2012-12-20, 12:00
Medlem
Skrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Pinsam artikel med försök att utmåla sig själv som ett offer, massa billiga poäng genom att ta med ett tiotal citeringar som är vidriga, men verkligen inte är något typiskt för svenskvänliga personer att säga.

Varför skrivs det inte ett ord om hatet och hoten mot Sverigedemokrater? Det är tydligen inte ett hot mot demokratin men när en journalist får lite mejl då ska det tas upp överallt, kan garantera att Jimmie Åkesson och andra Sverigedemokrater får minst lika många hot som henne, men de får väl skylla sig själv, eller vad var det Reinfeldt sa?
Ett aktuellt hot av precis det slag som Åsa skriver om är aktuellt i dagarna, eftersom brottslingen som uttalat dem får frottera sig med regeringen.
Citat:
Ursprungligen postat av Kartellen-Sebbe
"Jimmie Åkessons mammas fitta! Vill tortera han i 3 dygn med avbitartång locktång blåslampa för att stoppa blödingar me! Jag vill döda bögen."

"Alla SD anhängare som skriver till mig: knulla era mammor! Har ingenting att säga er! Min dialog till er går så här: jag fucking nockar er."
http://nyheter24.se/nyheter/politik/734737-kartellen-sebbe-hotade-akesson-gastar-regeringens-seminarium

Sedan stämmer det förstås att SD:s företrädare är de mest utsatta.
Citat:
Överlägset mest utsatt är Sverigedemokraterna. Bland dem uppger nästan hälften, 49 procent, att de utsatts för våld, hot eller trakasserier. Bland de andra stora partierna är det Miljöpartiet (19 procent) och Vänsterpartiet (18 procent) som förföljs mest.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/hot-mot-politiker-kan-inte-ursaktas_7744408.svd

Det här är uppenbart hyckleri från journalisterna som inte klarar av att hantera SD:s framgångar, utan tar till odemokratiska metoder för att skrämma folket till lydnad.

Stötte förresten på Åsa Linderborg i den lokala konsum-butiken för några år sedan. Jag kunde inte låta bli att skratta till när våra blickar möttes, och hon blev då påtagligt rädd och vek undan.
Troligen skrattade jag till för att jag mindes de vansinnigheter hon skrivit om hur israeler/judar stjäl organ för transplantation från palestinierna. Hon har alltid sett till att hamna i blåsväder.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Aftonbladet%E2%80%93Israel-kontroversen
Citera
2012-12-20, 12:02
Medlem
cunthunters avatar
Dessa rasister, kvinnohatare och allmänna hatare vet vi alla normala att de har samma kvinnosyn som muslimerna som bor i grottor och kastar stenar på människor som går utanför deras snäva åsiktsregister.

Jävla muppar, hoppas ni alla dör av cancer snabbt och hårt.
Citera
2012-12-20, 12:06
Medlem
kraschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrev
Det här är uppenbart hyckleri från journalisterna som inte klarar av att hantera SD:s framgångar, utan tar till odemokratiska metoder för att skrämma folket till lydnad.

Ja, folk får ta skit från båda sidor. Nej, Åsa Linderborg försvarar inte dödshot mot Jimmie Åkesson.

Kan vi inte bara enas om att tonen som finns på nätet (och i anonyma sms till ÅL) inte är bra. De är inte konstruktiva, ingen sida tjänar på det utan leder bara till en hetsig debatt med massa hat.
Citera
2012-12-20, 12:07
Medlem
Raouls avatar
Mall 1A.
a) En näthatare med god tillgång till fulmedias spalter, i detta fall Linderborg, spyr ut sitt personliga hat mot yttrandefrihet och medborgarna i Sverige.
Aftonbladet tar in jurist för Avpixlat m.fl siters hets mot folkgrupp
https://www.flashback.org/t2020336

b) Näthataren Linderborg får reaktioner på sin goja. Reaktionerna kan vara mer eller mindre rumsrena. Uteblir reaktionerna kan näthataren själv fabricera de mindre rumsrena reaktionerna.

c) Näthataren Linderborg gråter ut om hur hemskt det är med allt "hat" hon får ta emot bara för att hon själv agerat som den största hatspridaren och inskränkare av yttrandefrihet i riket. Twitterhatarna hänger på. Rikspuckot Jönsson på Schibstedts andra döende fultidning hänger på i sin blogg: http://blog.svd.se/kulturchefsbloggen/2012/12/20/hoten-mot-linderborg-ar-vidriga-och-oacceptabla/
Jönsson/Linderborg är just snygga affischnamn för den lågutbildade pöbel som idag är journalister; de får ihop att om inte yttrandefrihet inskränks enligt deras egna sjuka uppfattningar är det ett hot mot yttrandefriheten...

