon degraderats?
Citera
2013-09-18, 18:38
Medlem
Skrevs avatar
Visst har hon skrivit åtminstone ett par artiklar den senaste månaden vad jag kan se, som bygger på vänsterns vanliga USA-hat, men de har inte uppmärksammats eller gett några reaktioner.

Kanske är det så att folk upptäckt att hon är en journalistisk medelmåtta, men likt Schyman en mästare på att agera attention whore och utmåla sig själv som offer.
Har hennes bluff om hoten i samband med skit-granskningen ggjort att ingen tar henne på allvar längre?
Citera
2013-09-19, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maidensweden
Psykakut och sedan inläggning!
Har goda källor!

Du får gärna utveckla det där.
Citera
2013-09-20, 01:25
Medlem
Åsa i Aftonbladet den 31 maj om hur det är OK att kasta sten på polisen:

"Det är en sak att kasta sten på repressiv polis, det är nåt annat att kasta sten på reproduktiv räddningspersonal."
http://www.aftonbladet.se/kultur/kronikorer/linderborg/article16882871.ab

Åsa i AB den 19 september om hur polisen måste skydda journalister:

"När polisen på det här sättet buntar ihop journalister med motdemonstranter riskerar även journalister att skadas. "
http://www.aftonbladet.se/kultur/article17505654.ab

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in