2012-12-20, 12:18
Medlem
Det är för djävligt att de håller på så där. Hot mot enskilda personer är renodlat svineri och inte värdigt Sverige.

Åsa är dock inte själv fri från att bedriva näthat, hon stämplar gärna alla som inte delar hennes syn på att Afrikas och mellanösterns problem skall lösas på den östra sidan av den skandinaviska halvön, som rasister, fascister och nazister. - Problemet är att Åsa inte ens förstår kritiken och vad hon själv faktiskt hävdar. Åsa betraktar sig som en god människa som är så god att hon inte behöver umgås med blattar själv eller bo med dem. Åsa skulle aldrig sätta sina egna ev barn i ex en Malmöskola. Åsa och de övriga i PK-eliten måste svara på frågan VEMS barn skall integrera arabernas, zigenarnas och somaliernas barn? Kan man inte svara på den frågan så bör man se över sin invandringspolitiska ståndpunkt.

Att SDare förföljs, avlönas och piskas i medierna ser inte Åsa, man anlitar även den vänsterextrema sekten EXpo för att göra sådana "wet-jobs" som in filtration och övervakning av SDare. Aftonbladet visar tydligt deras syn på oliktänkare när de skall "granska SKITEN", vilket bla innebar att suprise ringa på hos avpixlat skribenter i tid och otid med rullande kameror och även krönikörers släktingar.

Alla på Aftonbladet kan vara lugna. Massinvnadringsförespråkarna har 90% av makten i Sverige och de kontrollerar närmast 100% av medierna. Så alla på Aftonbladet kan vara helt lugna. Skäggiga män kommer att fortsätta betraktas som "barn" Massinvandringen av ID-lösa analfabeter kommer inte att avslutas eller minska på något sätt (tvärtom) och Reinfeldt vägrar att tala om det ens i senaste jultalet. - Alla som vill bo och leva lika rasrent som Aftonbladets rasrena redaktion gör är rasister.

Alexander Bard reder ut begreppen 1:12
http://www.youtube.com/watch?v=rL_s3XKIu5s

Jag hoppas att Aftonbladet börjar propagera för mer nyanlände flyktingar i innerstan och att det skall bussas in nyanlända och ensamkommande barn till innerstadsskolorna. Det skulle Eliten aldrig acceptera.

Kom även ihåg att Reinfeldt tydligt sagt att Sverigedemokrater får skylla sig själva om de attackeras.
Citera
2012-12-20, 12:19
Medlem
FritzDaCats avatar
Hennes mobilnummer kan ju knappast ha varit spritt via nätet, då hade hon sannolikt fått tusentals sms och busringningar.
Det troliga är att det är någon journalistkollega som ogillar henne som skickar sms:en.
Citera
2012-12-20, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraschen
Tja, döm själv:
Ok, det är ingen som seriöst försvarar det.
Citera
2012-12-20, 12:20
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Kom även ihåg att Reinfeldt tydligt sagt att Sverigedemokrater får skylla sig själva om de attackeras.
Jag skulle just lägga in citatet från statsministern när jag såg att du skrivit om det.
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Reinfeldt
”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.”
Citera
2012-12-20, 12:23
Medlem
beheadeds avatar
Korkat av de som skickar en massa sms och mejl till Åsa Lindeborg. Det ger henne bara vatten på kvarn och tar bort fokus på att det i grunden är hon själv som är intolerant och hatisk. Åsa Lindeberg har i flera krönikor hyllat både Stalin och kommunismens massmord på åsiktmotståndare. Hon har också upplåtit kultursidorna åt flera feminister som hyllat och förespråkat massmord på (vita heterosexuella) män.

http://www.aftonbladet.se/kultur/article13914409.ab
http://www.aftonbladet.se/kultur/article13952706.ab
http://www.aftonbladet.se/kultur/article13972013.ab

Gör man det så kan man knappast förvänta sig att bli bättre behandlad själv.
Citera
2012-12-20, 12:23
Medlem
sebastian_s avatar
Det här är bara en fortsättning på stäng ner skiten. Hennes första censurförsök misslyckades totalt och hon blev bortgjord, då använder hon det här som taktik. Det som står är säkert sant och pervot som skickar i ren bodyguardstil finns säkert. Men hon ska inte komma en millimeter närmare att stoppa yttrandefriheten genom det här.

