2012-12-20, 11:31
Medlem
Latrotoxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Felet är antagligen att dessa kvinnliga journalister lockar fram det allra sämsta hos dessa härliga patrioter, anledningen till att de gråter ut i media är gissningsvis för att försöka få folk att förstå vilka jävla as det är som gömmer sig bakom telefon- och datorskärmar runt om i landet. Och gör sitt för landets bästa. Folk som skriver såna där mess och mejl är inget annat än svin och råttor och kan man som svensk, stolt jävla man inte inse det har man knappt förtjänat syre att andas. Hade det varit ett knippe blattar som skrivit till henne om att hon skulle våldtas för att hon granskade invandrargäng i Södertälje - hade du sagt samma sak då? Hade hon förtjänat den behandlingen då?

Håller med!

Det pinsamma blir att artikeln visar vilka miffon det är hon granskar.
Citera
2012-12-20, 11:33
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Med svenskvänlig menar jag majoriteten av alla som besöker dessa "hatsajter", nu använder hon idiotiska och vidriga sms/mejl till att smutskasta flera hundra tusen som verkligen inte stödjer eller vill ha något med sådana människor att göra.

Aha. Så du menar att hon ska ta skiten, för att hon inte fått hundra tusen sms, utan bara hundra?
Citera
2012-12-20, 11:33
Medlem
mamaduzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Lumley
Ska vi tala om politiskt motiverade hotbilder i dagens Sverige så blir det ju lite löjligt att hoppa över den största politiska förföljelsen som sker i dag, nämligen den som Linderborg med vänner utför. Det hela är lite som om Goebbels beklagat sig över att få oanständiga brev från arga judar.

Som sagt, i hennes krönika om sitt liv, är det då verkligen så jävla märkligt?
Citera
2012-12-20, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamaduz
Som sagt, i hennes krönika om sitt liv, är det då verkligen så jävla märkligt?
Det är klart det inte är märkligt, skulle hon uttrycka sig balanserat och sakligt skulle hon ju inte ha något vidare effektivt material. Däremot är det ju förbannat hyckleri då Linderborg själv deltar i åsiktsförföljelse med fan så mycket värre konsekvenser för offren än att oroa sig över en anonym runkgubbe.

För övrigt torde det ju vara ganska uppenbart att det inte rör sig om någon form av kontextlös statusuppdatering från det Linderborgska hemmet utan är en del i en kampanj att komma åt anonymiteten på Internet genom att göra känsloappelationer om stackars försvarslösa kvinnor som lever under ständigt hot om våldtäkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Twitter kokar om det här just nu med samma människor som hotar Sverigedemokrater.

Ja det kan jag tänka mig..tur man inte kollar på Twitter då, bäst så för blodtryckets skull.

Ang Linderborg, jag har lite mixed emotions där. Å ena sidan är hon en lite småhet MILF som verkar vara ganska trevlig och sympatisk när man ser henne i TV, men å andra sidan är hennes åsikter helt åt helvete och hon verkar vara lite småskadad, antagligen från den uppväxt som hon berättat om. Hon borde anat att skriva på ett så provocerande sätt som hon gör, och dessutom extremt osakligt, skulle innebära konsekvenser.
Senast redigerad av IT-man 2012-12-20 kl. 12:14.
Citera
Medlem
Ettan^s avatar
Alla, även Lindeborg, vet ju att de här kommentarerna på nätet till 99,999% inte är något man behöver oroa sig för. Människor som tar ut sin irritation helt enkelt. De här SMS:en hon fått är ju uppenbart från en och samma person, antagligen någon som är rätt sjuk men knappast - som Lindeborg får det att framstå - en kollektiv insats från "järnrörssajterna". Men det är klart att det är väldigt lätt att ta ett exempel och måla upp det som att avsändaren är sajterna hon kritiserar.

I övrigt är det ju ganska intressant att hon blir så fruktansvärt paranoid att hon börjar drömma mardrömmar och knappt vågar gå utanför dörren på grund av detta. Jag tror absolut inte att något kommer att hända henne, det är nog mycket mer sannolikt att valfri SD-politiker råkar ut för attentat än att en Aftonbladet-journalist gör det.
Citera
2012-12-20, 11:47
Medlem
FritzDaCats avatar
Jaha...
Jag trodde det handlade om hotet om uppsägning från en tidning som är på väg mot nedläggning.

Hatisarnas gärningar går inte att försvara, men det bör ju påpekas att Åsa själv tillhör samma kategori - fast i något mindre grad - när hon själv i en av landets största tidningar får kalla andra publikationer för "skit".

Faktiskt...
Senast redigerad av FritzDaCat 2012-12-20 kl. 11:58.
Citera
2012-12-20, 11:48
Medlem
kraschens avatar
Jag gillar inte Åsa Linderborg särskilt mycket men det som händer henne nu är ju fan under all kritik.

Vilka är alla dessa douchebags som 1) skickar sån här skit till henne, 2) sitter och försvarar skiten i den är tråden på flashback?

Förstår ni inte att det är tragiskt att en journalist ska behöva ta såna här hån i Sverige 2012. Kan man inte bara enas om att man inte håller med om hennes åsikt men sen hålla sina våldtäktsfantasier för sig själv?

Blir helt bedrövad av att vuxna människor kan skriva såhär.
Citera
2012-12-20, 11:52
Medlem
Dessa sajter skulle inte finnas om inläggen AB publicerar var standard. Sedan är det hyckleri att uppröras av dessa sms när de själva hänger ut folk som rasister och fascister. Det är både farligt att hängas ut som rasist och det kan också isolera en från arbetsmarknaden och föreningslivet. Linderborg däremot får vara en del av finrummet trots historierevisionism och bagatellisering av kommunismen.
Citera
2012-12-20, 11:55
Medlem
napsterspys avatar
När man läser hennes krönika så känns det som hon har redan tagit ställning mot media som hon granskar. Ang personliga påhopp, well its tought buisness, det borde hon tänka innan hon sökte sig till journalistyrke.
Citera
2012-12-20, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraschen
Vilka är alla dessa douchebags som 2) sitter och försvarar skiten i den är tråden på flashback?

Jag försvarar dom inte jag ifrågasätter om dom överhuvudtaget har hänt. Sen är det även fel av Åsa att dra sidor som avpixlat och oss som läser sidorna över samma kant som något pervo som skickar sms.
Citera
2012-12-20, 11:59
Medlem
kraschens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
Jag försvarar dom inte jag ifrågasätter om dom överhuvudtaget har hänt. Sen är det även fel av Åsa att dra sidor som avpixlat och oss som läser sidorna över samma kant som något pervo som skickar sms.

1) Rulla ihop foliehatten.

2) Läs random tråd om invandring på Flashback och du hittar direkt någon som önskar att Breivik slapp ut ur fängelset och kunde röja upp i GBG. Klart som fan att det händer. Jag känner folk som blivit utsatta för trista trådar på flashback och även om man har en stor dos integritet så är det en otrevlig upplevelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in