Det är individer som Linderborg och Jönsson som grät när den antifascistiska skyddsvallen i Berlin föll och som ser styret i Pyongyang som den enda riktiga demokratin.
Citera
2012-12-20, 12:08
Medlem
Draup.s avatar
Jag tror att det mesta är falsarier och överdrifter. Inte för att jag motsätter mig att det finns idioter som verkligen beter sig som beskrivet, utan för att det finns så mycket att tjäna på att utmåla sig till offer och samtidigt utmåla den nationella oppositionen till förövare.

Det är en så uttjatad och använd teknik nu mera. Att så fort någonting inte går som det var tänkt (deras granskningsprojekt i det här avseendet). Så skriker man om att man blivit hotad och trakasserad.

Har aldrig sett så infantila inlägg som hon beskriver på någon av "hatsajternas" kommentarsfält. De bryter tom emot reglerna att hota och uttrycka sånt sexuellt explicita förslag.

Nä, jag säger bluff och båg om detta.
Citera
2012-12-20, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraschen
Vilka är alla dessa douchebags som 1) skickar sån här skit till henne,
Läser du texten noggrant så ser du att flera av sms:en kommer från samma person. Det rör sig alltså om en, psyksjuk person som skickar runkfantasier till en offentlig kvinna. Något som förekommit så länge det funnits offentliga kvinnor som ser bra ut och billiga möjligheter till anonym kommunikation. Fråga till exempel den påfallande opolitiska Carola hur många runkfantasier hon fått vare sig per brev eller telefon.

Sex-sms:en har alltså inget att göra med politik, utan allt att göra med att det finns perversa psykfall och Linderborg är en offentlig kvinna som ser bra ut. Men eftersom hon är ohederlig så antyder hon gärna om att det är hela SDU som sitter och skickar sexfantasier åt henne, eftersom det är lite skön guilt by association.

Citat:
2) sitter och försvarar skiten i den är tråden på flashback?
Det är ju inte någon som försvarar det.
Citera
2012-12-20, 12:10
Medlem
Kärringen sitter ju och hetsar och provocerar så mycket hon bara kan.
Hon kallar alla sidor för "järnrörssajter" och vill förbjuda och tysta allt som inte passar.

Herregud vilken människa...
Citera
2012-12-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraschen
Jag gillar inte Åsa Linderborg särskilt mycket men det som händer henne nu är ju fan under all kritik.

Vilka är alla dessa douchebags som 1) skickar sån här skit till henne, 2) sitter och försvarar skiten i den är tråden på flashback?

Förstår ni inte att det är tragiskt att en journalist ska behöva ta såna här hån i Sverige 2012. Kan man inte bara enas om att man inte håller med om hennes åsikt men sen hålla sina våldtäktsfantasier för sig själv?

Blir helt bedrövad av att vuxna människor kan skriva såhär.

Håller helt med, ogillar henne och hur vinklad hon är men tycker sådant här infantilt grisbeteende är skamligt oavsätt vem som är mottagaren. Jag undrar vilka jävla tomtar som sitter och skriver sjuka våldsmail/sms? Sådana människor förtjänar enbart förakt, fega kräk.
Citera
2012-12-20, 12:15
Medlem
Vittnar ju tyvärr om vilken kvinnosyn många av dessa anti-feminister har. Kvinnor ska stå i köket, inte ha en massa åsikter!
Citera
2012-12-20, 12:16
Medlem
Och Åsas förslag hur vi ska stoppa det här är ju såklart att stänga ner hatsajterna, sidorna är utomlands så då måste vi blockera åtkomsten till sidorna, som i Kina.

Hatet kommer dock inte sluta där, så då måste vi förbjuda rasistiska partier, som SD, gör det olagligt att röstar på Sverigedemokraterna, det i sig är odemokratiskt men enda sättet att stoppa odemokratiska partier är genom odemokratiska medel.
Citera
2012-12-20, 12:16
Medlem
kraschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Lumley
Det är ju inte någon som försvarar det.

Tja, döm själv:

Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Ja offerfantasier att bli våldtagen av det hemskaste av det hemska för dessa feminister (den vite mannen) är säkert väldigt vanligt. Jag säger inte att dom vill att det ska hända men dom fantiserar om det.

Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Lite sextrakasserier via SMS är det minsta man får tåla när man är med och subventionerar alla gruppvåldtäkter som det mångkulturella samhället innebär. Hon skriver en krönika om det samtidigt som hennes tidning i många fall inte ens orkar rapportera om en ny våldtäkt ute i förorten. Rätt åt dig, Åsa.

edit; du har goa pattar!
Citera
2012-12-20, 12:17
Medlem
Bylines avatar
Åsa Linderborg är min nya hjältinna.
Det som är riktigt otäckt med svenska rasistiska män, är att de hata svenska kvinnor nästan mer än vad de hatar män av avvikande hudfärg. Vilket också är anledningen till att ett svenskt rasistiskt parti aldrig kan få någon reell makt, för hur skall de få alla dessa svenska kvinnor de hatar och föraktar att rösta på dem och utan kvinnorösterna så kan de aldrig få den makt de så hett törstar efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in