Hon skriver själv i texten att hon inte vill vara martyr, men den enda anledningen till att publicera den här artikeln är för att genom martyrpoäng stänga ner Aftonbladets ideologiska och ekonomiska konkurrenter.
Citera
2012-12-20, 12:26
Medlem
Hon har själv bäddat för sig. Tror hon inte att vita konservativa män har känslor dom med? Eller är det bara Negrer, smuts och blattar som kan bli rasande och börja hota osv.

Journalister har blivit mördade och utsatta för våld förut av höger-extrema män.
Citera
2012-12-20, 12:27
Medlem
MMDUJAs avatar
Blev rätt berörd av hennes krönika. Givetvis är det hon skriver sanning. Säg vad ni vill om AB och övrig etablerad medias journalistik, men det är ändå offentliga, vettiga människor (om än med olika åsikter) som står för vad de skriver och dessutom skriver genom en publicistisk apparat som i mångt och mycket sållar bort rena lögner och faktoida fel. I jämförelse med det journalistiska klimat, om vi nu ens skall sträcka oss så långt, som råder här eller på andra sajter där skribenten, som jag gör nu, kan gömma sig bakom ett alias.

Det är ju bara att ta en titt i denna tråd för att förstå att det ligger mycket i det Lindeborg skriver. Hur folk ens kan försvara det hon får utstå, eller implicit antyda att det är hennes eget fel - det är ju helt sinnessjuk. Ett stort steg tillbaka för det samhälle vi 2012 har ynnesten att få leva i här, i Sverige. Det vore intressant att veta om klimatet runt er, oss, på internet fått er, oss, att på riktigt börja nära de åsikter vi ventilerar genom datorn där hemifrån pojkrummet. Det vore intressant att veta om ni, i det fall ni skulle varit den son som nämns i krönikan, skulle tröstat er mor med vänliga ord och uppmaningar som "äh, du överdriver ju bara morsan. Du försöker bara ta billiga, politiska poäng nu" eller "Du är så äcklig mamma. Jag hoppas faktiskt någon skjuter dig". När ni sitter där med en riktig människa av kött och blod och inte bara ett kallt, empatidödande tangentbord.

Ibland kommer jag på mig själv åt att skratta åt, eller snarare med, vissa formuleringar kring invandring, SD-drev och andra heta potatisar här på Flashback. Sen kan jag äcklas av att jag är en så passiv del av den vind som blåser i landet just nu. Därför är det otroligt skönt att ryckas tillbaka till en verklighet lite då och då, genom krönikor likt dessa som faktiskt påminner mig om det samhälle jag vill leva i och förbättra och vilken av mina världar som faktiskt är den trollskog jag ibland tar min tillflykt till på fritiden.
Citera
2012-12-20, 12:28
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaiser Chief
Jag skulle just lägga in citatet från statsministern när jag såg att du skrivit om det.

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Reinfeldt
”Jag vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer.”

Kanske dags för Reinfeldt att säga samma sak personligen till Åsa Lindeborg?
Citera
2012-12-20, 12:32
Medlem
Bengrots avatar
Det är inte OK med alla dessa grova hot men hon har faktiskt själv varit med och lagt ribban på denna nivå. Bara att kalla artikelserien "Vi ska granska skiten" är att be om det. Jag tycker inte synd om henne. Det hat som Aftonbladets sk journalister sprider är minst lika illa som det Åsa blir utsatt för.
Citera
2012-12-20, 12:35
Medlem
Cradleoffilths avatar
Det finns psykiskt sjuka människor som bekänner sig till alla olika typer av politiska åskådningar, från folkpartiet till höger och vänsterextrema partier. Dock är det ju viktigt att de som har sitt sunda förnuft i behåll verkar för att hålla en acceptabel ton i den politiska debatten. Tycker det är genant att vissa skriver att hon får skylla sig själv, i en demokrati så får man tycka vad man vill utan att få diverse hot.
Citera
2012-12-20, 12:38
Medlem
explicitcontents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daedrra
http://www.aftonbladet.se/kultur/article15960057.ab

Hur mycket är sanning i det hon skriver och hur mycket är feministiska fantasier?

Är du fullt allvarlig? Se bara här vad folk kommenterar?

Så många patetiska små liv det finns som sitter och näthatar är det knappast någonting man behöver hitta på.
Lite intressant med alla människor som är så stolta över Sverige och vår fantastiska yttrandefrihet, men säger man sin åsikt som Åsa Lindeborg då är det inte lika okej. Kul med folk som ÄR precis de fördomar som de projicerar på andra folkgrupper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in